Zaloguj się

WIEDZA

Strategiczne aspekty logistyki w warunkach polskich

Sprawa realizacji działań w procesach logistycznych wymaga powiązania przepływu dóbr i usług (z przepływem materiałów i ładunku) z przepływem informacji i środków finansowych. Przepływ informacji poprzedzający przepływ ładunku jest istotny dla celów planowania i organizacji przepływu rzeczowego towarów. Środki finansowe umożliwiają pokrycie kosztów logistyki, warunkując realizację procesów przepływu dóbr i przetwarzania informacji.

Logistyka w eksploatacji samochodów

Wg jednej z licznych definicji, logistyka to zaopatrywanie przedsiębiorstwa w zasoby (produkty, usługi, informacje); logistyka ma sprawić by materiały (surowce, paliwa) energia oraz towary (półwyroby i wyroby gotowe) były zawsze do dyspozycji we właściwym czasie, na właściwym miejscu, we właściwej ilości i o właściwej jakości. W odniesieniu do środków transportu wskazuje ona rolę jaką pełnią w realizacji zadań logistycznych, kiedy są narzędziem umożliwiającym osiągnięcie założonego celu działania (przepływy materialne), ale także mogą stać się podmiotem, gdy prowadzone są niezbędne prace obsługowe zabezpieczające osiągnięcie wymaganego stanu technicznego pojazdu.

Determinanty rozwoju przewozów kontenerowych na tle uwarunkowań infrastrukturalnych i organizacyjnych w Polsce

Operowanie dużymi, kontenerowymi jednostkami ładunkowymi, usprawniającymi kosztochłonne i czasochłonne czynności manipulacyjne w procesach przeładunkowo-składowych w coraz bardziej złożonych łańcuchach dostaw jest już powszechne. Globalny charakter relacji gospodarczych wymusza dynamiczny rozwój tej formy operowania ładunkami w wymiarze masowym. Sprzyja to oczywiście degresji kosztów transportu i składowania w funkcji pokonywanych odległości i przemieszczanej w ten sposób masy ładunkowej, na czym korzystają zarówno operatorzy, jak i odbiorcy.

Outsourcing usług logistycznych - zalety i wady

W dobie globalizacji, podobieństwa rynków, poszukiwania najbardziej efektywnych modeli biznesowych i błyskawicznego rozprzestrzeniania się ich na całym świecie również outsourcing podlega dynamicznym zmianom. Rynek usług świadczonych w modelu zewnętrznym wciąż ewaluuje. Z jednej strony sprzyja temu coraz większa dojrzałość tego segmentu biznesowego, z drugiej rosnące wymagania klientów, będące konsekwencją wzrostu świadomości czym jest outsourcing i jak najlepiej z niego korzystać.

Wykorzystanie mechanizmów lokalizacji urządzenia mobilnego w oparciu o Google App Inventor

Inżynieria sterowana modelami zaistniała w wielu dziedzinach wytwarzania oprogramowania, w tym też w dziedzinie tworzenia aplikacji mobilnych. Firma Google Inc. opracowała narzędzie pozwalające w przystępny sposób modelować aplikacje mobilne na platformę Android.

Rola żeglugi śródlądowej w intermodalnym systemie transportowym w Polsce

W artykule podjęto próbę oceny możliwości uruchomienia żeglugi kontenerowej na drogach wodnych śródlądowych w Polsce. Przeanalizowano zarówno możliwości techniczne, jak i potencjalny rynek przewozowy. W oparciu o analizę połączeń żeglugowych oraz funkcje, jakie pełnią porty śródlądowe w krajach Europy Zachodniej, zaproponowano możliwe scenariusze połączeń żeglugowych w ramach systemu intermodalnego w Polsce.

Społeczna odpowiedzialność łańcuchów dostaw i ich systemów logistycznych (założenia koncepcyjne)

Systemy logistyczne stanowią istotną strukturę zarządzania logistycznego, pojmowanego jako "strategiczne i operacyjne planowanie, kontrola, organizacja oraz wdrożenie przepływu i umiejscowienia ludzi, dóbr, informacji oraz czynności wspierających w ramach systemu zorganizowanego w celu zrealizowania wymogów klienta, biorąc pod uwagę czynniki ekonomiczne, społeczne i środowiskowe".

Analiza zakłóceń w wybranym ogniwie łańcucha dostaw branży motoryzacyjnej

Współczesne tendencje do specjalizacji przedsiębiorstw, koncentracji na podstawowej działalności i poszukiwaniu partnerów umożliwiających budowanie wartości dodanej poprzez uzupełnianie procesów o komplementarne działania w strumieniu wartości dodanej, to główne przesłanki tworzenia sieci współpracujących przedsiębiorstw. Tak złożone systemy produkcyjno - logistyczne wymagają wzmożonej koncentracji na zarządzaniu przepływami materiałowymi, ze względu na zakłócenia, które pojawiają się na różnych etapach kooperacji. Zakłócenia zdefiniować można jako niespodziewane zjawisko prowadzące do przerwana lub co najmniej opóźnienia wykonania zadań. Mają one wymiar kryzysu lub operacyjnych trudności. Najwięcej dyskusji w zakresie zakłóceń w literaturze logistycznej odnosi się do definiowania ryzyka w procesach logistycznych. Tang (2006) rozważa zarządzanie ryzykiem w łańcuchu dostaw (SCRM) jako zbiór wszystkich rodzajów zdarzeń, które mogą wywołać nieplanowane zmiany w systemie począwszy od czynników operacyjnych wewnątrz-organizacyjnych a skończywszy na czynnikach losowych takich jak katastrofy, terroryzm itd.

Polska wersja raportu Prologis: "E-Commerce i Nowy Model Popytu na Nieruchomości Logistyczne"

Rosnąca popularność e-commerce, zmienia sposób działania branży detalicznej oraz logistycznej. Trend ten wpływa na wszystkie aspekty działania sektora detalicznego, w tym na strategiczną lokalizację centrów obsługi zamówień oraz na łączną powierzchnię zajmowanych nieruchomości. Sprzedaż generowana przez sektor e-commerce rośnie o 20% rocznie. Przewiduje się, że w tym roku osiągnie ona globalnie wartość 750 mld dolarów. Ten wzrost jest ważnym, nowym czynnikiem stymulującym popyt na nieruchomości logistyczne, gdyż tradycyjna działalność dystrybucyjna (dostawa do sklepów) ustępuje miejsca centrom realizacji zamówień (bezpośrednia dostawa do klienta). Poszukując sposobów na zwiększenie swej rentowności, zróżnicowanie oferty oraz skrócenie czasu wprowadzenia produktów na rynek, firmy sektora e-commerce coraz częściej postrzegają swe obiekty logistyczne jako jeden z czynników umożliwiających zwiększenie przychodów.

Bezpieczeństwo manewrów krytycznych kontenerowca o maksymalnych wymiarach z wykorzystaniem sieci bayesowskich

Rosnący popyt na przewozy towarów kontenerami wymusza na armatorach budowę statków o większej ładowności. Powoduje to, że porty nieprzystosowane do obsługi dużych statków zmuszone są do modernizacji infrastruktury portowej, budowy nowych nabrzeży, pogłębiania torów podejściowych, kanałów i basenów portowych. Określany jest zakres przebudowy, wielkość maksymalnego statku, jaki będzie mógł zawijać do portu, okno dopuszczalnych warunków pogodowych i wymagana moc holowników portowych.

Subskrybuj to źródło RSS