Zaloguj się

WIEDZA

Rozwiązania innowacyjne ważnym elementem rozwoju transportu kolejowego

Oczekiwania klientów oraz nowe technologie powodują, iż procesy logistyczne stają się coraz bardziej złożone. Innym powodem tej sytuacji może być coraz większy podział pracy, który z kolei prowadzi do większego zróżnicowania uczestników procesu i przez to do większej wzajemnej zależności pojedynczych procesów, przenikających nie tylko między firmami i systemami, ale też przez granice państw i kontynentów. Duże firmy logistyczne będące organizatorami łańcuchów dostaw dla przedsiębiorstw o światowym zasięgu, współpracują z setkami podwykonawców czy też firm outsourcingowych, zarządzają coraz bardziej rozbudowaną siecią partnerów systemowych. Rozwiązaniem jest daleko idąca współpraca i standaryzacja procesów.

Procesy zarządzania zintegrowanym łańcuchem dostaw (wybrane zagadnienia)

Rozwój technologii informatycznych spowodował, że wymiana informacji pomiędzy partnerami w łańcuchu dostaw jest szybka i prosta, zatem możliwa stała się szybka reakcja na zmiany zachodzące na rynku przy utrzymaniu niższego poziomu zapasów i przy mniejszym ryzyku strat z tytułu produkcji niepożądanych przez rynek produktów.

Ekonomiczne aspekty ochrony morsko-lądowych łańcuchów dostaw

Procesy tworzenia oraz rozwoju globalnych łańcuchów dostaw, szczególnie w okresie ostatnich dwóch dekad determinowało wiele czynników o złożonej naturze. Wśród podstawowych można wyróżnić takie, jak: dynamiczny rozwój zarówno produkcji jak i handlu w skali globalnej; wzrost konkurencji zarówno kosztowej, jak i jakościowej, będący konsekwencją postępującej deregulacji oraz liberalizacji handlu; wzrost znaczenia logistyki; wzrost produktywności zasobów oraz efektywności gospodarowania kosztami; postępująca w skali globalnej standaryzacja i normalizacja procesów techniczno-technologicznych oraz produktów, certyfikacja oraz ujednolicanie różnego typu procedur handlowych i transportowych; zjawisko skracania cyklu życia produktów.

Wyznaczniki projektowania zarządzania logistyką w organizacjach

Sięganie po rozwiązania logistyczne dla wspierania procesów zarządzania podmiotami – zarówno gospodarczymi, jak i ze sfery pozagospodarczej – staje się coraz bardziej powszechne, gdyż opinie o skuteczności rozwiązań opartych o zarządzanie logistyczne stają się powszechnie znane i udokumentowane. Niezależnie od tego, rozszerza się zakres stosowania logistyki. Próby aplikowania jej rozwiązań obserwujemy zarówno w sferze usług niematerialnych (jakkolwiek by to dziwnie nie brzmiało), jak też w obszarze podmiotów sektora publicznego. Można tu zadać pytanie o zakres stosowania logistyki – odpowiedź jest stosunkowo prosta – im więcej skutków (rezultatów działań) zależy od wsparcia logistycznego, tym większy jest zakres zarządzania logistycznego. Dlatego, jeżeli uznamy, że skuteczność funkcjonowania tych jednostek jest zależna w określonym zakresie od sprawności przepływów materiałowych, wówczas decyzja o nadaniu logistyce odpowiedniej rangi i wmontowaniu jej w strukturę organizacyjną organizacji staje się decyzją o charakterze strategicznym.

Raport o stanie odżywienia i sposobie żywienia kierowców zawodowych

Z przeprowadzonych w ostatnich dwóch latach akcji profilaktycznych wynika, iż stan zdrowia kierowców zawodowych znacząco się pogarsza, co przedstawia ostatni "Raport na temat stanu odżywienia i sposobu żywienia kierowców samochodów ciężarowych". Dane zgromadzone zostały przez Fundację Truckers Life podczas mobilnych badań Truckers Lab, a opracowane i przeanalizowane przez Koło Naukowe Dietetyków z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Wyniki są alarmujące.

