Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Skala działania a rozwiązania w zakresie magazynowania i transportu w przedsiębiorstwach przetwórstwa mleka

W artykule przedstawiono wybrane rozwiązania organizacyjno-techniczne w zakresie magazynowania i transportu w polskich przedsiębiorstwach przetwórstwa mleka. Poziom organizacji wybranych obszarów logistyki oceniono w zależności od wielkości przedsiębiorstw mleczarskich. Badane obiekty sklasyfikowano jako mikro&małe (do 49 pracowników), średnie (50-249 pracowników) oraz duże (powyżej 250 pracowników).

Logistyka w przedsiebiorstwach przetwórstwa mięsa

W opracowaniu przedstawiono wybrane rozwiązania organizacyjno-techniczne w zakresie logistyki w polskich przedsiębiorstwach przetwórstwa mięsa. Poziom organizacji wybranych obszarów logistyki oceniono w zależności od wielkości podmiotów. Badane jednostki sklasyfikowano jako mikro (do 9 pracowników), małe (10-49 pracowników), średnie (50-249 pracowników) oraz duże (powyżej 250 pracowników). Uzyskane wyniki badań pozwoliły stwierdzić, że zarówno zakres, jak i poziom stosowanych rozwiązań logistycznych w przedsiębiorstwach branży mięsnej jest bardzo zróżnicowany. Najbardziej rozwinięte rozwiązania w zakresie logistyki posiadały duże i średnie przedsiębiorstwa, w których m.in. najczęściej funkcjonowały odrębne działy logistyki, najczęściej korzystały z usług transportowych oraz najczęściej stosowały zintegrowane rozwiązania informatyczne.

Planowanie poprawy ciągłości przepływu materiałów w firmie produkcyjnej

Aktualnie kluczem do zrozumienia działania przedsiębiorstwa jest świadomość, że funkcjonuje ono jako element większej całości. Systemowe spojrzenie na organizację daje możliwość poznania zarówno wnętrza organizacji, jak i zależności, które wychodzą poza przedsiębiorstwo. Rozwój koncepcji SCM wymusza na przedsiębiorstwie transformację z organizacji zorientowanych funkcjonalnie na organizacje zorientowane procesowo. Istotne jest to, że zwrot w kierunku procesów dotyczy nie tylko pojedynczych przedsiębiorstw, lecz także wszystkich ogniw w łańcuchu dostaw.

Scenariusze vmi w branży automotive w infor erp ln

Innowacyjność obok wieloaspektowości to podstawowe cechy nowoczesnego łańcucha dostaw. Zadaniem takiego łańcucha dostaw jest odpowiednio szybka reakcja na zmiany w popycie, czyli oczekiwania klientów. Niezbędna jest tu więc integracja i współpraca pomiędzy partnerami handlowymi. Jedną z metod stosowanych w innowacyjnych łańcuchach dostaw są tzw. techniki ciągłego uzupełniania. Techniki te bazują na partnerstwie przedsiębiorstw w obszarach planowania, prognozowania oraz uzupełniania zapasów, przy wykorzystaniu technologii informacyjnych. Częstą formą takiej współpracy jest VMI - Vendor Managed Inventory (Zarządzania Zapasami przez Dostawców). Należy pamiętać, że w takiej współpracy informacja jest zasobem strategicznym. Bez odpowiednich narzędzi informatycznych nie jest więc możliwa koordynacja i optymalizacja procesów logistycznych.

Zapasy magazynowe w sterowaniu produkcją powtarzalną

Sterowanie zapasami w przedsiębiorstwie posiada dwa, niejednokrotnie sprzeczne, aspekty: ekonomiczny i logistyczny. Aspekt ekonomiczny wymusza minimalizację kosztów magazynowania poprzez utrzymywanie zapasów magazynowych na najniższym poziomie, co może stanowić logistyczny problem zapewnienia ciągłości i odpowiedniej intensywności produkcji. Sterowanie zapasami dopuszczające gromadzenie zapasów oraz nieciągłość produkcji skutkuje wzrostem kosztów magazynowania i kosztów straconych lub odłożonych w czasie zamówień klientów.

Doskonalenie procesów utrzymania ruchu w przedsiębiorstwie branży hutniczej

Artykuł prezentuje zastosowanie koncepcji Autonomicznego Utrzymania Ruchu w procesach realizowanych w przedsiębiorstwie hutniczym. Koncepcja ta stanowi jeden z podstawowych filarów metodyki podnoszenia efektywności procesów w obszarze logistyki produkcji. Autonomiczne Utrzymanie Ruchu, jako trzon zarówno WCM i TPM stawia na maksymalizację wydajności maszyn i urządzeń poprzez zastosowanie działań zapobiegających awariom w całym okresie użytkowania oraz angażuje pracowników z działów produkcyjnych i utrzymania. Autonomiczne Utrzymanie Ruchu angażuje także wszystkie szczeble zarządzania tak, aby wykorzystywać aktywność małych zespołów w działania typowo prewencyjne.
Subskrybuj to źródło RSS