Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Technologie w służbie bezpieczeństwa na drodze

Dwa lata temu jedna z kampanii w Wielkiej Brytanii apelowała o większą ostrożność kierowców zawodowych i optymalny wybór trasy, który byłby dopasowany do specyfiki pojazdów. Dlaczego? W ciągu roku zniszczono tam ponad 1 800 mostów, a jeden z nich - Cambridgeshire - został uszkodzony przez pojazdy ciężarowe aż 33 razy.[1] W Polsce podobne sytuacje również się zdarzają. Powód? Nierzadko to po prostu brak podstawowych rozwiązań uwzględniających ograniczenia wysokościowe i tonażowe, ograniczenia prędkości ruchu i zakazy. Oszczędność na prostych i niezbędnych technologiach, może doprowadzić firmę do strat liczonych w setkach tysięcy, wynikających z uszkodzonych aut. Za pomocą jakich rozwiązań i map najlepiej planować trasy dla pojazdów ciężarowych i na jakie funkcje zwrócić uwagę? Na to pytanie odpowiada ekspert Inelo z Grupy Eurowag.

Przewozy a siła wyższa

Wydarzenia takie jak niedawna powódź na południu kraju czy pandemia Covid-19 sprzed kilku lat mogą spowodować problemy z transportem towarów, w tym z dostarczeniem ich na czas bądź utratą lub uszkodzeniem. Przewoźnik nie ma wpływu na ich wystąpienie i nie jest w stanie zapobiec ich konsekwencjom. Czy takie okoliczności dają podstawy do powołania się na siłę wyższą?

Telematyka i dobre nawyki za kółkiem zwiększają oszczędności

Usługa Zarządzania Flotą oferuje nową funkcję optymalizacji wydajności floty, wykorzystując dane telematyczne, aby poprawiać styl jazdy kierowców i zmniejszać koszty w firmie. Funkcjonalność pod nazwą „Coach Report” poprzez spersonalizowane rekomendacje nie tylko ocenia, ale przede wszystkim przekazuje praktyczne wskazówki poprawiające nawyki kierowców, tym samym zwiększając bezpieczeństwo jazdy, zmniejszając zużycia paliwa i eksploatację pojazdu.

Wzrost sprzedaży online wymaga stałych inwestycji w systemy dostaw

Dynamiczny rozwój e-commerce zwiększa zapotrzebowanie na usługi logistyczne, szczególnie w zakresie dostaw na tzw. ostatniej mili. Wzmożona sprzedaż online, zwłaszcza podczas Black Week i przedświątecznych szczytów, wymaga od firm logistycznych odpowiednich przygotowań. Kluczowe jest prognozowanie wolumenów przesyłek, zarządzanie zasobami i integracja z przewoźnikami. Te działania są podstawą skutecznej logistyki, która odpowiada na rosnące oczekiwania klientów i zapewnia wysoką jakość obsługi.

Transport suplementów diety ma szczególne wymagania

Suplementy diety cieszą się rosnącą popularnością jako wsparcie zdrowia, uzupełniając codzienną dietę. Odpowiednie przechowywanie i transport suplementów to klucz do zachowania ich skuteczności i bezpieczeństwa. Niestety, nie wszyscy zdają sobie sprawę, jak istotne jest, aby suplementy diety – podobnie jak leki – były przewożone w odpowiednich warunkach.

Od sztucznej inteligencji po elektryfikację - nowe technologie w logistyce 2024

Dla sektora logistycznego 2024 był rokiem rozwoju nowych technologii, które przyczyniły się do usprawnienia łańcucha dostaw. Jakie to były innowacje? Eksperci firmy technologicznej Blulog wymienili 5 najważniejszych tendencji pokazując, jak nowe technologie wpływają na zwiększenie efektywności i zrównoważony rozwój w sektorze logistycznym i przemyśle.

Jak zadbać o flotę? Przestój jednej ciężarówki w okresie jesienno-zimowym może być kosztowny

Zmiana warunków pogodowych na bardziej wymagające zwiastuje częstsze kontrole na drodze. W tym roku GITD sprawdził blisko 160 000 pojazdów powyżej 3,5 t., z czego skontrolowano ponad 18 000 tzw. solówek i ponad 141 000 zespołów pojazdu. Nieprawidłowości z powodu stanu technicznego wykryto w blisko 2 000 ciężarówkach i 4 600 samochodach z naczepą. Co więcej, duża część z nich (łącznie aż 4 400 pojazdów) otrzymała zakaz dalszej jazdy. GITD zatrzymał również blisko 4 700 dowodów rejestracyjnych naczep lub przyczep, a w ponad 3 200 przypadkach nie zezwolił na dalsze poruszanie się po drodze.[1] Najczęstsze stwierdzone naruszenia w zakresie stanu technicznego to , m.in. nadmierne zużycie bębna lub tarczy hamulcowej czy pęknięcia na jej powierzchni, zniszczone opony, niesprawne oświetlenie czy wycieki płynów eksploatacyjnych.[2] Okres jesienno-zimowy to moment, w którym przewoźnicy powinni przyjrzeć się swojej flocie – z jednej strony po to, by zadbać o bezpieczeństwo, a z drugiej strony – żeby uniknąć potencjalnych dużych strat finansowych, spowodowanych unieruchomieniem ciężarówki w firmie.

Wyniki testów inwentaryzacji RFID

Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej.

Koszty regulacji ESG w transporcie

Firmy działające w branży TSL muszą zmierzyć się z nowymi wymogami regulacyjnymi i raportowymi – ESG (Environmental, Social, Governance). Ich wdrożenie ma na celu poprawę standardów środowiskowych, społecznych oraz zarządzania korporacyjnego. Jakie regulacje obowiązują już w Europie, a co jeszcze przed nami? Jakie są potencjalne koszty implementacji i co grozi za ignorowanie tych zmian?

Smartload - profesjonalne planowanie załadunku

Smartload to aplikacja webowa, która dzięki wizualizacji 3D umożliwia zaplanowanie optymalnego sposobu rozmieszczenia ładunku na dowolnej przestrzeni ładunkowej tj. naczepa, kontener lub paleta. Dzięki temu osoba planująca załadunek może w krótkim czasie sprawdzić, na jakiej przestrzeni i w jaki sposób najlepiej rozmieścić dany towar. Oprogramowanie pozwala więc na sporą oszczędność czasu oraz kosztów.

Subskrybuj to źródło RSS