Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Automatyczna identyfikacja obiektów w technologii RFID

Automatyczna identyfikacja (AutoID) obiektów (ludzi, zwierząt, przedmiotów) wiąże się z pozyskiwaniem danych do systemów komputerowych z wykorzystaniem kodów kreskowych, technologii RFID (Radio Frequency Identification) i metod biometrycznych. Szczególne zainteresowanie wzbudza w ostatnim okresie opracowana w połowie ubiegłego wieku technologia RFID, przez wiele lat nie znajdująca komercyjnego zastosowania ze względu na wysokie koszty oraz brak standardów dla urządzeń i systemów.

Projekt jako szczególny rodzaj procesu dystrybucji

We współczesnych warunkach funkcjonowania przedsiębiorstw istotna jest implementacja projektów rozumianych jako jednorazowe, rozciągnięte w czasie przedsięwzięcie, które dla realizującej je firmy jest czymś nowym - nie było wcześniej wykonywane. Ich (projektów) celem jest wytworzenie produktu zaspokajającego potrzeby nabywcy. W referacie przedstawiono podstawy teoretyczne projektów ze szczególnym uwzględnieniem obszaru dystrybucji (tj. zdefiniowanie pojęcia, wyróżniki, metodyka, zalety i wady) na podstawie informacji pochodzących z literatury przedmiotu i praktyki gospodarczej.

Transport morski, systemy zobrazowania żeglugi, informatyczne aplikacje transportu morskiego, bezpieczeństwo transportu,

Rozwój technologii informatycznych przyśpiesza procesy digitalizacji wymiany informacji w systemach logistycznych. Z uwagi na swój charakter, globalny zasięg oraz istotną rolę w procesach gospodarczych, transport morski jest obszarem implementacji najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu IT. Należą do nich systemy zobrazowania żeglugi oparte o transmisję sygnału AIS (ang. Automatic Identification System) wykorzystywane w narodowych systemach bezpieczeństwa żeglugi, aplikacje komercyjne dedykowane podmiotom z obszaru gospodarki morskiej oraz aplikacje wspierające zarządzanie operacyjne na poziomie podstawowych procesów logistycznych. Niniejsze opracowanie stanowi próbę kompleksowego ujęcia problematyki wykorzystania systemów monitoringu żeglugi oraz identyfikacji systemów informatycznych stosowanych w lądowo-morskich łańcuchach logistycznych. W artykule zostaną przedstawione aplikacje występujące w ramach regionalnych i narodowych systemów monitoringu żeglugi, wykorzystywane na poziomie strategicznym przez instytucje i agendy rządowe, w większości w ramach koncepcji bezpieczeństwa morskiego.

Oni mają zielone pojęcie. Koncepcja „zielonej logistyki” oczami niemieckich przedsiębiorców branży logistyczno-spedycyjnej zielona logistyka, branża logistyczno-spedycyjna

Zielona logistyka jest koncepcją, która zyskała w ostatnim czasie na znaczeniu. Świadczą o tym liczne publikacje z tego zakresu w literaturze specjalistycznej. Ponieważ jednak jest koncepcją stosunkowo młodą, pojawia się wątpliwość, czy aby na pewno na gruncie praktyki zdążyła się już dostatecznie umocnić. W artykule przedstawiono wyniki badań, których celem było ustalenie, jak niemieckie przedsiębiorstwa branży spedycyjno-logistycznej postrzegają koncepcję zielonej logistyki, czy i w jakim stopniu są gotowe realizować jej założenia w praktyce, a także w jakich obszarach spodziewają się wyzwań związanych z ochroną środowiska i gdzie ich zdaniem wystąpią związane z tym największe trudności. Badania przeprowadził zespół naukowców z Wyższej Szkoły w Heilbronn, w Niemczech, w roku 2010.

Optymalizacja łańcucha dostaw z poziomu operatora logistycznego -model matematyczny Łańcuch dostaw, optymalizacja, programowanie całkowitoliczbowe, outsourcing

W artykule przedstawiono autorski model optymalizacji łańcucha dostaw z punktu widzenia operatora logistycznego. Model został sformułowany w postaci zagadnienia programowania liniowego całkowitoliczbowego z funkcją celu określająca koszty dystrybutora, producenta oraz transportu. W prezentowanej wersji modelu uwzględniono jego dynamikę poprzez dodanie do indeksów zmiennych decyzyjnych wymiaru czasu. Przeprowadzono szczegółową dyskusję modelu z omówieniem ograniczeń, parametrów i zmiennych decyzyjnych. Dodatkowo w artykule zaprezentowano aktualny stan outsourcingu usług logistycznych.

Identyfikacja obiektów dyskretnych w kontekście propagacji zaburzeń filtry estymacyjne, algorytmy genetyczne, programowanie liniowe, simpleks, energetyka, funkcja celu

W referacie przedstawiono propozycję identyfikacji obiektów dyskretnych wykorzystującej koncepcje filtrów estymacyjnych. Podstawę proponowanej metody identyfikacji stanowią zmodyfikowane algorytmy estymacji. Postuluje się dołączenie filtrów estymacyjnych do kategorii pojęć związanych z filtrami adaptacyjnymi, sieciami neuronowymi i algorytmami genetycznymi. Kontekstem aplikacyjnym artykułu są zagadnienia logistyki wybranych elementów wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej, w szczególności kontroli jakości energii dostarczanej do odbiorców końcowych. Prezentowane wyniki obejmują wybrane elementy projektu w ramach prac podstawowych w zakresie archiwizacji i szybkiej identyfikacji sygnałów elektrycznych. Modelowanie systemu propagacji zaburzeń zrealizowano przy wykorzystaniu pakietu PSCAD X.

Rzeczywistość rozszerzona jako technologia wspierająca telematykę w logistyce

Telematyką określamy zbiór rozwiązań z zakresu telekomunikacji, informatyki oraz elementów automatycznego sterowania w procesie obsługiwanych systemów fizycznych. Telematyka to termin wywodzący się z połączenia słów Tele oraz Informatyka. Początkowo ta dziedzina nauki zwana była teleinformatyką, aczkolwiek na przełomie lat i rozwoju technologicznego zaczęto używać skróconej nazwy - telematyka.

Terminale kontenerowe w globalnych łańcuchach dostaw na przykładzie Deepwater Container Terminal w Gdańsku

Globalizacja gospodarki światowej stała się jednym z czynników stymulujących rozwój systemów transportowych. W obsłudze handlu międzynarodowego wiodącą gałąź stanowi transport morski. Pod względem wolumenu w jego obrotach dominują ładunki masowe płynne, głównie ropa naftowa oraz masowe suche jak ruda żelaza, węgiel, zboża.

Subskrybuj to źródło RSS