Zaloguj się

WIEDZA

Outsourcing usług logistycznych w przemyśle spożywczym

Zarządzanie logistyką nie jest nowym pojęciem. Może stanowić główne źródło przewagi konkurencyjnej dla przedsiębiorstwa. W niektórych branżach koszty logistyczne stanowią znaczną część kosztów całkowitych. Dlatego też wydaje się zasadne przekazanie niektórych usług logistycznych zewnętrznej firmie specjalistycznej, co może wpłynąć na zwiększenie wydajności oraz obniżenie kosztów łańcucha dostaw.

Dlaczego warto stosować rozwiązania oparte o standardy GS1 w zakresie identyfikowalności?

Traceability, znane w nomenklaturze polskich przepisów i norm jako identyfikowalność, to zdolność śledzenia (odtworzenia historii) przepływu dóbr w łańcuchach i sieciach dostaw wraz z rejestracją parametrów identyfikujących te dobra oraz wszystkie lokalizacje objęte przepływem. Zapewnienie bezpieczeństwa dostarczanych na rynek produktów wiąże się z rejestrowaniem i gromadzeniem danych na ich temat na każdym etapie łańcucha dostaw żywności, a więc na poziomie każdego z przedsiębiorstw biorących udział w tym łańcuchu.

Nowe trendy w opakowalnictwie artykułów spożywczych w kontekście logistycznych funkcji opakowań

Opakowanie to jeden z elementów tworzących wizerunek firmy. Za pomocą opakowania nie tylko przekazujemy informacje o produkcie i przyciągamy uwagę potencjalnych klientów, ale wskazujemy również na motto firmy i jej misję. Wybór opakowania musi być więc zintegrowany ze strategią firmy i samym produktem.

Systemy informacyjne i ich zastosowanie w logistyce produktów żywnościowych

Logistyka obecnie należy do najszybciej rozwijających się nauk na świecie. Wzniosła się na wyżyny z chwilą, gdy transport wyszedł poza granice własnego kraju, ponieważ to pion logistyczny odpowiedzialny jest za wypełnienie powstającej luki przestrzenno - czasowej pomiędzy producentami, a konsumentami na całym świecie. Dla zapewnienia sprawności działania i odpowiedniego ze sobą połączenia niezbędne jest istnienie w każdej firmie systemów informatycznych.

Analiza dynamiki i rytmiczności dziennych opłat drogowych w systemie ETC w Polsce

System elektronicznej opłaty za przejazd po drogach krajowych został wprowadzony w Polsce 1 lipca 2011 roku. Objęto nim pojazdy o DMC powyżej 3,5 t, różnicując opłaty ze względu na masę pojazdu wraz z ładunkiem oraz klasę ekologiczności pojazdu.

Bezpieczeństwo energetyczne Unii Europejskiej i Polski

Definicja bezpieczeństwa energetycznego zawarta między innymi w Doktrynie zarządzania bezpieczeństwem energetycznym, w Prawie energetycznym, w Polityce energetycznej Polski do roku 2025, w projekcie strategii Bezpieczeństwo energetyczne i środowisko perspektywa 2020 r., jest w każdym z tych dokumentów inaczej sformułowana. Wszystkie jednak definicje obejmują trzy główne aspekty przedmiotowe bezpieczeństwa: energetyczny, ekonomiczny (rynkowy) i ekologiczny.

Logistyczna obsługa klienta kwantyfikatorem skuteczności realizacji procesów zarządzania relacjami w XXI wieku

W każdym przedsiębiorstwie, które zajmuje się działalnością handlową, produkcyjną, usługową, kluczową rolę odgrywa klient. Procesy zarządzania ujmowane w kategoriach działalności kierowniczej odnoszą się do stanu, w którym przedsiębiorstwo samo ustala cele i następnie dąży do ich realizacji.

Subskrybuj to źródło RSS