Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Drugie życie robota

Kupować nowy czy inwestować w odnowienie używanego? Podobne dylematy co kierowcy, mają też właściciele zakładów produkcyjnych, wykorzystujących roboty przemysłowe. Tzw. regeneracja robota przestała być w Polsce rynkową ciekawostką, a stała się standardową usługą, świadczoną przez największych graczy z branży. Dawanie drugiego życia robotowi to najczęściej oszczędność czasu, w wielu przypadkach również pieniędzy, a przy okazji też mniej CO2 w atmosferze.

Ile kosztuje wynajem magazynu?

Posiadanie powierzchni magazynowej jest niezbędne w przypadku wielu firm; w praktyce jednak przedsiębiorcy raczej rzadko decydują się na wybudowanie własnej hali magazynowej, ponieważ wiąże się to z ogromnymi kosztami. Znacznie prostszym rozwiązaniem jest zazwyczaj wynajem magazynu. Ile to kosztuje i co składa się na ten koszt?

Statystyki branży pocztowej a liczba wierzytelności

Na koniec II kwartału 2024 roku członkowie Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce zarządzali 19,58 mln sztuk wierzytelności o łącznej wartości nominalnej ponad 178 mld złotych[1]. Wyniki te są kontynuacją, obserwowanego w ostatnich latach, rosnącego poziomu niespłaconych należności. Wraz z powiększającym się zadłużeniem, rośnie również liczba spraw windykacyjnych, a tym samym wolumen wysyłanych listów – często stosowanej formy kontaktu z osobami zadłużonymi w Polsce. W rezultacie branża windykacyjna wciąż należy do największych nadawców, wywierając istotny wpływ na kształt rynku pocztowego.

Dzień Kuriera i otwarcie szczytu paczkowego

29 września obchodzimy dzień Kuriera i Przewoźnika – święto pracowników branży logistycznej i transportowej, które docenia zaangażowanie oraz profesjonalizm osób odpowiedzialnych za codzienne dostarczanie naszych przesyłek. Kurier to zawód szczególnie ważny w zbliżającym się okresie szczytu paczkowego, czyli czasu, w którym częściej kupujemy on-line i wysyłamy więcej. Zaczyna się on już w październiku, przyspiesza w czasie listopadowych promocji, by osiągnąć kulminacyjny punkt w momencie dostaw świątecznych prezentów. W tym czasie wolumen przesyłek rośnie nawet o 100% w stosunku do innych okresów roku.  Dla obsłużenia takiego ruchu DHL eCommerce jest gotowy, m.in. dzięki zespołowi blisko pięciu tysięcy kurierów oraz mocnej sieci ponad dwudziestu tysięcy Punktów Obsługi Paczek, w tym ponad czterech tysięcy automatów paczkowych DHL BOX 24/7. 

Deweloperzy nieruchomości logistycznych budują na miarę

Firmy wynajmujące magazyny korzystają z coraz bardziej zaawansowanych technologii, muszą sprostać wymaganiom docelowych klientów, a jednocześnie zadbać o swoich pracowników. Standardowe hale w parkach magazynowych to dla nich za mało. Potrzebują spersonalizowanych magazynów i rozwiązań szytych na miarę – mówią Jakub Kurek, Dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych, oraz Michał Kozar, Associate Director w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych Newmark Polska.

5 kluczowych trendów w e-commerce

E-commerce, czyli handel elektroniczny, stał się filarem nowoczesnej gospodarki. Od momentu swojego powstania zrewolucjonizował on sposób, w jaki robimy zakupy i prowadzimy działalność biznesową. Dzięki e-commerce możemy kupować i sprzedawać towary oraz usługi online, korzystając z komputerów lub urządzeń mobilnych. Obecnie jest to dynamiczna branża o wartości globalnej sprzedaży detalicznej, szacowanej na 5,8 miliarda USD w 2023 roku, z prognozami wzrostu do ponad 8 miliardów USD do 2027 roku, według danych zebranych przez statista.com. Aby przedsiębiorcy mogli skutecznie konkurować na tym rynku, muszą być świadomi najnowszych trendów i umiejętnie je wykorzystywać. Oto pięć kluczowych trendów, które będą kształtować przyszłość e-commerce.

Jak sprostać wyzwaniom mulktikulturowości w logistyce?

Jednym z największych wyzwań logistycznych w erze globalizacji jest konieczność dostosowania się do różnic kulturowych. Pracodawcy, aby utrzymać ciągłość wykonywanych zadań, muszą podejmować współpracę z obcokrajowcami ze względu chociażby na zmiany demograficzne oraz duży napływ migrantów. Jak więc przygotować firmę do skutecznego zarządzania różnorodnością?

Logistyka może zadecydować o sukcesie sprzedażowym e-sklepu w szczycie sezonu

Wrzesień to chwila, kiedy pozostały ostatnie 2 miesiące, by przygotować się do piku sprzedażowego pod kątem logistyki i obsługi klienta. Przedsiębiorcy muszą stawić czoła nie tylko wzmożonemu popytowi, ale także zadbać o to, aby ich operacje były przygotowane na obsługę większych wolumenów przesyłek. Dlatego szczególnie istotna staje się dobra współpraca z firmami logistycznymi oraz odpowiednie zaplanowanie działań na nadchodzące miesiące.

Subskrybuj to źródło RSS