Zaloguj się

WIEDZA

Budowanie relacji partnerskich między dostawcami a klientami na rynku B2B

Znaczenie związków partnerskich
Doskonaląc swój system zarządzania, przedsiębiorstwa coraz częściej podejmują intensywne wysiłki w zakresie kształtowania pozytywnych relacji z klientami w łańcuchu logistycznym. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza dla firm działających na rynku B2B. Ścisła współpraca dostawców z klientami na tym rynku, oparta na partnerskich więziach pozwala na szybkie diagnozowanie zmieniających się potrzeb i oczekiwań, w zależności od obecnego i przewidywanego ich rozwoju organizacyjnego, technologicznego oraz marketingowego. Relacje partnerskie obejmują proces, w którym klient i dostawca tworzą z upływem czasu silne, rozległe więzi społeczne, ekonomiczne, techniczne.

Wpływ systemu SUW 2000 na poprawę bezpieczeństwa międzynarodowych łańcuchów dostaw

Referat został zaprezentowany na Polskim Kongresie Logistycznym "Logistics 2004 - Sieci logistyczne na zintegrowanym rynku europejskim". Poznań 19-21 maja 2004 r.

Diagnostyka zarządzania procesowego jako źródło doskonalenia strategii wytwarzania - ujęcie teoretyczne

Wprowadzenie
Wzrost rozwoju technologii informatycznych i telekomunikacyjnych wpłynął na powiększenie kapitału produkcyjnego, obniżenie kosztów transakcji i zwiększenie wyboru dla konsumentów. Przedsiębiorstwa polskie w dobie silnie zaznaczonej globalizacji, wyrażającej się poszerzonym rynkiem zbytu, a tym samym zaostrzonymi warunkami konkurencji, winny opracować właściwe "techniki" budowania strategii wytwórczych, które w oparciu o istniejące ograniczenia zewnętrzne (wielkość produkcji i zróżnicowanie asortymentowe) i wewnętrzne (potencjał zasobowy i pozycyjny) winny dać trwałą przewagę konkurencyjną. Tym samym proces globalnego zarządzania strategicznego tworzy macierz, której najważniejszymi elementami są:

Logistyka w Polsce w latach 2006-2007

Sytuacja makroekonomiczna
Kondycja logistyki nierozerwalnie związana jest ze stanem całej gospodarki, a lata 2006 - 2007 były rekordowe dla polskiej ekonomii. Zarówno dochód narodowy, jak i inne wskaźniki makroekonomiczne, osiągnęły wysokie poziomy (rysunek 1). Największe sukcesy były dziełem eksporterów, którym nie przeszkodził silny złoty, zmniejszający konkurencyjność polskiej gospodarki. Ekonomiści jednak zwracają uwagę na zagrożenie inflacyjne związane ze wzrostem wynagrodzeń i podwyżką cen usług. W aspekcie tych dobrych wyników gospodarki wzrosły oczekiwania dotyczące wysokiej dynamiki rozwoju polskiego rynku usług logistycznych, zarówno kontraktowych, jak i tych realizowanych przez przedsiębiorstwa dla swoich potrzeb. Tym bardziej, że logistyka - zgodnie z ogólnie przyjętą obiegowo zasadą - powinna rozwijać się znacznie szybciej, niż gospodarka ogółem.

Wybory ontologiczne w logistyce miasta

Celem tego wystąpienia jest towarzyszące mi już od dłuższego czasu zaniepokojenie niejednoznacznością pojęć, leżących u podstaw logistyki miasta. Owa niejednoznaczność nie tylko komplikuje prace prowadzone z praktykami (na przykład z przedstawicielami miast), czy ze studentami, ale też wprowadza wiele zamieszania do rozważań o charakterze teoriopoznawczym lub porządkującym. Nawet metajęzyk logistyki (przyjmuję, że takowy istnieje) nie ułatwia zbliżenia stanowisk w kwestiach pojęć podstawowych. Ponadto wysoce niepokoi pojawianie się w Polsce szeregu publikacji z tej dziedziny, realizowanych w sposób naruszający zasadę rzetelności naukowej w zakresie dbałości o ciągłość prowadzonych badań. Stąd pragnę zasygnalizować kilka problemów natury ontologicznej, zachęcając do dyskusji.

