Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Degradacyjne zmiany w parametrach drogi wodnej E-70 w obszarze miasta Bydgoszczy

W ostatnim okresie powszechnie podkreślana jest funkcja i znaczenie dróg o właściwych parametrach oraz podatności eksploatacyjnej dla prawidłowego przebiegu procesów gospodarczych. Tym samym na obszarze Europy został przewidziany układ dróg stanowiący podstawę połączeń międzynarodowych mogący być ujętym jako swoisty kręgosłup transportowy całego kontynentu. Układ ten został w większości numeratywnie oznaczony, a obowiązek realizacyjny w odniesieniu do niego przypisany został poszczególnym państwom będących członkami UE. Występujące w tym zakresie zadania otrzymały w szeregu przypadkach istotne wsparcie środków unijnych, będącymi często wyraźnie adresowanymi do konkretnego projektu - rozwiązania.

Rola i znaczenie technologii informatycznych w organizacji i zarządzaniu transportem

Rozwój transportu oraz rozszerzenie zakresu usług oferowanych przez przedsiębiorstwa TSL wymusił na organizatorach transportu przystosowanie się do coraz bardziej złożonych potrzeb klientów wymagających od nich zarządzania całym łańcuchem usług związanych z zaopatrzeniem i dystrybucją, a nie tylko organizacji zwykłego procesu transportowego. W tym celu nieodzownym narzędziem stały się technologie informatyczne, które współcześnie znajdują zastosowanie we wszystkich dziedzinach życia i działalności człowieka. Możliwość szybkiego przesyłania ogromnych ilości danych i informacji w dowolne miejsce pozwala na wzrost potencjału przewozowego oraz lepszą sprawność i skuteczność wszelkiego rodzaju działań w transporcie.

Projektowanie zaplecza obsługowego transportu

Współczesny rozwój transportu charakteryzuje gwałtowne nasycenie w nowoczesne pojazdy i urządzenia służące do mechanizowania, automatyzowania oraz robotyzacji czynności wykonywanych przez człowieka. Procesy degradacji stanu technicznego wymuszają potrzebę zorganizowanych działań w systemie eksploatacji, mających za zadanie utrzymanie ruchu pojazdów. Nowym zadaniom sprostać musi dobrze zorganizowane i funkcjonujące zaplecze techniczne. Proces realizacji budowy lub modernizacji obiektów obsługowego zaplecza technicznego przebiegać musi zgodnie z projektem technologiczno-organizacyjnym nowego lub modernizowanego obiektu.

Wpływ zastosowania paliwa z dodatkiem etanolu do zasilania silników spalinowych na skład spalin

Silniki spalinowe od momentu rozpoczęcia ich eksploatacji stały się bezpiecznym (w porównaniu z silnikami parowymi), wydajnymi i mobilnymi źródłami energii mechanicznej. Otworzyły nowy etap w konstrukcji maszyn i urządzeń mobilnych i pojazdów. Pomimo licznych modyfikacji i zmian ich zasada działania oraz podstawowe elementy budowy nie uległy zmianie.

Szanse i bariery działań proekologicznych w aglomeracji miejskiej na przykładzie miasta Gdynia

Stale postępujący proces urbanizacji doprowadził do sytuacji, w której większość ludności żyje w miastach. Tym samym wszystko, co związane jest z bytowaniem człowieka, nagromadzone w jednym miejscu powoduje wiele problemów natury ekologicznej. Są to między innymi: wzrastająca liczba aut osobowych, wzmożone potoki przepływu towarów, przestarzałe środki komunikacji miejskiej, brak właściwej gospodarki odpadami komunalnymi i nieukształtowane wzorce proekologiczne mieszkańców.

Transport w teorii i praktyce - w dobie globalizacji

Kiedy kilkanaście lat temu logistyka przeszła do "cywila", przynajmniej w naszych realiach, zrobiła zawrotną karierę, i w teorii i w praktyce. Już dzisiaj dominuje swoją kompleksowością; można przyrównać ją do metody dialektycznej. A jej praktyczne zastosowania pozwalają optymalizować złożone procesy produkcyjne, wymiany handlowej, organizacji i zarządzania, a nawet zjawiska społeczne. Nic więc dziwnego, że logistyka (jej zastosowanie w różnych dziedzinach) staje się powszechną tematyką badań i publikacji naukowych. Bez przesady można chyba powiedzieć, że jest ona też swego rodzaju przejawem globalizacji.

Badanie stopnia zapotrzebowania na szkolenia logistyczne w wybranych mikroprzedsiębiorstwach transportowych województwa pomorskiego

Przeprowadzone badania wykazały, że korzystanie z reguł logistyki w mikroprzedsiębiorstwach transportowych jest mało doceniane przez właścicieli tych firm. Okazało się, że właściciele mikroprzedsiębiorstw są przekonani, że prowadzą firmy najlepiej jak to jest możliwe w danej sytuacji, a przede wszystkim nie czują potrzeby poszukiwania i wdrażania nowych form zarządzania. Są przekonani, że żadne programy i działania logistyczne nie są wstanie poprawić ich sytuacji, w związku z tym nie są im potrzebne.

Subskrybuj to źródło RSS