Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Nowe trendy w opakowalnictwie artykułów spożywczych w kontekście logistycznych funkcji opakowań

Opakowanie to jeden z elementów tworzących wizerunek firmy. Za pomocą opakowania nie tylko przekazujemy informacje o produkcie i przyciągamy uwagę potencjalnych klientów, ale wskazujemy również na motto firmy i jej misję. Wybór opakowania musi być więc zintegrowany ze strategią firmy i samym produktem.

Uwarunkowania zarządzania logistycznego, a proces komunikacji rynkowej w sektorze mleczarskim

Całokształt działań informacyjno-nakłaniających (zwany komunikacją rynkową), realizowany jest pomiędzy producentami, którzy oferują produkty, coraz bardziej dostosowane do nowych potrzeb, a świadomymi swojej siły konsumentami oraz, co jest istotne w procesach logistycznych- uczestnikami łańcuchów dostaw. Jest to mechanizm decydujący w coraz większym stopniu o sukcesie na rynku mleczarskim oraz o sprawności procesów logistycznych, dlatego wymaga oceny w kontekście wzajemnych relacji między tymi dotychczas odrębnie analizowanymi obszarami zarządzania.

Ocena ryzyka występowania przykładowych problemów logistycznych w przedsiębiorstwach rolnych

Funkcjonowanie logistyki w przedsiębiorstwach rolnych ma na celu zapewnienie wsparcia dla realizowanych w nim procesów wytwarzania. Z jednej strony jest to logistyka o charakterze menedżerskim silnie związana z zarządzaniem procesami, a z drugiej logistyka o charakterze technicznym zapewniająca siły i środki do realizacji procesów podstawowych i logistycznych.

Kontraktacja jako ogniwo łańcucha agro-logistycznego

Umowa kontraktacji jest jedną z umów, która kształtuje proces pozyskiwania surowców dla przemysłu rolno-spożywczego. Oddziałuje nań na każdym etapie wytwarzania i tym samym jest często w literaturze traktowana jako umowa produkcyjna lub umowa rolno- przemysłowa [1,2]. Umowa ta jest ściśle związana z działalnością wytwórczą w rolnictwie, gdzie stanowi jeden z instrumentów integracji pionowej.

Kształtowanie wartości dla klienta na przykładzie winnic w

Współczesna gospodarka przyczynia się do konieczności podnoszenia jakości procesów, które zagwarantują profesjonalną obsługę, niższe koszty zakupów, oferując jednocześnie skrócony czas obsługi. Ówczesny klient oczekuje natychmiastowej reakcji na zgłaszane przez siebie potrzeby. Te podmioty rynkowe, które nie zdołają zaoferować produktów wysokiej jakości, kompleksowo obsługując klienta, nie będą miały szans przetrwania na rynku. Zauważalna staje się pewna rynkowa prawidłowość, gdzie kryterium wyboru coraz częściej jest realizacja usługi na wysokim poziomie, determinująca jakość, innowacyjność, precyzję, terminowość, rzetelność i elastyczność. Zagadnienie wartości dla klienta wydaje się stanowić istotny przedmiot dociekań, jako nieodzownego składnika rynkowej wymiany. Poruszając kwestie wartości należy uwzględnić zarówno aspekt marketingowy, jak i logistyczny, zatem punktem wyjścia niniejszych rozważań jest zarządzanie marketingowo-logistyczne na specyficznym i trudnym rynku, działających i funkcjonujących w Polsce winnic.

Znaczenie systemu rolnictwa precyzyjnego w logistyce produkcji

Zastosowanie technologii ICT (Information and Communications Technology) we współczesnych systemach produkcji rolnej stanowi dzisiaj główny trend rozwoju i postępu technologicznego w sektorze rolnictwa. Doświadczenia praktyki rolniczej wykazują, iż duża zmienność glebowa i agrotechniczna, jaka zachodzi w obrębie pól pojedynczego przedsiębiorstwa rolnego, implikuje zmienne zapotrzebowanie roślin na środki produkcji. Zgodnie z przyjętą w literaturze nomenklaturą rolnictwo precyzyjne określa się mianem systemu rolnictwa precyzyjnego [Faber 1998a i 1998b, Jadczyszyn 1998]. Biorąc powyższe pod uwagę, nie ulega wątpliwości, iż jednym z istotnych przyszłościowych systemów produkcji jest i będzie rolnictwo precyzyjne, którego istota polega na stosowaniu zróżnicowanej, odpowiedniej do rzeczywistych potrzeb, aplikacji środków produkcji w obrębie pola uprawnego [Stafford, 2000].
Subskrybuj to źródło RSS