Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Usługi magazynowania: Kluczowe ogniwo sukcesu w e-commerce

W dynamicznie rozwijającym się świecie e-commerce, magazynowanie odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu sprawnej realizacji zamówień i zadowolenia klientów. Odpowiednie zarządzanie magazynem nie tylko wpływa na efektywność operacyjną firmy, ale także na doświadczenie klienta, co ma bezpośredni wpływ na lojalność i przyszłe zakupy.

Lepsze zarządzanie danymi mogłoby zmniejszyć obawy menedżerów przed audytami

Nowe badania przeprowadzone przez Canon Europe wykazały, że tylko jeden na czterech menedżerów IT czuje się pewnie wobec nadchodzących audytów. Respondenci wyrażali głębokie obawy dotyczące zarządzania informacjami i danymi w swoich organizacjach. Ankieta przeprowadzona wśród 1709 menedżerów IT z siedmiu krajów (Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Włochy, kraje nordyckie, Niderlandy i Hiszpania) ujawniła znaczące braki w cyfrowej infrastrukturze wielu firm, zwłaszcza w zakresie dostępności danych oraz pełnej kontroli nad procesami przepływu informacji i zarządzania dokumentacją. Te wyzwania są kluczowe dla codziennej pracy menedżerów IT i wymagają działań w kierunku poprawy bezpieczeństwa i zwiększenia efektywności operacyjnej.

Z etykietą

Czy platformy marketplace zdominują europejską logistykę e-commerce?

Platformy marketplace są już najpopularniejszym modelem zakupowym w Europie, a ich rola ciągle rośnie. Dotyczy to zwłaszcza podmiotów pochodzących z Azji, które przebojem zdobywają kolejne rynki. Na dalszej ekspansji w Europie z pewnością zyska logistyka, a zwłaszcza operatorzy będący w stanie obsłużyć dużych regionalnych graczy, ponieważ to oni generują największy ruch wśród internautów robiących zakupy online. Może być jednak tak, że ogromne wolumeny przesyłek zachwieją równowagą w niektórych obszarach rynku, tak jak ma to miejsce w przypadku przewozów lotniczych.

Sztuczna inteligencja w branży TSL

Według danych Eurostatu 30% dużych europejskich firm korzysta z technologii sztucznej inteligencji. W tym gronie znalazły się również korporacje z branży TSL. Najbardziej spektakularne przykłady implementacji możemy znaleźć śledząc duże marki, takie jak DHL Freight, GEFCO czy Kuehne + Nagel. Efektem tych wdrożeń były najczęściej: predykcja stawek przewozowych, optymalizacja tras, redukcja zużycia paliwa czy organizacja ładunków.

Znakowanie źródłowe towarów w sieciach handlowych

Niemal każdy producent, praktycznie w każdej branży, musi się mierzyć z ogromną konkurencją. Niezależnie od tego czy produkuje produkty spożywcze, odzież, obuwie albo towary luksusowe musi sprostać nie tylko presji cenowej stawianej przez sieci handlowe[1]. Dużym wyzwaniem z perspektywy producenta jest samo podjęcie współpracy z marketami[2]. Co zatem należy zrobić, aby nasze produkty miały wyższą wartość w oczach sprzedawców detalicznych i były chętniej wybierane od produktów konkurencji?

Za kulisami - CEVA Logistics dla logistyki Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024

26 lipca 2024 w Paryżu rozpocznie się ceremonia otwarcia jednej z największych imprez sportowych na świecie – Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024. O przygotowaniach do obsługi logistycznej i wyzwaniach w organizacji pierwszych transportów mówi CEVA Logistics, która razem z Grupą CMA CGM, jest Oficjalnym Partnerem Logistycznym tego wydarzenia i Partnerem Technicznym Sztafety z Pochodnią.

Kariera w branży TSL. Dlaczego warto studiować logistykę?

Choć branża TSL stoi obecnie przed wieloma wyzwaniami, to prognozy sugerują poprawę koniunktury, zwłaszcza w transporcie międzynarodowym i gospodarce magazynowej. Aspekty rozwoju konkretnych gałęzi gospodarki warto rozważyć w kontekście wyboru kierunku studiów, przed którym staną za chwilę tegoroczni maturzyści. Jakie możliwości daje absolwentom wybór kierunków logistycznych?

Akcesoria do druku oznaczeń i usprawnienie pracy w handlu i branży TSL

Polacy coraz częściej decydują się na kupno produktów przez internet. Robienie zakupów online stało się metodą na szukanie oszczędności w domowych budżetach rodaków i narzędziem do nierównej walki z inflacją i panującą niepewnością gospodarczą. Badania pokazują, że aż 57% Polaków zamierza korzystać z udogodnień dostępnych w e-commerce, wynika z Raportu e-Izby: (E)mergency Commerce Roku 2023[1]. Jesteśmy świadkami dynamicznego wzrostu e-commerce, a co za tym idzie również sektora oznaczeń. Nic w tym dziwnego – etykiety spajają i usprawniają łańcuch dostaw oraz świetnie sprawdzają się jako narzędzie do przekazywania informacji między producentem a konsumentem, co jest możliwe dzięki oznaczeniom bezpośrednio na produkcie. Drukarka etykiet jest narzędziem, które może pomóc w usprawnieniu pracy praktycznie w każdej branży: od logistyki, transportu i spedycji, aż po handel detaliczny.

Subskrybuj to źródło RSS