Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Bezpieczeństwo ruchu, skrzyżowanie, sygnalizacja świetlna, sygnał zielony i czerwony, przejście dla pieszych, przechodzenie na sygnale czerwonym, prędkość pieszych

Zamiejskie skrzyżowania z sygnalizacją świetlną charakteryzują się znacznie mniejszymi potokami pieszych oraz dużymi potokami pojazdów na drodze głównej w porównaniu do skrzyżowań miejskich. W przypadku nie przestrzegania przepisów ruchu drogowego piesi narażeni są na poważne konsekwencje najechania przez pojazd poruszający się z dużą prędkością. W referacie zaprezentowano wyniki pilotażowych badań empirycznych zachowania pieszych na przejściach na zamiejskich skrzyżowaniach z sygnalizacja świetlną, tzn. badania przestrzegania sygnałów świetlnych oraz przechodzenia poza wyznaczonymi przejściami dla pieszych. Przedstawiono również wyniki pomiarów prędkości przechodzenia pieszych.

EGNOS, DGPS, nawigacja

Tematyką niniejszego artykułu jest odpowiedź na pytanie: w jaki sposób zmienia się wartość poprawki do pseudoodległości w czasie w systemie EGNOS. W pracy wykonano analizy przebiegu wartości poprawek do pseudoodległości dla poszczególnych satelitów. Dane EGNOS do wykonania analiz pobrano z internetowego serwisu EMS (EGNOS Message Server), natomiast plik obserwacyjny ze stacji referencyjnej ASG-EUPOS w Olsztynie. Scharakteryzowano system EGNOS oraz zaprezentowano budowę pliku EMS. W kolejnym etapie dane zdekodowano w programie RTKLIB i wykonano zestawienia wartości dla poszczególnych satelitów. Dokonano charakterystyki rozkładu wartości poprawki do pseudoodległości w czasie.

Wymagania projektowe okrętowych osłon konstrukcyjno balistycznych

Przedstawiono wymogi stawiane okrętowym osłonom konstrukcyjno-balistycznym (OOKB) celem zapewnienia: odporności na ostrzał pocisków, funkcjonalności kadłuba po ostrzale, odpowiednich właściwości mechanicznych, łączenia elementów osłon. Pokazano obraz penetracji balistycznej materiałów tarczy pociskiem oraz modele opisujące proces penetracji tarczy pociskiem. Zobrazowano zależności odporności tarczy stalowej od jej grubości i twardości. W oparciu o przeprowadzone badania podano grubości balistyczne wybranych stali. W zakończeniu zaprezentowano wymogi stawiane stalom przeznaczonym na OOKB.

Cechy osobowościowe kierowcy w kontekście bezpieczeństwa na drodze

Sprawność psychologiczna jest niezwykle ważna z punktu widzenia bezpiecznego funkcjonowania kierowcy w ruchu drogowym. Poznanie swoich silnych i słabych stron, pozwala na adekwatną samoocenę, dzięki której kierowca może przewidzieć swoje reakcje w różnych trudnych sytuacjach i „dostroić" swój udział w ruchu drogowym odpowiednio do własnej kondycji psychologicznej.

Weryfikacja statystyczna wyników badań kąta zwilżania metodą osadzanej kropli kąt zwilżania, metoda osadzanej kropli, analiza statystyczna, walidacja

Celem pracy było sprawdzenie zgodności wartości swobodnej energii powierzchniowej (SFE3) badanych materiałów przy zastosowaniu do obliczania wartości kątów zwilżania mierzonych różnymi metodami dla materiałów ceramicznych (powłoki ZrN i TiAlN) osadzane metodą Arc-PVD. W pracy przedstawiono wyniki analizy statystycznej pomiarów kąta zwilżania pod kątem poprawności procedury pomiarowej, weryfikacji jednorodności próbek i zgodności wyników pomiaru swobodnej energii powierzchniowej dla dwu metod pomiaru. Przeprowadzone badania wskazują na zgodność wyników obu metod pomiarowych. Zaproponowano procedurę statystyczną weryfikacji wyników - kryteria odrzucania wyników jako błędne i ich powtarzania.

Modelowanie funkcjonalności i bezpieczeństwa systemów sterowania ruchem kolejowym wyposażony w zmienny odstęp blokowy bezpieczeństwo systemów srk, analiza bezpieczeństwa, modele systemów srk,

W pracy przedstawiono modele pozwalające analizować funkcjonalność oraz bezpieczeństwo systemów prowadzenia ruchu pociągów w oparciu bezwzględny Ruchomy Odstęp Blokowy. Modele te zostały opracowane na bazie procesów Markowa opisujących tego typu zdarzenia i pozwalają na oszacowanie odpowiednich współczynników charakteryzujących tego typu systemy. Mogą być też podstawą badań symulacyjnych w celu weryfikacji przyjętych założeń.
Subskrybuj to źródło RSS