Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Dobre i złe strony outsorcingu procesowego w świątecznej logistyce

Zapewnienie stabilności zespołów pracowników w magazynach czy produkcji, to jedno z największych wyzwań, z jakimi mierzą się firmy w okresach przedświątecznych pików. Rywalizacja o pracowników w tych branżach nie słabnie. Wysoka rotacja kadr, trudności z pozyskaniem wykwalifikowanych kandydatów do pracy fizycznej oraz wysokie koszty zatrudnienia sprawiają, że coraz więcej przedsiębiorstw poszukuje alternatywnych rozwiązań, które pozwolą im zachować efektywność operacyjną. Odpowiedzią może być outsourcing procesowy, który budzi tyle samo entuzjazmu co i wątpliwości. O co w tym chodzi? – wyjaśnia Grupa Opteamic, polski kompleksowy dostawca outsourcingu procesowego.

Trendy, które zmieniają nawyki zakupowe Polaków

Przed nami szczyt zakupowy – Black Friday, Cyber Monday, a potem okres świąteczny, to czas kiedy konsumenci na całym świecie kupują najwięcej i najczęściej odbierają paczki. W 2023 r. 72% ankietowanych Polaków preferowało zakupy online w Czarny Piątek[1], a przeciętne wydatki na jednego konsumenta w tym czasie wyniosły około 1000 zł[2].

Dobre praktyki dla właścicieli e-sklepów na Black Friday

Zbliżający się Black Friday, przypadający w tym roku na 29 listopada, to jeden z najgorętszych okresów w roku dla branży e-commerce. Według danych tylko w 2023 roku około 64% Polaków chciało skorzystać z oferowanych w tym okresie promocji. Dobrze zaplanowane działania mogą przełożyć się na znaczące wzrosty sprzedaży. Na co warto zwrócić uwagę, aby osiągnąć sprzedażowy sukces?

Magazyn chłodniczy – co to jest i jakie pełni funkcje?

Magazyny chłodnicze są specjalnie przystosowane do przechowywania towarów, które wymagają odpowiednio niskiej temperatury otoczenia. Umożliwiają zachowanie ich w odpowiedniej świeżości. Chłodnia magazynowa i mroźnia sprawdza się – przede wszystkim – w przypadku produktów spożywczych. Kiedy wynajem magazynu-chłodni może być odpowiednim rozwiązaniem?

Zrównoważone rozwiązania w automatach paczkowych

DPD Polska i SwipBox kontynuują rozwój nowoczesnej sieci automatów paczkowych, łącząc funkcjonalność z dbałością o otoczenie. Zewnętrzne urządzenia SwipBox Infinity, stanowiące element sieci DPD Pickup, wyróżniają się ekologiczną konstrukcją, innowacyjnymi rozwiązaniami modułowymi i niskim wpływem na lokalne środowisko, w tym brak emisji światła (zanieczyszczenia świetlnego). Automaty zaprojektowano tak, aby mogły wkomponować się w miejskie przestrzenie i infrastrukturę, nie zakłócając komfortu mieszkańców.

Telematyka i dobre nawyki za kółkiem zwiększają oszczędności

Usługa Zarządzania Flotą oferuje nową funkcję optymalizacji wydajności floty, wykorzystując dane telematyczne, aby poprawiać styl jazdy kierowców i zmniejszać koszty w firmie. Funkcjonalność pod nazwą „Coach Report” poprzez spersonalizowane rekomendacje nie tylko ocenia, ale przede wszystkim przekazuje praktyczne wskazówki poprawiające nawyki kierowców, tym samym zwiększając bezpieczeństwo jazdy, zmniejszając zużycia paliwa i eksploatację pojazdu.

Subskrybuj to źródło RSS