Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Wpływ zasięgu detekcji na bezpieczeństwo ruchu na zamiejskich skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną bezpieczeństwo ruchu drogowego, sygnalizacja świetlna, skrzyżowanie zamiejskie, układ detekcji, strefa dylematu, mikrosymulacja ruchu

W referacie przedstawiono przegląd stosowanych rozwiązań w zakresie układu detekcji na zamiejskich skrzyżowaniach z wysokimi prędkościami. Na podstawie przeprowadzonych badań identyfikacyjnych funkcjonowania skrzyżowań zlokalizowanych na odcinkach dróg krajowych, zbudowano model symulacyjny w programie Vissim.

Skrzyżowanie o ruchu okrężnym, symulacja komputerowa, zasady ruchu drogowego

W niniejszym artykule przedstawiono nowy, opracowany na Wydziale Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, symulator ruchu okrężnego przeznaczony do badania płynności ruchu drogowego w aspekcie różnie zdefiniowanych zasad. Istotą powstania symulatora było sprawdzenie czy zasady ruchu drogowego panujące na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym są prawidłowe (niestety w wielu miastach inaczej interpretowane z powodu nieprecyzyjnych zapisów w Kodeksie Drogowym) i czy ich modyfikacja może przyczynić się do większej przepustowości takich skrzyżowań. W pierwszej części artykułu autor opisuje opracowany symulator, od strony użytkownika, czyli: możliwości narzędzia, sposób definiowania skrzyżowania, sposób wprowadzania danych, ustawianie potoków ruchu, wybór zasad ruchu drogowego, itp. Następnie autor przedstawia charakterystykę wybranego szczecińskiego skrzyżowania o ruchu okrężnym (m.in. rozkład ruchu względem poszczególnych dróg) i na jego podstawie prowadzi stosowną analizę.

Bezobsługowe zawracanie pociągów metra na stacji końcowej metro, system ATC , automatyka prowadzenia pociągu

W artykule przedstawiono jedną z funkcji nowoczesnych systemów ATC - bezobsługowe (tzn. bez obecności maszynisty w kabinie) zawracanie pociągu metra na stacji końcowej. Wybrane elementy rozwiązania przedstawione zostały na przykładzie implementacji tej funkcji w systemie SOP-2P. Bezobsługowe zawracanie pociągów metra pozwala na zmniejszenie liczby maszynistów obsługujących daną linię oraz skrócenie czasu zawracania pociągów na stacji końcowej.

Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego w polskiej praktyce drogowej

W referacie omówiono rodzaje bezpieczeństwa ruchu drogowego stosowane w krajach unijnych, które powinny być w możliwie krótkim czasie wprowadzone do polskiej praktyki drogowej. Zwraca też uwagę na istotę rozszerzania i upowszechniania wiedzy o tych urządzeniach, a zwłaszcza możliwościach poprawy warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego wynikających z ich prawidłowego i odpowiednio szerokiego stosowania.

Wpływ zużycia oleju smarującego w turbodoładowanym silniku o zapłonie samoczynnym na emisję związków szkodliwych zużycie oleju, honowanie, tuleje, silnik z zapłonem samoczynnym

Instytut Silników Spalinowych i Transportu we współpracy z Instytutem Badań i Rozwoju Motoryzacji BOSMAL pracuje nad analizą zużycia oleju w aspekcie emisji związków toksycznych. Złożone w poprzednich latach, tendencje w konstrukcji silników spalinowych zostały ograniczone przepisami prawa dotyczącymi zarówno toksyczny związek i emisji CO. W efekcie, producenci silników spalinowych opracowali szereg udoskonaleń nie tylko w celu poprawy spalania, ale także zmniejszenia zużycia oleju. Poziom zużycia ropy naftowej, w rzeczywistości, jest traktowany jako kryterium oceny zaawansowania silnika. Zapewnia również o poprawności wyprodukowania silnika, co więcej, oznacza to, że praca silnika spełnia normy. Artykuł zawiera opis tulei honowanych konwencjonalnie i laserowo. Ponadto prezentuje wyniki badań prowadzonych w celu określenia wpływu tulei cylindrowych na zużycie paliwa, jak również emisję związków toksycznych. Badania przeprowadzono na turbodoładowanym silniku wysokoprężnym z Common Rail. Pomiary zużycia zostały przeprowadzone z wykorzystaniem urządzeń AVL. Obecnie dalsze i bardziej szczegółowe badania prowadzone są tak, aby dokładnie zbadać korelację między cylindrem, zużyciem oleju oraz emisją.

Proces wtrysku, paliwa węglowodorowe, silnik o zapłonie samoczynnym, własności fizykochemiczne

W artykule przeanalizowano wpływ własności fizykochemicznych wybranych paliw węglowodorowych na przebieg procesu wtrysku w silniku o zapłonie samoczynnym. Podjęto próbę ustalenia na ile wskaźnik lepkości kinematycznej, gęstość oraz napięcie powierzchniowe paliw może wpływać na przebieg procesu wtrysku. Wyznaczono szereg parametrów wtrysku paliwa takich jak: maksymalne ciśnienie wtrysku, kąta początku wtrysku, kąt końca wtrysku, kąt trwania wtrysku. Wyniki pracy są interesujące z punktu widzenia eksploatacji jednostek napędowych pojazdów trakcyjnych.

Keywords: Two-phase system, full- and half bridge 2-phase converter, resonant LLC converter, direct matrix converter, two- phase AC motor, torque-speed characteristic

The paper deals with power electronic two-phase propulsion system with IM/SMPMmotors for electric vehicle drives applications. The proposed system consists of two-stage converter comprises: resonant LLC converter with AC output, two-phase matrix converter commutated by HF AC input voltage, and two-phase induction/synchronous motors.
Subskrybuj to źródło RSS