Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Budowa systemu pomiarowego do efektywnego zarządzania organizacją

Dokonywanie pomiarów to jedna z ważniejszych czynności efektywnego zarządzania organizacją. Celem jest monitorowanie wyników organizacji [3, s. 186]. Pomiar wyników to proces ilościowego określania skuteczności i efektywności podejmowanych działań [8, s. 1298]. Natomiast instrumentem, który regularnie wspiera proces pomiaru wyników w organizacji jest system pomiaru wyników. Systemy pomiaru wyników w organizacji wykorzystywane są na potrzeby efektywnego zarządzania organizacją w różnym zakresie. Ich ostateczny kształt, złożoność i wielowymiarowość uzależnione są od rodzaju organizacji oraz od jej indywidualnych potrzeb w zakresie monitorowania określonych wielkości pomiarowych. Równie wielką rolę w tym względzie odgrywają zmieniające się uwarunkowania zewnętrzne organizacji. W efekcie zauważyć można pewną ewolucję dokonującą się w systemach pomiarowych budowanych do efektywnego zarządzania organizacją. Rosnące zainteresowanie systemami pomiaru wyników zaobserwować można już w połowie lat 80-tych XX wieku, kiedy to zauważono rosnące zapotrzebowanie przedsiębiorstw na sterowanie procesami produkcyjnymi. Zrozumiano wówczas, że dla konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku, przy ciągle zmieniającym się otoczeniu, wymagane jest stałe monitorowanie i rozumienie wyników organizacji. Początkowe systemy charakteryzowały się prostotą, jednostronnym, statycznym ujęciem oraz odzwierciedlały głównie zdarzenia przeszłe (ujęcie ex post).

Logistyczna obsługa klienta jako element kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

W obecnych warunkach dynamicznie zmieniającej się sytuacji ekonomicznej na świecie przedsiębiorstwa zmuszone są do poszukiwania nowych strategii pomagających przetrwać kryzys. Wiele przedsiębiorstw umiejętnie zarządza ryzykiem w warunkach niepewności, podejmuje działania zmniejszające skutki światowego kryzysu gospodarczego, a nawet wykorzystuje czas kryzysu do osiągnięcia wzrostu udziału w rynku.

Zarządzanie łańcuchem dostaw - wyzwania w zakresie nowoczesnych form pracy

Zarządzanie XXI wieku stawia przed przedsiębiorstwami ogromne wyzwania. Ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań, strategii, koncepcji w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw, stało się codziennością. Wejście na nowe rynki, dynamicznie zmieniające się preferencje nabywców, indywidualizacja segmentów czy dywersyfikacja towarów, spowodowały, że łańcuchy dostaw wymagają elastycznego podejścia do zarządzania przepływami w nim.

Uwarunkowania informatyzacji w zarządzaniu logistyką paliw płynnych w Polsce

Ostatnie dwa dziesięciolecia na rynku paliw płynnych w Polsce to intensywne zmiany w stosowanych koncepcjach i metodach zarządzania w celowanym outsourcingu  - insourcingu. Zmiany te to przede wszystkim innowacje w obszarze stosowanych nowych technologii produkcji, rozwiązań hardwarowych i softwarowych w orientacji przede wszystkim na zintegrowane rozwiązania informatyczne mające istotny wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw w obszarze logistyki paliw płynnych, wyznaczając zarazem nowy trend i poziom informatyzacji oraz wzrost przewagi konkurencyjnej.

Ocena ryzyka występowania przykładowych problemów logistycznych w przedsiębiorstwach rolnych

Funkcjonowanie logistyki w przedsiębiorstwach rolnych ma na celu zapewnienie wsparcia dla realizowanych w nim procesów wytwarzania. Z jednej strony jest to logistyka o charakterze menedżerskim silnie związana z zarządzaniem procesami, a z drugiej logistyka o charakterze technicznym zapewniająca siły i środki do realizacji procesów podstawowych i logistycznych.

Subskrybuj to źródło RSS