Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Postępy i opóźnienia w obszarze elektronicznych listów przewozowych

Elektroniczne listy przewozowe (eCMR) mają za zadanie uprościć i zdigitalizować procesy logistyczne, eliminując papierowe dokumenty. Jednak wdrażanie kluczowego rozporządzenia eFTI w UE ma poważne opóźnienia. Pierwotnie zakładano, że pierwsze platformy do wymiany informacji zaczną działać w październiku 2024 roku, a inspekcje będą miały obowiązek uwzględniać elektroniczne listy przewozowe najpóźniej od sierpnia 2025. Już wiemy, że tak się nie stanie. Choć pełne zastosowanie przepisów ma nastąpić dopiero w lipcu 2027 roku, to widać, że prace legislacyjne ruszyły do przodu. Pod koniec 2024 roku pojawił się także projekt zmian, m.in. w ustawie o transporcie drogowym, który porusza tematykę korzystania z elektronicznych listów przewozowych w Polsce. Jak dokładnie wygląda kwestia wdrożenia eCMR w naszym kraju i Europie?

Inwestycja w poprawę efektywności energetycznej obiektów logistycznych

Rozwiązania znane z wysokiej klasy budynków biurowych coraz częściej znajdują zastosowanie w halach produkcyjnych i magazynach. Wyższa klasa energetyczna silnika pracującego w trybie ciągłym może przynieść firmie nawet 8–10 tys. zł oszczędności rocznie. Poprawa izolacji przegród, uszczelnianie doków ładunkowych, wymiana szyb na wielokomorowe poliwęglany czy modernizacja oświetlenia na LED to kolejne kroki poprawiające efektywność energetyczną. Wiele usprawnień opiera się na technologii oraz profesjonalnym audycie technicznym i nie zawsze wymaga kosztownych inwestycji.

Agencje pracy tymczasowej wsparciem dla firm logistycznych?

W branżach dynamicznych, takich jak automotive, przemysł czy logistyka, gdzie kluczowa jest szybka reakcja na zmieniające się potrzeby, agencje pracy tymczasowej (APT) coraz częściej stają się strategicznymi partnerami. To nie tylko skuteczny sposób na szybkie pozyskanie personelu czy odciążenie działów kadrowo-płacowych, ale także rozwiązanie zapewniające elastyczność zatrudnienia, np. w modelu „try and hire” oraz możliwość współdzielenia odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez pracowników tymczasowych. Aby lepiej zrozumieć, jakie obszary działalności mogą zostać usprawnione dzięki współpracy z APT, Job Impulse – członek Polskiego Forum HR – przygotował praktyczny poradnik. To przystępna publikacja, w której znaleźć można zrozumiałe wyjaśnienia, konkretne przykłady oraz realne korzyści wynikające z takiego modelu współpracy.

Dla jakiego rodzaju firm kontenery biurowe są dobrym rozwiązaniem?

Wynajem bądź zakup standardowej przestrzeni biurowej wiąże się z koniecznością poniesienia wyjątkowo wysokich kosztów - zwłaszcza, gdy w grę wchodzi lokalizacja w centrach największych polskich miast. Na tego rodzaju wydatki zarówno mali jak i średni przedsiębiorcy nie mogą sobie pozwolić. Na szczęście, istnieje niezwykle skuteczne, a zarazem bardzo opłacalne rozwiązanie, dzięki któremu możliwe jest zapewnienie pracownikom optymalnej przestrzeni biurowej. Mowa tu oczywiście o starannie zaprojektowanych kontenerach biurowych. Dla jakiego rodzaju firm kontenery biurowe są dobrym rozwiązaniem? Objaśniamy to w tym artykule.

Automatyzacja logistyki kontraktowej

Świat logistyki kontraktowej zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Automatyzacja, która kiedyś była jedynie futurystyczną wizją, dziś pomaga sprostać rosnącym wymaganiom rynku i stawić czoła nowym wyzwaniom. To nie tylko kwestia nadążania za zmianami, ale ich wyprzedzanie, co zapewnia efektywność operacyjną, jak również możliwość tworzenia zupełnie nowych standardów obsługi klientów.

Drukarki etykiet – niezbędne narzędzie w nowoczesnym biznesie

Współczesny świat biznesu wymaga coraz większej automatyzacji i usprawnienia procesów, a drukarki etykiet stają się jednym z kluczowych narzędzi w tym zakresie. Od magazynów i logistyki, przez handel detaliczny, aż po biura – urządzenia te znajdują zastosowanie w wielu branżach, umożliwiając szybkie, precyzyjne i wygodne tworzenie różnorodnych etykiet.

Rok pracy z AutoStore

W lutym 2024 roku DSV – Global Transport and Logistics rozpoczęło realizację operacji z wykorzystaniem systemu AutoStore. Jako pierwszy operator w Polsce, DSV wprowadziło ofertę zrobotyzowanych usług logistyki kontraktowej w multiklienckim obiekcie magazynowym. Eksperci DSV podsumowali najciekawsze wnioski po niemal 12 miesiącach działania rozwiązania.

Subskrybuj to źródło RSS