Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Współdzielenie łańcuchów dostaw - praktyczne korzyści dla usługobiorców i usługodawców

Artykuł prezentuje innowacyjne podejście do organizacji procesów transportowych. W obecnym modelu organizacji łańcuchów dostaw mamy do czynienia jedynie z poziomą współpracą pomiędzy usługobiorcami i usługodawcami. Działanie takie jak dowiodły badania przeprowadzone przez autora skutkują nieoszczędnym wykorzystaniem zasobów transportowych. Wyniki badań zostały także potwierdzone w ramach prac realizowanych przez Europejską Agencję Środowiska. Zatem mamy do czynienia z marnotrawstwem. Celem pracy jest wskazanie rozwiązania umożliwiającego równoczesną pionową i poziomą współpracę niezależnych firm zaangażowanych w organizację procesów transportowych. Skutkiem takiej współpracy jest eliminacja marnotrawstwa poprzez zrównoważone wykorzystanie dostępnych zasobów. Prace podsumują wyniki wdrożenia rozwiązania w grupie firm z branży FMCG działającej w Polsce.

Uwarunkowania optymalizacji obsługi transportowej wynikające z ograniczeń czasu pracy kierowców

W modelach optymalizacyjnych dotyczących planowania tras przewozu, czy szerzej obsługi transportowej przedsiębiorstwa, problematyka ograniczeń czasu pracy kierowców jest sprowadzana do uzupełnienia modelu o jedno ograniczenie dotyczące czasu pracy kierowców ze stałym parametrem. W kontekście obecnych regulacji prawnych takie uproszenie rzeczywistości zdaniem autorów należy uznać za akceptowalne jedynie w szczególnych przypadkach. Istnieje, zatem potrzeba bardziej szczegółowego rozpoznania uwarunkowań prawnych organizacji czasu pracy kierowców oraz ich uwzględniania w modelach optymalizacyjnych.

Metoda symulacyjnej weryfikacji układu transportu przenośnikowego

Istotną niedogodnością przy stosowaniu transportu przenośnikowego jest jego mała elastyczność w reakcji na zmiany strumienia ładunków. W pracy przedstawiona propozycję uproszczenia języka programowania dla potrzeb sterowania modułami przenośnika. Na przykładzie modelowanego układu transportowego w sortowni paczek wykazano, że przy odpowiednim wsparciu użytkownik mógłby we własnym zakresie modyfikować strukturę i sterowanie tego układu.

Wybrane zagadnienia systemów sterowania ruchem i łączności dla Kolei Dużych Prędkości w Polsce

W ramach regulacji europejskich wyróżnić należy dwie grupy wymagań, które będą miały bezpośredni wpływ na technologie stosowane w Polsce dla potrzeb KDP. Obie związane są bezpośrednio z tworzeniem w Unii Europejskiej wspólnego rynku w zakresie produktów i usług dla transportu kolejowego: 1. Procedury postępowania podczas projektowania oraz modernizacji i budowy zarówno linii kolejowych jak i taboru kolejowego. 2. Wymagania techniczne i eksploatacyjne dotyczące KDP.

Możliwości wykorzystania rozwiązań rzeczywistości rozszerzonej w systemie e-nawigacji e-nawigacja, rzeczywistość rozszerzona, systemy nawigacyjne

Artykuł powstał podczas pracy badawczej, której tematyka obejmuje modelowanie transmisji danych zgodne z założeniami systemu e-nawigacji. Autor opisuje możliwości adaptacji rozwiązań definiowanych jako tak zwana rzeczywistość rozszerzona do nowo powstającego systemu. E-nawigacja w swych założeniach ma być systemem wspomagającym zarządzanie informacją w nawigacji i szeroko pojętym transporcie morskim. Z kolei rzeczywistość rozszerzona jest formą prezentacji informacji, która ułatwia interpretację i dostęp do danych. Badania nad możliwościami wykorzystania rozwiązań rzeczywistości rozszerzonej w e-nawigacji i korzyści z tego płynące stały się tematem tego artykułu.

Uszkodzenia, sprężarki chłodnicze.

Podczas transportu produktów żywnościowych istnieje konieczność zapewnienia ładunkowi odpowiedniej temperatury. Najważniejszym elementem w samochodowych agregatach chłodniczych jest sprężarka. W przypadku pojazdów chłodniczych, zastosowanie znalazły głównie sprężarki objętościowe. Najczęściej spotykane w samochodowych agregatach chłodniczych są sprężarki tłokowe. W pracy zaprezentowano przykłady uszkodzeń sprężarek chłodniczych napotkane w rzeczywistych układach chłodniczych.

Logistyka w Kolejach Dużych Prędkości

System kolei dużych prędkości (KDP) zapoczątkowany niespełna pół wieku temu w Japonii, jest dziś najbardziej dynamicznie rozwijającym się sektorem transportu zbiorowego. Nowy standard usług przewozowych opartych o szybkie połączenia kolejowe stał się kluczowym elementem strategii rozwoju wielu państw (Hiszpania, Turcja, Chiny, Francja, Niemcy).

Transport, critical infrastructure, risk, threat emergency, regulation, protection

Risk assessment and management is actual topic in all fields of life. Railway transport as an important sub-sector of critical infrastructure has very evident particularities. This paper is dealing with application of various methods adopted from other fields (especially chemical industry) and using these methods in railway transport. The aim of the risk assessment methods implementation is increasing safety and security level in technical as well as in organizational sphere.
Subskrybuj to źródło RSS