Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Kryterium naprawy pojazdu, aktualna wartość pojazdu, kwantyle i kwantyle warunkowe, skumulowana intensywność uszkodzeń - funkcja wiodąca, rozkład Weibulla i jego parametry

W artykule podano sposób określania maksymalnego kosztu naprawy pojazdu w funkcji jego przebiegu. Według przyjętego kryterium opłacalności naprawy, koszt ten nie powinien przekraczać aktualnej wartości pojazdu. Do wyznaczenia aktualnej wartości pojazdu posłużono się pojęciem jego deprecjacji (utraty wartości), którą to deprecjację wyznaczono w oparciu o charakterystyki niezawodnościowe pojazdu. Zaprezentowaną w artykule metodę oszacowania maksymalnej wielkości kosztu naprawy pojazdu zilustrowano przykładem liczbowym.

Możliwości wspomagania systemów dynamicznego pozycjonowania statków

W referacie przedstawiono możliwości poprawy dokładności pozycjonowania statków, posiadających systemy dynamicznego pozycjonowania, z wykorzystaniem innych metod lub systemów. W skrajnie niekorzystnych sytuacjach, w których może być niemożliwe utrzymanie pracy części przemysłowej statków wielofunkcyjnych, zachodzi potrzeba wspomożenia systemów pozycjonowania dodatkowymi systemami, które zachowają dopuszczalne warunki pracy. Ponadto po przekroczeniu krytycznych parametrów pomogą zapewnić bezpieczeństwo i przetrwanie statku i jego załogi. Możliwych rozwiązań jest kilka, które wskazano w referacie. Podjęto próbę analizy tego problemu.

Region radomski, bezpieczeństwo ruchu drogowego, wypadki drogowe, ofiary wypadków drogowych,

W artykule przedstawiono analizę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego (brd) w regionie radomskim na tle województwa mazowieckiego oraz całej Polski za okres ostatnich dziesięciu lat. Wyznaczono wartości wybranych wskaźników opisujących stan bezpieczeństwa ruchu drogowego dla wskazanych obszarów i porównano je ze wskaźnikami bezpieczeństwa ruchu drogowego dla analizowanego okresu.

Stan graniczny, olej silnikowy, badania eksploatacyjne

W artykule dokonano analizy możliwości wykorzystania nowego kryterium do oceny stanu granicznego silnika spalinowego o zapłonie samoczynnym. Zaproponowane kryterium poszerza możliwości decydenta odnośnie wyboru właściwego - optymalnego kryterium, na etapie oceny stanu granicznego silnika - samochodu. W pracy przedstawiono problemy wynikające z poprawnego doboru wskaźników i ich wartości granicznych dla zaproponowanego kryterium, wskazując jednocześnie metody ich rozwiązania.

Podtorze kolejowe z zastosowaniem warstw asfaltowych

W Polsce trwają przygotowania do budowy Kolei Dużych Prędkości (KDP). Dyskusje w środowisku fachowców i w mediach dotyczą przede wszystkim odpowiedniego taboru kolejowego, przebiegu linii kolejowych, terminu rozpoczęcia i zakończenia budowy oraz oczywiście finansowania. Autor nie jest specjalistą w tej dziedzinie. Jego polem działania są nawierzchnie drogowe, a zwłaszcza asfaltowe. W artykule przedstawiono szczególne zagadnienie, nie poruszane w dyskusjach medialnych, a istotne dla trwałości budowanych linii kolejowych - zastosowania warstw asfaltowych w konstrukcji nawierzchni kolejowej.

Dobór systemu intuicyjnego sterowania robotem wsparcia inżynieryjnego platformy mobilne, zdalne sterowanie, magistrala CAN

W referacie przedstawiono autorskie rozwiązanie systemu intuicyjnego sterowania robotem wsparcia inżynieryjnego. Zaproponowano podział funkcji sterujących elementami wykonawczymi pojazdu i systemem wizyjnym. Opisano interfejs użytkownika i zaprezentowano wybrane zrzuty ekranowe wizualizacji graficznej sterowania silnikiem napędowym pojazdu, kamerami systemu wizyjnego i układu zawieszenia pojazdu.

Analiza komputerowa, Model i projektowanie, Silnik spalinowy

Prowadzone analizy, z wykorzystaniem metod komputerowych, ruchu tłoka silnika spalinowego pozwalają już na etapie jego projektowania przewidzieć występujące podczas jego pracy obciążenia oraz zachodzące różnorodne procesy fizyko-chemiczne. Niniejszy artykuł prezentuje wyniki analizy kinematycznej, jednocylindrowego silnika o zapłonie samoczynnym firmy Ruggerini, z wykorzystaniem programu komputerowego CATIA V. Uzyskane wyniki porównano z metodami analitycznymi. W celu przeprowadzenia opisanych analiz w pierwszej części zaprezentowano budowę trójwymiarowego modelu komputerowego przedmiotowego silnika z wykorzystaniem innego środowiska jakim jest program Solid Egde.
Subskrybuj to źródło RSS