Feniks i Zebra w Wialanie
System WMS Feniks oraz rozwiązania sprzętowe firmy Zebra automatyzują i wspierają pracę logistyki w magazynach firmy Wialan.
System WMS Feniks oraz rozwiązania sprzętowe firmy Zebra automatyzują i wspierają pracę logistyki w magazynach firmy Wialan.
Wydarzenia kilku ostatnich lat, takie jak Brexit, pandemia czy wojna na Ukrainie, sprawiły, że wiele firm logistycznych przyspieszyło swoje plany wdrażania rozwiązań opartych na automatyzacji, robotyzacji i cyfryzacji procesów logistycznych, aby jeszcze skuteczniej wspierać działania klientów i wzmacniać swój biznes. O tym, jak skutecznie działać w niepewnych czasach oraz o aktualnych trendach w branży logistycznej rozmawiamy z ARNAUD LAINÉ, Dyrektorem ds. rozwoju biznesu GXO w Europie Środkowej.
Wyzwania w zakresie komunikacji i bezpieczeństwa stojące przed producentami robotów mobilnych.
Jesteś biznesmenem i prowadzisz firmę? Chcesz rozwinąć swoje skrzydła na terenie Skandynawii, ale nie wiesz, jak transportować swoje produkty do Norwegii czy Szwecji? Mamy dla ciebie rozwiązanie. Spedycja Skandynawia to przewozy towarów z Polski do Norwegii i z Norwegii do Polski. Trasy przewozowe są obsługiwane przez polskich przedsiębiorców spedycyjnych, którzy mogą pomóc ci w przewożeniu twoich towarów w tamtą stronę. Z ich pomocą nawiążesz również kontakty z norweskimi odbiorcami i dostarczysz do nich swoje towary.
Cross-border, social commerce, wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości czy też re-commerce - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-handlu. Jakie będą trendy w 2023?
W zakładzie przetwórczym Heemskerk, roboty ABB zautomatyzowały kompletację zamówień. Skróciło to czas, jaki świeża żywność spędza w łańcuchu dostaw i jednocześnie wydłużyło okres przydatności do spożycia i zminimalizowało ilość odpadów.
Powrót do biur po pandemii okazał się trudny – i dla pracodawców, i dla pracowników. Firmy próbowały namawiać, a czasem wręcz zmuszać zespoły do powrotu do biur – często bezskutecznie, bo możliwość pracy zdalnej dla wielu osób była benefitem, z którego nie chciały zrezygnować. Jednocześnie brak spotkań w biurze nie sprzyjał relacjom, komunikacji i kreatywności. Aby zwiększyć komfort pracy Rohlig Suus Logistics zdecydował się stworzyć miejsce pracy, do którego pracownicy będą chcieli wrócić, nawet mając alternatywę pracy zdalnej. Firma przeprowadziła największe badanie opinii w ówczesnej historii firmy, a następnie na podstawie wniosków z badania wdrożyła zupełnie nowy standard biura w ramach projektu Office of the future.
Okres przedświąteczny to prawdziwy test możliwości wielu firm, w szczególności tych działających w branży e-commerce. W ubiegłym roku co dziesiąty Polak miał zamiar skorzystać z okazji do kupienia świątecznych prezentów w atrakcyjnej cenie , planując wydanie w tym okresie średnio 735 złotych .