Zaloguj się

WIEDZA

Start-upy w logistyce - przepustka do rynku

Start-upy są najczęściej kojarzone z innowacyjnością, przedsiębiorczością, nowym - nieobarczonym "klasycznymi" rozwiązaniami - spojrzeniem na rzeczywistość. Do tych cech należy dodać trafną identyfikację potrzeb nowych klientów, którymi są najczęściej milenialsi. Otwarte pozostaje pytanie, które pomysły zostaną z powodzeniem wdrożone przez przedsiębiorstwa, a które szybko znikną z rynku z powodu braku dalszego finansowania lub prób pozycjonowania nietrafionego produktu.

Rozszerzona rzeczywistość w magazynie

Technologia ma za zadanie zredukować - między innymi - kosztochłonność, energochłonność oraz pracochłonność, jest jednak zazwyczaj nakładochłonna. W obliczu wzrastających kosztów pracy oraz coraz większego rozdrobnienia zamówień, akceptowalne są zwiększające się nakłady inwestycyjne. Wszelkie rozwiązania technologiczne, zwłaszcza innowacyjne, wspierające pracę w magazynie, warte są przeanalizowania pod kątem efektywności, nie tylko ekonomicznej.

Raport Cushman & Wakefield - Marketbeat Polska - II kwartał 2021 roku

Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield podsumowała II kwartał 2021 roku na polskim rynku nieruchomości magazynowych. W pierwszej połowie 2021 roku popyt całkowity osiągnął poziom 3,4 mln m kw., co oznacza skokowy wzrost o ponad 50% w ujęciu rocznym. W drugim kwartale br. roku deweloperzy ukończyli 411 000 m kw. w ramach 26 projektów, a całkowite zasoby powierzchni magazynowej w Polsce przekroczyły 21,9 mln m kw.

Usługi logistyczne na poczcie - doświadczenia skandynawskie

Poczty muszą "wymyślić się" na nowo - takie czasy. Zmienia się świat, a także sposoby ludzkiej komunikacji. Pojawiają się nowe możliwości prowadzenia biznesu, w tym obsługi potrzeb logistycznych klienta. Kompleksowość usługi logistycznej, jej integracja z innymi potrzebami klienta, np. sprzedażowymi, indywidualne podejście do projektu obsługi, a przede wszystkim jej szybkość, sprawność i niezawodność, stają się czynnikami sukcesu na rynku usług logistycznych. Co mają dzisiaj do zaoferowania tradycyjni operatorzy pocztowi, obecni - co najmniej - jako znaczący gracze na rynkach usług logistycznych?

Rynek rowerów i dwukołowych pojazdów elektrycznych - produkcja, sprzedaż oraz wymagania w logistyce

Do 2050 roku 70% światowej populacji będzie mieszkać w miastach1. Wraz ze wzrostem tej liczby oraz świadomości zagrożenia zmianami klimatycznymi rośnie również zapotrzebowanie na rozwiązania w zakresie mobilności, które wyróżnia mniejszy wpływ na środowisko. Badanie McKinsey z 2019 r. przewiduje, że wraz z urbanizacją wartość branży mikromobilności, oferującej usługi komunikacyjne i transportowe na krótkich odległościach, osiągnie 300-500 mld dolarów do 2030 roku2. Jaki wpływ będzie miało to na rynek rowerów, e-rowerów i e-hulajnóg? Czy COVID-19 był akceleratorem wzrostu oraz jakie wyzwania towarzyszą zarządzaniu łańcuchem dostaw dla tego rynku?

Milk run, czyli szansa redukcji kosztów również dla przemysłu

W wielu opracowaniach teoretycznych pojęcie milk run-u pojawia się w kontekście obniżenia poziomu zapasów i zwiększenia płynności dostaw. Oczywiście powyższe jest prawdą, ale nie obejmuje czynnika, dla każdego przedsiębiorstwa najważniejszego - to rozwiązanie, poza wspomnianymi zaletami, może przynosić natychmiastowy, łatwo policzalny i całkiem pokaźny profit. Poniżej przedstawię podstawowe założenia wraz z omówieniem poszczególnych aspektów na konkretnym przykładzie.

Transport ładunków ponadgabarytowych na przykładzie przewozu transformatora

W artykule został opisany proces transportu nienormatywnego w wybranej firmie logistycznej na przykładzie przewozu transformatora. Obecnie wciąż występuje wiele problemów związanych z transportem ładunków ponadnormatywnych, a najpopularniejszą gałęzią transportu wykorzystywaną do przewozu tego typu ładunków jest transport drogowy, borykający się z szeregiem problemów. W Polsce nie ma obecnie łatwo dostępnych informacji dotyczących przeszkód występujących na poszczególnych odcinkach dróg. Nie istnieją szczegółowe instrukcje dotyczące prawidłowego mocowania ładunków w transporcie drogowym, podczas gdy na przykład w Niemczech istnieją szczegółowe normy branżowe dotyczące mocowania ładunków w transporcie i są one bezwzględnie egzekwowane.

Jak prawidłowo stosować uproszczenia w procedurze TIR w Unii Europejskiej?

Przy wysyłce towarów każda ze stron kontraktu handlowego powinna wziąć na siebie odpowiedzialność co do poszczególnych etapów transportu towaru. Poczynając od instytucji nadawcy na liście przewozowym, poprzez stawienie się kierowcy w urzędzie otwarcia i zamknięcia procedury, aż po urząd celny przekroczenia granicy. Wszystkie elementy muszą być spójne i zachowywać ciągłość zdarzeń. W przeciwnym wypadku należy spodziewać się sankcji karnych o niedopełnienie obowiązków prawnych.

Dane pomagają w optymalizacji procesów i poprawie ergonomii pracy w terminalach

Chcąc lepiej zrozumieć, jak przebierają poszczególne etapy pracy w terminalu przeładunkowym, DACHSER połączył siły ze start-upem MotionMiners, pomagającym firmom w przeprowadzaniu analiz wydajności i ergonomii służącym optymalizacji procesów. Nowa metoda doskonalenia jakości, która przyczynia się do poprawy ergonomii pracy, została przetestowana w pięciu oddziałach.

Subskrybuj to źródło RSS