Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Nowa technologia ułatwi magazynowanie, zwłaszcza latem. COOL-R, czyli rewolucja na rynku pokryć dachowych

Nowa technologia ułatwi magazynowanie, zwłaszcza latem. COOL-R, czyli rewolucja na rynku pokryć dachowych. Wraz z rozwojem logistyki rozwija się technologia magazynowania. Transportujemy, dostarczamy i przechowujemy coraz więcej produktów, również wrażliwych na wysokie temperatury. Magazynowanie w okresie letnim stanowi spore wyzwanie, zwłaszcza ze względu na nieustannie rosnące średnie temperatury roczne. Na szczęście istnieje nowoczesne, proste i skuteczne rozwiązanie, które umożliwia wprowadzenie znacznych oszczędności właścicielom magazynów, chłodni, czy supermarketów. To technologia chłodnego dachu COOL-R. Przyjrzyjmy się, jak działa to rewolucyjne rozwiązanie i czy ma szansę stać się nową alternatywą dla klimatyzacji?

Raport Cushman & Wakefield - Marketbeat Polska - II kwartał 2020 roku

Rynek magazynowy w Polsce nadal rozwija się dynamicznie. Zarówno popyt, jak i podaż w pierwszej połowie 2020 roku utrzymywały się na wysokim poziomie - podkreślają eksperci z międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield, która podsumowała pierwsze półrocze 2020 roku na rynku magazynowym w Polsce.

Transport produktów spożywczych w temperaturze kontrolowanej z Unii Europejskiej do Polski

W dzisiejszych czasach można zaobserwować znaczny wzrost branży spożywczej oraz - co się z tym wiąże - ciągłe doskonalenie wymogów stawianym środkom transportu żywności. Transporty produktów spożywczych, które objęte są regulacją temperatury, nie są zadaniem prostym dla przewoźników. Szacuje się, że ok. połowa dystrybuowanej żywności nadaje się do przewozu w temperaturze kontrolowanej. Warto zaznaczyć, że poza warunkami stawianymi przewozowi żywności (takimi jak temperatura kontrolowana), te same wymogi odnoszą się dodatkowo do farmaceutyków, kwiatów, produktów chemicznych i innych.

Raport AXI IMMO - polski rynek magazynowy w I połowie 2020

Polski rynek magazynowy po I połowie 2020 roku wciąż utrzymuje się na fali wznoszącej. Pandemia COVID-19 nie miała wpływu na wyniki po stronie popytu. Od stycznia do końca czerwca wynajęto 2,38 mln m kw. nowoczesnej powierzchni produkcyjno-logistycznej. Natomiast, porównując wyłącznie popyt brutto w II kw. 2020 r. w ujęciu rok do roku to wzrósł on o ponad 50% i wyniósł 1,36 mln m kw. Tak dobre wyniki są skutkiem dużej aktywności najemców z sektora e-commerce, w tym dużych transakcji BTS. Firma AXI IMMO prezentuje najnowszą publikację, raport "Polski Rynek Magazynowy w I połowie 2020 r."

Wpływ autonomicznych środków transportu na nieruchomości komercyjne

W raporcie firmy Cushman & Wakefield pt. "Understanding the impact of autonomous vehicles on commercial real estate", omawiającym potrzeby kształtowania świadomości wpływu autonomicznych środków transportu na nieruchomości komercyjne, podkreśla się m.in., że postępująca urbanizacja - połączona ze wzmożonym popytem na towary oraz potrzebą masowego przemieszczania się ludzi - wiąże się z większym, niż kiedykolwiek, zapotrzebowaniem na szeroko rozumianą mobilność.

Obsługa małych partii ładunków jako szansa kolei na odzyskanie rynku w lądowych przewozach rzeczy

Jednym z podstawowych dylematów w obecnych uwarunkowaniach gospodarczych, przed jakimi stoi sektor Transport-Spedycja-Logistyka (TSL), jest odpowiednie określenie strategii rozwoju. Kierunki działania przedsiębiorstw transportowych powinny odpowiadać na zapotrzebowanie nie tylko pojedynczego klienta, lecz również na potrzeby całych grup społeczeństwa.

Rozwój usług logistycznych w kolejowym transporcie towarów

Mając na uwadze korzystne tendencje wzrostu przeładunków w naszych portach oraz coraz większe zatłoczenie dróg, wydaje się uzasadnione, aby na kierunku północ-południe w większym – niż obecnie – stopniu wykorzystywać transport kolejowy. Wydatki poniesione na ewentualną modernizację linii kolejowych czy też modernizację lub budowę nowych terminali, są nieporównywalnie niższe do tych, jakie trzeba byłoby ponieść na dostosowanie i budowę nowych dróg, mogących zapewnić właściwą obsługę transportową naszych portów.

Logistyka w zarządzaniu publicznym

Zarządzanie w sektorze publicznym charakteryzuje się złożonością uwarunkowań organizacyjno-prawnych oraz koniecznością współpracy w interaktywnych konfiguracjach wymiany. Dodatkowo dynamika zmian w otoczeniu, rosnące wyzwania oraz dążenie do coraz lepszego zaspokajania potrzeb społeczeństwa, wymaga zintegrowanego podejścia zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania publicznego. Współczesne trendy rozwoju tej dziedziny wskazują na potrzebę i możliwości wykorzystania logistyki w procesach świadczenia usług publicznych. Jednakże prowadzone w tym zakresie badania – zarówno w Polsce, jak i za granicą – koncentrują się jedynie na wybranych obszarach zarządzania publicznego, np. transporcie miejskim, ochronie zdrowia, czy też zarządzaniu kryzysowym.

Przemysł 4.0 i jego wpływ na logistykę

Rewolucja przemysłowa jest odbierana jako przełom nie tylko w obszarze „technologicznym” przemysłu, ale także w sferze myślenia i zarządzania przedsiębiorstwem. Na przełomie ostatniego millenium świat zarejestrował 3 takie rewolucje, a kreowanie się czwartej możemy sami zobaczyć. Rewolucja przemysłowa nawiązuje do kilku wcześniej wymienionych obszarów i jest rewolucją nie tylko technologiczną, ale także socjoekonomiczną i kulturową. W historii przemysłu zaznaczyły się i zmieniły sposób produkcji oraz organizacji pracy, trzy rewolucje: Pierwsza rewolucja – mechanizacja; Druga rewolucja – elektryfikacja; Trzecia rewolucja – cyfryzacja.

Analiza możliwości ograniczenia emisji gazów cieplarnianych ze statków dalekomorskich

Rozwój przemysłu na świecie, zmierzający do zaspokajania konsumpcyjnych potrzeb ludzi, prowadzi do emisji do atmosfery groźnych dla zdrowia związków chemicznych. Są to przede wszystkim gazowe produkty spalania paliw kopalnych. Część z tych związków, jak tlenki węgla, przyczynia się do wzmagania efektu cieplarnianego, natomiast inne – jak związki z grupy tlenków azotu i siarki – zakwaszają glebę i wpływają negatywnie na zdrowie ludzi i zwierząt.

Subskrybuj to źródło RSS