Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Spedycje i oczekiwania e-commerce

Rynek e-commerce przedefiniowuje logistykę. Wymagania dotyczące szybkości dostaw, transparentności i integracji systemów rosną z roku na rok, a branża spedycyjna musi nadążać za tymi zmianami. Firmy spedycyjne, które nie mają własnych magazynów, powinny skupić się na optymalizacji zarządzania frachtami, lepszej organizacji procesów i elastycznym finansowaniu współpracy z przewoźnikami. Przestrzeń do rozwoju nadal jest ogromna i napędzana rosnącymi wymaganiami klientów. A ci chcą przede wszystkim sprawnych i ekspresowych dostaw, nawet w kilkanaście minut od złożenia zamówienia.

Nowe zasady zatrudniania cudzoziemców w Polsce

Na koniec lipca 2024 roku udział cudzoziemców w ogólnej liczbie osób wykonujących pracę w Polsce wyniósł 6,8 proc., a obcokrajowcy pochodzący z ponad 150 państw stanowili już 51proc. pracowników tymczasowych. Z każdym rokiem ich liczba rośnie, co pokazują dane GUS oraz najnowszego raportu „Rynek usług HR 2024”, opracowanego przez Polskie Forum HR. Znaczenie odpowiednich regulacji prawnych staje się coraz bardziej istotne – 13 marca 2025 Senat przyjął poprawki do ustawy dotyczącej zasad powierzania pracy cudzoziemcom. Teraz propozycje te czekają na ponowne rozpatrzenie przez Sejm, a najpewniej w maju lub czerwcu nowe przepisy wejdą w życie. Job Impulse przedstawia najważniejsze zapisy wraz z komentarzem.

Dlaczego etykiety ostrzegawcze są kluczowe dla bezpieczeństwa przesyłek?

Etykiety ostrzegawcze to nieodzowny element w świecie transportu i logistyki, pełniący kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa i ochrony produktów. Dzięki precyzyjnym oznaczeniom, takim jak symbole, kolory i teksty, umożliwiają skuteczne identyfikowanie zagrożeń związanych z przewożonymi materiałami. Dowiedz się, jak te etykiety zwiększają bezpieczeństwo podczas transportu i odgrywają istotną rolę w całym łańcuchu dostaw.

Powstają kolejne magazyny, a dziura kadrowa rośnie

W 2024 r. powierzchnia magazynowa w Polsce osiągnęła rekordowe 34,7 mln m² i w trzy lata wzrosła o ponad 40%, wynika z raportu Real Estate Digital Data. Choć sektor TSL dynamicznie się rozwija, to rośnie też zagrożenie, które może go sparaliżować – brak pracowników. Według analiz Grupy Progres, aż 74% polskich firm boryka się z trudnościami w rekrutacji kandydatów do prostych, powtarzalnych zadań, co w dużej mierze dotyczy sektora logistyki i magazynowania. Jeśli sytuacja się nie poprawi, pustostany będą oznaczać nie tylko puste hale, ale i brak personelu do ich obsługi. To z pewnością nie poprawi nastojów przedsiębiorców, z którymi bywa różnie. W lutym 2025 r. negatywne nastroje gospodarcze w transporcie i logistyce odnotowano już w 9 województwach. W 7 kolejnych sytuacja była bardziej optymistyczna.

ESG a opłacalność nieruchomości komercyjnych

Już nie tylko dogodna lokalizacja czy zasobność portfela potencjalnych klientów, ale w coraz większym stopniu efektywność energetyczna oraz przestrzeganie standardów ESG wpływają na kondycję nieruchomości komercyjnych. W tej branży zrównoważony rozwój to nie slogan, ale konieczność (kosztowna) zapewnienia komfortu milionom Polaków odwiedzających każdego miesiąca polskie centra handlowe, pracującym w biurowcach czy halach magazynowych - wynika z raportu „ESG dla nieruchomości komercyjnych 2.0. Wybrane zagadnienia i praktyki”.

Droga do sukcesu kobiet w logistyce

Logistyka to dynamiczna układanka – pełna wyzwań, szybkich decyzji i nieustannej współpracy. Choć często postrzegana jako branża męska, w rzeczywistości sukces w tej dziedzinie zależy od różnorodności kompetencji i stylów zarządzania. Z okazji Dnia Kobiet, przedstawiamy rozmowę z Magdaleną Jamroziak – HR Manager o tym, jak kobiety i mężczyźni w logistyce uzupełniają się, jakie wyzwania czekają w branży na kobiety i co zrobić, by więcej kobiet sięgało po awanse.

5 kluczowych trendów w logistyce na 2025 rok – na co warto się przygotować?

Dużym wyzwaniem branży logistyki w roku 2025 będzie konieczność dostosowania procesów transportowych do standardów zrównoważonego rozwoju, ale to z pewnością niejedyny czynnik, na który należy zwrócić szczególną uwagę. Aktualne prognozy wskazują, że największy sukces odnotują te przedsiębiorstwa, które zdołają utrzymać i rozbudować swoje sieci kontaktów, gwarantując tym samym elastyczność i kompleksowość usług.

Jak skutecznie wejść ze sprzedażą na rynki zagraniczne?

Ekspansja na rynki zagraniczne może być dla firmy szansą na dynamiczny rozwój oraz zwiększenie konkurencyjności. Jednak, aby skutecznie zacząć sprzedaż za granicą, warto wiedzieć, od czego zacząć, jak się przygotować i jakie działania będą niezbędne, aby uniknąć typowych błędów początkujących przedsiębiorców.

Subskrybuj to źródło RSS