Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Trendy, które zmieniają nawyki zakupowe Polaków

Przed nami szczyt zakupowy – Black Friday, Cyber Monday, a potem okres świąteczny, to czas kiedy konsumenci na całym świecie kupują najwięcej i najczęściej odbierają paczki. W 2023 r. 72% ankietowanych Polaków preferowało zakupy online w Czarny Piątek[1], a przeciętne wydatki na jednego konsumenta w tym czasie wyniosły około 1000 zł[2].

Dobre praktyki dla właścicieli e-sklepów na Black Friday

Zbliżający się Black Friday, przypadający w tym roku na 29 listopada, to jeden z najgorętszych okresów w roku dla branży e-commerce. Według danych tylko w 2023 roku około 64% Polaków chciało skorzystać z oferowanych w tym okresie promocji. Dobrze zaplanowane działania mogą przełożyć się na znaczące wzrosty sprzedaży. Na co warto zwrócić uwagę, aby osiągnąć sprzedażowy sukces?

Magazyn chłodniczy – co to jest i jakie pełni funkcje?

Magazyny chłodnicze są specjalnie przystosowane do przechowywania towarów, które wymagają odpowiednio niskiej temperatury otoczenia. Umożliwiają zachowanie ich w odpowiedniej świeżości. Chłodnia magazynowa i mroźnia sprawdza się – przede wszystkim – w przypadku produktów spożywczych. Kiedy wynajem magazynu-chłodni może być odpowiednim rozwiązaniem?

Zrównoważone rozwiązania w automatach paczkowych

DPD Polska i SwipBox kontynuują rozwój nowoczesnej sieci automatów paczkowych, łącząc funkcjonalność z dbałością o otoczenie. Zewnętrzne urządzenia SwipBox Infinity, stanowiące element sieci DPD Pickup, wyróżniają się ekologiczną konstrukcją, innowacyjnymi rozwiązaniami modułowymi i niskim wpływem na lokalne środowisko, w tym brak emisji światła (zanieczyszczenia świetlnego). Automaty zaprojektowano tak, aby mogły wkomponować się w miejskie przestrzenie i infrastrukturę, nie zakłócając komfortu mieszkańców.

Telematyka i dobre nawyki za kółkiem zwiększają oszczędności

Usługa Zarządzania Flotą oferuje nową funkcję optymalizacji wydajności floty, wykorzystując dane telematyczne, aby poprawiać styl jazdy kierowców i zmniejszać koszty w firmie. Funkcjonalność pod nazwą „Coach Report” poprzez spersonalizowane rekomendacje nie tylko ocenia, ale przede wszystkim przekazuje praktyczne wskazówki poprawiające nawyki kierowców, tym samym zwiększając bezpieczeństwo jazdy, zmniejszając zużycia paliwa i eksploatację pojazdu.

Wzrost sprzedaży online wymaga stałych inwestycji w systemy dostaw

Dynamiczny rozwój e-commerce zwiększa zapotrzebowanie na usługi logistyczne, szczególnie w zakresie dostaw na tzw. ostatniej mili. Wzmożona sprzedaż online, zwłaszcza podczas Black Week i przedświątecznych szczytów, wymaga od firm logistycznych odpowiednich przygotowań. Kluczowe jest prognozowanie wolumenów przesyłek, zarządzanie zasobami i integracja z przewoźnikami. Te działania są podstawą skutecznej logistyki, która odpowiada na rosnące oczekiwania klientów i zapewnia wysoką jakość obsługi.

Subskrybuj to źródło RSS