Rynek płac w branży spedycja/logistyka - rosnące koszty działalności

Jak wynika z danych, zawartych w raporcie HRK Partners, w ostatnich latach widać wyraźnie dynamiczny rozwój rynku pracy w branży spedycja/logistyka. Firmy występujące w tym raporcie - aktualnie jest to 27 największych firm z tej branży - zwiększają skalę prowadzonych działań, a co za tym idzie, zatrudniają rosnącą rzeszę pracowników. Duży popyt na pracę skutkuje, zwłaszcza regionalnie, występującą przewagą popytu. Tworzy się rynek pracownika, który zaczyna dyktować pracodawcy swoje warunki. Warto zauważyć, że w ostatnich latach sytuacja ta dotyczyła w szczególności stanowisk pracowniczych (takich jak na przykład pracownik magazynu, operator wózka widłowego itp.) W prostej linii przekłada się to na rosnące koszty funkcjonowania firm z branży TSL.

Uprzywilejowany przedsiębiorca czyli AEO w łańcuchach dostaw - cz. 2

Uprzywilejowany przedsiębiorca czyli AEO w łańcuchach dostaw - cz. 1

W tej części artykułu publikujemy odpowiedzi na pytania, udzielone przez rzecznika prasowego Izby Celnej w Poznaniu, p. Cezarego Kosmana, dotyczące instytucji "upoważnionego przedsiębiorcy" (ang. Authorised Economic Operator - AEO).

Centrum Logistyczne Cabot Park

Charakterystyka gospodarcza południowo-zachodniego regionu Anglii
Bristol jest jednym z największych miast Wielkiej Brytanii, leżącym w południowo-zachodniej Anglii na pograniczu hrabstw: Avon, Bath and North East Somerset, North Somerset i South Gloucestershire, nad brzegiem rzeki Avon (Avonmouth), nad Zatoką Bristolską. W 2004 r. zamieszkiwało je 400 000 mieszkańców.
Uwarunkowania geograficzne, a w szczególności dostęp do morza i położenie nad rzeką Avon, było głównym czynnikiem lokalizacji przemysłu w rejonie Bristolu. Już na początku XX wieku miasto było ośrodkiem przemysłowym i handlowym. Dużą rolę odgrywało również rolnictwo. Znaczne przyspieszenie tempa wzrostu miasta nastąpiło po 1960 roku, po otwarciu autostrady M4 łączącej Londyn z Bristolem. Od tego czasu następuje napływ firm przemysłowych. Coraz więcej firm zaczęło interesować się lokalizacją produkcji w okolicach miasta, ze względu na łatwy dostęp do dobrej infrastruktury transportowej.

Jak eliminować z polskiego rynku niepoprawne kody kreskowe

Instytut Logistyki i Magazynowania (ILiM) - organizacja krajowa GS1 Polska, jest jedyną organizacją lokalną w naszym kraju, uprawnioną do przyjmowania firm i instytucji z Polski do systemu GS1 i do nadawania im numerów GS1, zakodowanych w kodach kreskowych GS1, między innymi EAN-8, EAN-13. Jednym z. kluczowych zadań organizacji krajowej GS1 Polska jest nadzór nad przestrzeganiem międzynarodowych specyfikacji GS1, dotyczących prawidłowości oznaczania towarów kodami kreskowymi GS1. W związku z tym ILiM od wielu lat prowadzi program poprawy jakości kodów kreskowych i współpracuje w tym zakresie z sieciami handlowymi. W ramach tego programu przeprowadza się między innymi badania jakości i prawidłowości kodów w sieciach handlowych, a także badanie jakości kodów przesyłanych do ILiM w celu weryfikacji jakości. Zasadniczym celem tych badań jest wyeliminowanie kodów niepoprawnych pod względem jakości, a więc niezgodnych z normą PN-ISO/IEC 15420: 2007.

Subskrybuj to źródło RSS