Determinanty zarządzania przedsiębiorstwami logistycznymi a bezpieczeństwem ich funkcjonowania

Funkcjonowanie przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym wymaga umiejętności analizy otoczenia i antycypacji przyszłości oraz elastyczności w działaniu, ze skłonnością do ponoszenia ryzyka w związku z koniecznością funkcjonowania w warunkach niepewności. Zarządzanie przedsiębiorstwami logistycznymi w oparciu o zjawisko globalizacji działalności gospodarczej prowadzi do konieczności uwzględnienia różnorodności kulturowej w zarządzaniu i zdolności komunikowania się nie tylko na poziomie krajowym, ale również międzynarodowym przedsiębiorstw logistycznych. Konieczność zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonowania przedsiębiorstw w warunkach ciągłych zmian wynika z dynamiki daleko idących zmian gospodarczych oraz społecznych. Ogromny wpływ na zachodzące zmiany ma między innymi upowszechnienie osiągnięć mikroelektroniki i telekomunikacji, co wymaga nowych umiejętności związanych z wykorzystaniem narzędzi i nowoczesnych środków łączności.

Logistycznie zintegrowana gospodarka odpadami jako współczesne wyzwanie społeczno-gospodarcze

Jednym ze współczesnych wyzwań jest zrównoważony rozwój przedsiębiorstw, który wymaga wdrożenia między innymi rozwiązań logistycznych w obszarze gospodarki odpadami, adekwatnych do możliwości i wymagań wynikających z istoty istniejących koncepcji logistycznych, ich warstwy teoretycznej i praktyki gospodarczej. Współcześnie istnieje wiele koncepcji logistyki, przy czym uzasadnione jest wyróżnienie koncepcji logistyki ogólnej oraz jej koncepcji szczegółowych. Jedną z takich koncepcji jest koncepcja logistyki zwrotów i gospodarki odpadami, która może być podstawą do określenia istoty logistycznie zintegrowanej gospodarki odpadami oraz spodziewanych rezultatów z wdrożenia tego rozwiązania do praktyki gospodarczej, co było celem badań.

Narzędzia oceny systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem produktu według standardu IFS Logistics

Standard IFS Logistics (IFS - International Featured Standards, Międzynarodowe Standardy Żywności) jest jednym z uznanych na skalę międzynarodową systemowych podejść do zarządzania przedsiębiorstwem świadczącym usługi logistyczne, zainteresowanym budowaniem trwałej przewagi konkurencyjnej poprzez zapewnienie wysokiego poziomu jakości świadczonych usług, a także elastyczne dostosowywanie się do stale zmieniających się i wzrastających wymagań klientów dotyczących jakości i bezpieczeństwa produktów. Wdrożenie tego standardu umożliwia przedsiębiorstwu realizację celów dotyczących budowania pozytywnego efektu wizerunkowego, a także podwyższania skuteczności i efektywności działań.

Analiza ekonomiczna procesu transportowego w łańcuchu logistycznym

Jednym z głównych działań realizowanych w procesie logistycznym jest świadczenie usług transportowych. W celu zaspokajania dóbr konsumentów należy przemieszczać towary z jednego miejsca na inne miejsce, zaspokajając potrzeby odbiorców. Stale zwiększająca się wymiana towarów przyczynia się nie tylko do rozwoju usług transportowych, ale i do zwiększenia udziału kosztów transportu w cenie oferowanych produktów przez sprzedawców.

Wycofywanie czynników chłodniczych i ich bezpieczna utylizacja

Życie człowieka na Ziemi jest zjawiskiem unikalnym we Wszechświecie. By było ono możliwe, musi być spełnionych wiele nakładających się na siebie czynników. Niewątpliwie jednym z nich jest istnienie warstwy ozonowej, znajdującej się około 20 km od powierzchni naszej planety. Zabezpiecza ona organizmy żywe przed emitowanym przez Słońce promieniowaniem ultrafioletowym typu A i typu B. W przypadku jej pocienienia lub co najgorsze zaniku, życie na Ziemi byłoby niemożliwe. Stąd też odkrycie zjawiska, które powoduje niszczenie ozonu w górnych warstwach atmosfery ziemskiej, spowodowało potrzebę określenia sposobów ograniczenia emisji do atmosfery szkodliwych substancji. Zawierają one chlor i brom przyspieszający pocienienie warstwy ozonowej (szczególnie w okolicach obszarów okołobiegunowych). Do tych substancji należą m.in. czynniki chłodnicze wykorzystywane na co dzień w praktyce przemysłowej i prywatnej w urządzeniach chłodniczych, klimatyzacyjnych i pompach ciepła.

Subskrybuj to źródło RSS