Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Szanse i bariery działań proekologicznych w aglomeracji miejskiej na przykładzie miasta Gdynia

Stale postępujący proces urbanizacji doprowadził do sytuacji, w której większość ludności żyje w miastach. Tym samym wszystko, co związane jest z bytowaniem człowieka, nagromadzone w jednym miejscu powoduje wiele problemów natury ekologicznej. Są to między innymi: wzrastająca liczba aut osobowych, wzmożone potoki przepływu towarów, przestarzałe środki komunikacji miejskiej, brak właściwej gospodarki odpadami komunalnymi i nieukształtowane wzorce proekologiczne mieszkańców.

Transport w teorii i praktyce - w dobie globalizacji

Kiedy kilkanaście lat temu logistyka przeszła do "cywila", przynajmniej w naszych realiach, zrobiła zawrotną karierę, i w teorii i w praktyce. Już dzisiaj dominuje swoją kompleksowością; można przyrównać ją do metody dialektycznej. A jej praktyczne zastosowania pozwalają optymalizować złożone procesy produkcyjne, wymiany handlowej, organizacji i zarządzania, a nawet zjawiska społeczne. Nic więc dziwnego, że logistyka (jej zastosowanie w różnych dziedzinach) staje się powszechną tematyką badań i publikacji naukowych. Bez przesady można chyba powiedzieć, że jest ona też swego rodzaju przejawem globalizacji.

Badanie stopnia zapotrzebowania na szkolenia logistyczne w wybranych mikroprzedsiębiorstwach transportowych województwa pomorskiego

Przeprowadzone badania wykazały, że korzystanie z reguł logistyki w mikroprzedsiębiorstwach transportowych jest mało doceniane przez właścicieli tych firm. Okazało się, że właściciele mikroprzedsiębiorstw są przekonani, że prowadzą firmy najlepiej jak to jest możliwe w danej sytuacji, a przede wszystkim nie czują potrzeby poszukiwania i wdrażania nowych form zarządzania. Są przekonani, że żadne programy i działania logistyczne nie są wstanie poprawić ich sytuacji, w związku z tym nie są im potrzebne.

Bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu w Bydgoszczy na przykładzie ruchu rowerowego. Zdarzenia drogowe z udziałem rowerzystów w latach 2007-2011

Polska jest krajem z niechlubnymi statystykami dotyczącymi zdarzeń drogowych, w tym zdarzeń z udziałem niechronionych uczestników ruchu - rowerzystów i pieszych. W roku 2004, kiedy to przystąpiliśmy do Unii Europejskiej, na drogach ginęło średnio 18,1 rowerzystów na milion mieszkańców (średnia UE wynosiła 4,1).

Sieciowe aspekty działalności transportowej

W transporcie przeważa sieciowy sposób produkcji usług przewozowych. W artykule przedstawiono istotę i rodzaje sieci transportowych (prostych, złożonych) oraz wskazano na najważniejsze zależności związane z ich funkcjonowaniem. Rozwój złożonych sieci transportowych konsolidujących przewozy, to wynik kompromisu do jakiego dochodzi między producentami i użytkownikami transportu.

Subskrybuj to źródło RSS