Zaloguj się

WIEDZA

Rola transportu w realizacji idei "Inteligentnego miasta"

Wiek XXI utrzymał dalszy rozwój miast i pogłębiającego się procesu urbanizacji. Na wszystkich kontynentach postępuje proces migracji do ośrodków miejskich, co w perspektywie końca stulecia doprowadzi do sytuacji, że w miastach będzie mieszkać blisko trzy czwarte ludności świata. Europa jest jednym z najbardziej zurbanizowanych kontynentów. […] Przewiduje się, że do 2020 r. w europejskich miastach będzie mieszkało 80% populacji. Ponadto badania pokazują, że miasta są siłą napędową i mają zasadnicze znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania europejskiej gospodarki. Wystarczy wskazać, że tylko nieco poniżej 85% produktu krajowego brutto UE powstaje na obszarach miejskich. Należy więc przypuszczać, że to rozwój miast będzie determinował przyszły rozwój UE w zakresie gospodarczym, społecznym i terytorialnym.

Logistyka w Polsce - Raport 2017

Według rankingu Banku Światowego z 2018 r. Polska awansowała z 33. na 28. miejsce wśród 160 państw ocenianych według Logistics Performance Index. Z punktu widzenia oceny wartości rynku usług logistycznych, zawartej w opracowaniu Instytutu Fraunhofera "Top 100 w transporcie i usługach logistycznych", Polska utrzymała siódmą pozycję wśród krajów europejskich. Dane te świadczą o rosnącej randze naszego kraju na logistycznej mapie Europy oraz o jego atrakcyjności dla zagranicznych inwestorów.

Charakterystyka analizy procesowej w przedsiębiorstwie

W dzisiejszych czasach przedsiębiorstwa szukając recept prowadzących do wyższej efektywności działania wracają do idei procesów. Założeniem podejścia procesowego jest optymalizacja działań, mając na uwadze przede wszystkim procesy, a nie funkcje, dlatego też proces jest naturalnym determinantem osiągania wzrostu efektywności przez przedsiębiorstwo. Celem podejścia procesowego do zarządzania przedsiębiorstwem jest uzyskanie wysokiego poziomu niezawodności w konkretnym działaniu.

Koncepcja rachunku kosztów logistyki wspomaganego metodą Activity Based Costing

W warunkach gospodarki rynkowej, dynamicznie postępującej globalizacji i związanej z tym narastającej konkurencji, niemożliwe jest skuteczne zarządzanie firmą bez umiejętności pozyskiwania dokładnych danych i przeprowadzania analizy ponoszonych kosztów produkcji. Szybko zmieniające się otoczenie współczesnych organizacji oraz wysoki stopień złożoności realizowanych procesów wytwórczych wymagają wdrożenia rozwiązań, które dostarczałyby szybkich i wiarygodnych informacji dotyczących kosztów. Stąd też w praktyce gospodarczej można zaobserwować znaczne zainteresowanie problematyką rachunku kosztów.

Rola instrumentów informatycznych w systemach transportu wewnętrznego

Transport wewnętrzny to transport, który dotyczy procesu produkcyjnego oraz odnoszący się do obsługi magazynów, surowcowych składów oraz przewozu półfabrykatów. Jest on także kompleksowym zbiorem wszystkich czynności transportowych w danej firmie od chwili, gdy przyjmuje się materiały do momentu, gdy wyroby gotowe przekazywane są odbiorcy lub też transportowemu przedsiębiorcy wewnętrznemu.

Zróżnicowanie polityki opłat za korzystanie z infrastruktury portów lotniczych

Transport lotniczy należy do branż infrastrukturalnych, w których zasady dostępu do infrastruktury są przedmiotem wielu dyskusji, badań i regulacji rynkowych. W pracach poświęconych tematyce regulacji spotykamy się ze stwierdzeniem, że wybór sposobu i zakresu regulacji danej branży zależy, a w zasadzie powinien zależeć, od celów jakim ta regulacja ma służyć.

Pomiar zrównoważonego transportu w ocenie zielonego łańcucha dostaw

Zwiększający się stopień złożoności procesów biznesowych, jak również kompleksowość stosunków rynkowych związanych między innymi z: globalizacją i rozwojem łańcuchów dostaw, zróżnicowaniem produktów, zwiększającym się wolumenem produktów pochodzących z różnych stron świata oraz coraz bardziej świadomy konsument, wymaga wprowadzania zmian w koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw, także w jego konstrukcji.

Badanie symulacyjne obciążenia stanowiska obsługowego za pomocą teorii kolejek

Teoria kolejek nazywana inaczej teorią masowej obsługi należy do badań operacyjnych będących częścią matematyki stosowanej. Nauka ta zajmuje się badaniem systemów, obiektów lub procesów, które stanowią pewną całość. Zwykle da się w nich wyróżnić zbiór współpracujących ze sobą elementów, oddzielnych i uporządkowanych oraz powiązanych ze sobą relacjami, działających w określonym celu. Wtedy w modelowaniu przydatna jest teoria grafów.

Raport Cushman & Wakefield - Marketbeat Polska - I połowa 2018 roku

Pierwsze półrocze 2018 roku zakończyło się trzema rekordami na rynku nowoczesnej powierzchni magazynowej w Polsce: najwyższym wolumenem transakcji najmu odnotowanym w pierwszych 6 miesiącach roku (2,1 mln m kw.), najniższym w historii wskaźnikiem powierzchni niewynajętej (4%, 573 000 m kw.), rekordową ilością powierzchni magazynowej w budowie (2,25 mln m kw., 66 projektów) - jak podaje międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield w raporcie "Marketbeat Polska - I połowa 2018 roku".

Determinanty systemu informacyjnego operatorów transportowej obsługi produkcji przedsiębiorstw przetwórstwa rybnego

Systemy informacyjno-decyzyjne są podstawowym warunkiem sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Odpowiednie uporządkowanie informacji w zakresie ich gromadzenia, przetwarzania i wykorzystania, skraca czas przeznaczony na podjęcia decyzji oraz wpływa na wybór najkorzystniejszego wariantu obsługi transportowej, co z kolei decyduje o sprawnym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa przetwórstwa rybnego. A zatem operatorzy transportu, realizujący usługi na rzecz przedsiębiorstw przetwórstwa rybnego muszą wywierać określony wpływ na strukturę swoich systemów informacyjnych, co w konsekwencji doprowadzić ma do podejmowania decyzji optymalnych.

Subskrybuj to źródło RSS