Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

CO, HC i PM silnika badawczego AVL 5804 wodór, współspalanie, emisja, silnik z zapłonem samoczynnym

W artykule omówiono wyniki z przeprowadzonych badań, w Instytucie Silników Spalinowych i Transportu Politechniki Poznańskiej dotyczące Wpływu dodatku wodoru do oleju napędowego w aspekcie emisji CO, HC i cząstek stałych silnika badawczego AVL 5804. Część teoretyczna zawiera informacje o nośniku energii, jakim jest wodór. Scharakteryzowane zostały cechy wodoru, które przemawiają za zastosowaniem go w przyszłości jako podstawowego paliwa.

Inteligentne systemy transportowe (ITS) infrastruktura transportowa, zagrożenia terrorytstyczne

W referacie przedstawiono problemy dotyczące zagrożeń terrorystycznych dla infrastruktury transportowej. Zakres infrastruktury transportowej uległ rozszerzeniu, obejmuje infrastrukturę transportu kolejowego, śródlądowego, drogowego, morskiego, lotniczego, intermodalnego oraz inteligentne systemy transportowe (ITS). Na podstawie analiz należy stwierdzić, że na świecie infrastruktura transportowa jest zagrożona potencjalnymi atakami terrorystycznymi, w szczególności infrastruktura transportu drogowego i kolejowego (około 23 %), w mniejszym stopniu infrastruktura transportu morskiego i powietrznego (około 2%).

Platformy bezzałogowe, systemy transportowe, zdalne sterowanie

Budowa bezzałogowych platform transportowych wymaga podjęcia szerokiego spektrum prac badawczych. Jednym z problemów jest opracowanie konfiguracji platformy o wysokiej mobilności, systemów załadunkowo rozładunkowych i systemu sterowania. W referacie przedstawiono - opracowane w kraju i na świecie - rozwiązania bezzałogowych lądowych platform transportowych.

Subiektywne poczucie bezpieczeństwa w transporcie zbiorowym

Zarządzanie bezpieczeństwem komunikacyjnym oraz osobistym w drogowym transporcie zbiorowym nader często opierane jest na statystyce, w szczególności reagowaniu na zaistniałe zdarzenia, w momencie przekroczenia granicy akceptowalności. Przykładowo, identyfikowane jest miejsce, w którym dochodzi do większej niż w innych punktach ilości zdarzeń niebezpiecznych (np. wypadków lub rozbojów), następnie poszukuje się przyczyn i wdraża środki zapobiegawcze.

Ryzyko, zdarzenie niepożądane

Systemy transportowe są systemami socjotechnicznymi typu Człowiek - Obiekt Techniczny - Otoczenie . W systemach tych zagrożenia mogą być stwarzane przez: człowieka C, obiekt techniczny OT oraz przez oddziaływanie otoczenia O na obiekt techniczny i ludzi znajdujących się w systemie oraz w jego otoczeniu. W pracy podjęto próbę identyfikacji czynników wymuszających zmiany poziomu bezpieczeństwa realizowanych przewozów w zakładzie komunikacji tramwajowej.

Autobusy miejskie, Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Komunikacja miejska,

W artykule zaprezentowano analizy statystyczne związane z naprawami wybranych układów bezpieczeństwa pojazdów komunikacji miejskiej. Zaliczamy do nich układy kierowniczy, hamulcowy i zawieszenia. Dane pozyskano z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie w okresie jednego roku. Badaną grupą pojazdów stanowiły autobusy komunikacji miejskiej takie jak: Ikarus 260.26, Ikarus 280.26, Jelcz, Solaris Urbino 12, Mercedes-Benz 0405N, Mercedes Conecto 628 G i Mercedes Conecto 628 FL. Celem prowadzonych badań było określenie jak często w autobusach ulegają awarii wymienione wcześniej układy.

Ocena niezawodności, Wskaźniki niezawodnościowe, Środki transportu szynowego

Artykuł dotyczy wskaźników niezawodności środków transportu szynowego. Pod względem niezawodnościowym środki transportu szynowego należą do grupy obiektów odnawialnych. Proces eksploatacji tego typu obiektów składa się na przemian z okresów poprawnej pracy i okresów odnów. W analizie środków transportu szynowego, niezawodność należy traktować jako pojęcie kompleksowe, w którym mieszczą się takie cechy obiektu jak: nieuszkadzalność, gotowość, trwałość i obsługiwalność. W artykule zestawiono definicje i formuły obliczeniowe na najważniejsze wskaźniki niezawodności umożliwiające kompleksową ocenę środków transportu szynowego.

Sztuczna Sieć Neuronowa

W niniejszym artykule przestawiono problem występowania drgań w budynkach, spowodowanych poruszającymi się pojazdami oraz ideę rozwiązania problemu pracochłonnych i kosztownych pomiarów takiego zjawiska. Autorzy starają się ukazać czynniki mające wpływ na wielkość drgań w świetle obowiązujących przepisów i norm. Główny wysiłek skupiają na ich pomiarze i interpretacji otrzymanych wyników w świetle propozycji budowy aplikacji wykorzystującej sztuczne sieci neuronowe.
Subskrybuj to źródło RSS