Zaloguj się

WIEDZA

Przewóz substancji niebezpiecznych z punktu widzenia wymagań spedycyjno-transportowych

Każdego dnia materiały i przedmioty wybuchowe, substancje zapalne, trujące, zakaźne, żrące czy promieniotwórcze są transportowane różnymi środkami transportu na odległość setek i tysięcy kilometrów - nie tylko na obrzeżach miast, ale także w ich centrach. Przewóz tych towarów wymaga nie tylko posiadania i stosowania specjalistycznej wiedzy, ale także specjalistycznych pojazdów.

Poziom zaawansowania zarządzania przepływem materiałów i informacji w firmach sektora przetwórstwa rolno-spożywczego

Pierwsza definicja agrobiznesu z 1957 roku podana przez amerykańskich naukowców określiła go jako "system zintegrowanych farmerów amerykańskich z jednostkami ich zaopatrzenia, przetwórstwa i dystrybucji żywności, który pozwala ustanowić skuteczną kontrolę nad wszystkimi wzajemnie od siebie zależnymi ogniwami".

Metoda planowania tras w transporcie międzynarodowym z uwzględnieniem granic państwowych

Rozwój międzynarodowych usług transportowych wymaga nie tylko znajomości etapów i procedur związanych z przemieszczaniem ładunków, ale również stałego doskonalenia metod planowania przewozów w gospodarce międzynarodowej. Można wyróżnić dwa obszary związane z usługami transportowymi.

Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie z branży TSL wspomagane systemami telematycznymi transportu

Jedną z istotnych cech współczesnej gospodarki, która nasiliła się w ostatnim czasie jest niepewność i zmienność. W praktyce gospodarczej oznacza, że poszczególne przedsiębiorstwa, w tym przedsiębiorstwa z branży transport-spedycja-logistyka TSL, zaskakiwane są przez nieoczekiwane sploty wydarzeń, które mogą mieć zarówno negatywny, jak i pozytywny wpływ na realizację określonych celów i zadań z nich wynikających na dane przedsięwzięcie, przedsiębiorstwo i/lub łańcuch dostaw.

Kolejowy wagon transportowy jako nowatorskie, innowacyjne rozwiązanie konstrukcyjne do przewozu naczep siodłowych i zestawów drogowych dla transportu intermodalnego

Pomimo szerokiej dostępności technologii służących do przeładunku i przewozu naczep siodłowych i zestawów drogowych, stosowanych skutecznie na europejskim rynku przewozów intermodalnych, w Polsce dotychczas nie wdrożono na stałe żadnego z rozwiązań. Składa się na to wiele przyczyn.

CSR w logistyce - ryzyko ESG i wskaźniki efektywności

Analiza rozwoju teorii i praktyki zarządzania logistycznego w ramach poszczególnych obszarów działalności człowieka pozwala na zidentyfikowanie aktualnie obserwowanych zmian w podejściu do logistyki. Zmiany te koncentrują się na orientacji nie tylko na sferę gospodarczą, związaną z nieustanną redukcją kosztów logistycznych, skracaniem kanałów dystrybucji i optymalizowaniem przepływów materialnych i informacji, ale także zastosowaniem działań ze sfery usług społecznych, które mają służyć poprawie jakości życia i ukierunkowane są głównie na redukcję negatywnych skutków logistyki.

Niezawodność strukturalna w systemach logistycznych ratownictwa

Bezpieczeństwo systemów, w tym systemów ratowniczych i decyzyjnych zależy od niezawodności tych systemów w czasie eksploatacji oraz od ich odporności na penetrację czynników wpływających degresywnie na system logistyczny (brak łączności ze sztabem kryzysowym) i penetrację czynników zakłócających procesy ratownicze (warunki atmosferyczne, awarie i utrudnienia techniczne).

Optymalizacja formowania jednostek ładunkowych

Zagadnienie rozmieszczenia jednostek opakowaniowych (opakowań jednostkowych, zbiorczych lub transportowych wraz z zawartością) w przestrzeniach ładunkowych jest jednym z istotnych uwarunkowań racjonalizacji procesów logistycznych. Z jednej strony właściwe rozmieszczenie jednostek opakowaniowych powinno gwarantować maksymalne wykorzystanie wymiarów oraz ładowności przestrzeni ładunkowych, zaś z drugiej nie może ono prowadzić do zniszczenia ładunku (np. w wyniku nacisku wywieranego przez inne jednostki opakowaniowe).

Problemy rozpoznawania i klasyfikacji obrazów w procesach logistycznych

Rozpoznawanie i przetwarzanie obrazów jest powszechnie wykorzystywane do identyfikacji dokumentów. Kierunki rozwoju systemów rozpoznawania uwzględniają możliwości rozpoznawania pisma, jak również ograniczenie ilości przechowywanych danych. Obecnie największymi odbiorcami systemów optycznego rozpoznawania pisma są instytucje pocztowe, w których w sposób automatyczny jest lokalizowany i odczytywany kod z przesyłek.

Subskrybuj to źródło RSS