Studium przypadku ELESA+GANTER
Polska firma ELESA+GANTER zmierzyła się z następującymi wyzwaniami:
Polska firma ELESA+GANTER zmierzyła się z następującymi wyzwaniami:
Nowoczesny rozwiązania klasy WMS (Warehouse Management System) stanowią istotny element sprawnie funkcjonującego magazynu. Poprzez automatyzację kluczowych procesów magazynowych, pomagają efektywnie zarządzać składowanymi towarami, skrócić czas realizacji rutynowych czynności, optymalizować kluczowe działania, czy poprawiać sprawność całego łańcucha dostaw. Podejmując decyzję o wyborze systemu WMS warto postawić na zaawansowane technologicznie rozwiązanie, które jest oparte o sztuczną inteligencję.
Każdy z nas ma świadomość tego, jak szybko rozwija się e-commerce. Niezliczone ilości artykułów naukowych i branżowych oraz raportów, dostarczają nowej wiedzy i informacji na temat wartości tego wzrostu. A te są niezwykle imponujące: W 2020 r. globalna sprzedaż e-handlu osiągnęła wartość 4,28 bln dol., co stanowi wzrost o 27,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Handel elektroniczny stanowi ok. 19% globalnej sprzedaży detalicznej. W 2020 roku Polacy w przestrzeni online dokonali zakupów na ponad 15,3 mld EUR, co oznacza wzrost o ok. 32% w stosunku do roku 2019. Obecnie ok. 150 tys. polskich przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż swoich produktów i usług przez Internet.
Gospodarka światowa ponownie nabiera rozpędu. Gwałtowny wzrost popytu trzeba jednak pogodzić nie tylko z trwającą pandemią, ale też z coraz większym niedoborem materiałów. Stanowi to historyczne wyzwanie oraz prawdziwy test dla globalnych sieci i łańcuchów dostaw. Jednocześnie już wiadomo, że rozwiązaniem nie może być całkowite odejście od globalizacji.
Popularyzacja dostępu do globalnej sieci, coraz większa prędkość transmisji, innowacyjne sposoby bezpośredniego dotarcia do ostatecznego użytkownika oraz rozwój algorytmów sztucznej inteligencji prowadzą do dynamicznego rozwoju rynku e-commerce. Z punktu widzenia użytkownika końcowego jest to bardzo pozytywny trend. Jednak ze strony dostawców, zwłaszcza przy skracaniu łańcuchów dostaw, rozwój e-commerce oraz rosnąca konkurencja stanowią nie lada wyzwanie.
Podstawą działalności rynku e-commerce jest sprzedaż produktów poprzez wysyłkę ich kurierem lub pocztą. Często jednak jest to zadanie ciężkie do zrealizowania logistycznie i wiele firm decyduje się na fulfillment. Na czym polega i dlaczego warto z niego skorzystać?
Zaczynając przed dekadą przygodę z pojemnikami biodegradowalnymi zdecydowanie wyprzedzili rynkowe trendy. Dziś ich naczynia trafiają do kilkudziesięciu krajów na całym świecie. O fascynującej historii talerzy z pszennych otrąb opowiada Małgorzata Then, Prezes Zarządu zambrowskiej firmy Biotrem.
Opakowaniom wykorzystywanym w przemyśle motoryzacyjnym stawiany jest szereg wymagań. Poznaj pięć najważniejszych cech opakowań dla sektora automotive.