Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Możliwości rozwojowe oraz rola terminala LNG w Świnoujściu na rynku gazowym Bałtyku oraz Europy północnej i wschodniej

Wstęp
Terminal LNG w Świnoujściu jest największą inwestycją portową ostatnich dziesięcioleci. Co więcej, jest to inwestycja wprowadzająca nowy ładunek oraz związaną z nim technologię do krajowego sektora portowego. Pomimo tego, że główną przesłanką decydującą o realizacji inwestycji były względy geopolityczne i strategiczne (zapewnienie dywersyfikacji źródeł surowców energetycznych dla Polski) istotnym wyzwaniem jest określenie możliwości rynkowego wykorzystania terminala w Świnoujściu.

Rozwiązania informatyczne wspierające procesy logistyczne w transporcie morskim

Obecne warunki operowania na światowych rynkach zmuszają do zastosowania odpowiedniego systemu technologii informatycznych. Systemy takie powinny maksymalnie usprawniać działalność operacyjną oraz wspomagać osoby zarządzające firmą w procesie podejmowania decyzji. Z tego względu niezbędne jest zapewnienie spójnych i zintegrowanych danych, które stanowić będą postawę rozwiązań informatycznych.

Problem bezpieczeństwa w polskim transporcie drogowym - analiza wielkości, struktury, dynamiki zmian oraz przyczyn i skutków wypadków drogowych w Polsce

Problem bezpieczeństwa w polskim transporcie drogowym jest od lat istotny, ponieważ rokrocznie na naszych drogach dochodzi do około 40 tys. wypadków, w których ginie ponad 4 tys. osób, a blisko 50 tys. osób zostaje rannych. To bardzo dużo w porównaniu do pozostałych krajów UE, mimo, iż w ostatniej dekadzie z roku na rok liczby te maleją.

Współpraca państw nadbałtyckich w celu przeciwdziałania skutkom zatopionej w morzach amunicji chemicznej

18 września 1970 roku okręt Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej USS LeBaron Russell Briggs wychodzi w swój ostatni rejs. Jego celem przeznaczenia jest rejon na Oceanie Atlantyckim, oddalony o około 400 km od przylądka Kennedy’ego we wschodniej części półwyspu Floryda.

Logistyczna obsługa ładunków w portach Szczecin i Świnoujście

Port morski jest węzłem transportowym stanowiącym element infrastruktury transportowej, a tym samym element systemu transportowego. Z drugiej zaś strony w porcie morskim realizowane są procesy technologiczne związane z obsługą środków transportu morskiego i lądowego oraz ładunków i pasażerów. Procesy te są składowymi procesu transportowego. Przemieszczanie ładunków w ramach morsko-lądowego logistycznego łańcucha transportowego realizowane jest w postaci procesu transportowego kombinowanego.

Zabezpieczenie sił i środków w Metrze Warszawskim w przypadku wystąpienia zagrożeń terrorystycznych

Metro warszawskie - którego historia budowy sięga lat dwudziestych ubiegłego wieku (wtedy to ówczesne władze Warszawy podjęły decyzję o budowie tzw. Metropolitanu) zostało oddane do użytku (I-szy odcinek 07.04.1995 r.3) do dziś jest jedynym systemem kolei podziemnej w naszym Kraju. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że budowa warszawskiego metro wciąż trwa, a obecnie w użytkowaniu znajduje się 21 stacji.

Prawo morza a „Prawa” terrorystów

Większość autorów twierdzi, że w ostatnim dwudziestoleciu w dziedzinie bezpieczeństwa sytuacja zaczęła się radykalnie poprawiać. Jest to w pewnym sensie zgodne z tym ładem bezpieczeństwa, który nas otacza, ponieważ nie żyjemy już w czasach „zimnej wojny”, gdzie konflikt nuklearny był zmorą. Nie ma już wyścigu zbrojeń. Ale czy to nasze bezpieczeństwo faktycznie się poprawiło? Największym problemem, jaki stoi przed współczesnym światem jest utrzymanie i zapewnienie bezpieczeństwa. Jest wiele definicji bezpieczeństwa, ale chciałabym tu skupić się na tej najbardziej ogólnej i najprościej sformułowanej. Bezpieczeństwo jest to stan niezagrożenia i spokoju, poczucie pewności, wolność od zagrożeń, strachu lub ataku, czy też wreszcie swoboda działania i warunek przetrwania.
Subskrybuj to źródło RSS