Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

GXO rozszerza współpracę z Abercombie & Fitch

GXO Logistics, Inc. operator logistyki kontraktowej ogłosił rozszerzenie współpracy z wiodącym globalnym sprzedawcą odzieży i akcesoriów Abercrombie & Fitch Co. (A&F Co.), zarządzając obsługą e-commerce i zwrotami w Wielkiej Brytanii z dedykowanego, nowo wyremontowanego obiektu o powierzchni 170 000 m2 pod Londynem. Ekspansja następuje po sukcesie partnerstwa GXO z A&F Co. w USA, gdzie firma prowadzi zaawansowane technologicznie centrum dystrybucyjne z zaawansowaniem automatyzacji i robotyką typu towar do człowieka, inteligentną analityką i sztuczną inteligencją.

Wkrótce nowy sorter poczty polskiej w Lublinie

Poczta Polska konsekwentnie inwestuje w nowoczesne obiekty logistyczne, których nierozłącznym elementem są sortery do automatycznego opracowania przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych. Adaptacja obiektu logistycznego w Lublinie jest jednym z kluczowych zadań realizowanych w ramach projektu Architektury Sieci Logistycznej. Celem przedsięwzięcia jest przystosowanie obiektu do montażu w pełni zautomatyzowanej maszyny do rozdziału przesyłek paczkowych.

MLP Group z nową inwestycją

MLP Group rozpoczęło budowę kolejnej hali magazynowej w pruszkowskim centrum logistycznym. Nowy obiekt powstający w MLP Pruszków II na zasadach spekulacyjnych dostarczy 33 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej, biurowej i socjalnej. Ma być gotowy do użytkowania już w lutym 2024 r. Prace w zakresie generalnego wykonawstwa po raz kolejny powierzono firmie Pekabex. Zgodnie z planem inwestycja zostanie poddana certyfikacji ekologicznej BREEAM New Construction na poziomie Excellent.

Panattoni rozbudowuje Wrocław Campus

Panattoni rusza z rozbudową swojej największej inwestycji na Dolnym Śląsku – Wrocław Campus – w ramach której dostarczył dotychczas 185 000 m kw. Deweloper właśnie rozpoczął realizację hali o powierzchni 30 000 m kw. Po jej ukończeniu w I kw. 2024 r. zaplanowana jest budowa kolejnych 130 000 m kw. Wartość dwóch nowych obiektów wyniesie 116 mln euro.

Raport – Rewolucja transportowa w Europie?

Wykorzystanie transportu intermodalnego pozwala zmniejszyć emisję dwutlenku węgla nawet o 80%. Częściowe przeniesienie przewozów z ciężarówki na platformy kolejowe wydaje się więc nieuchronne. Czy przewozy intermodalne uratują kontynent przed nadmierną emisją dwutlenku węgla oraz brakiem kierowców? Na to pytanie odpowiadają eksperci w czwartej edycji raportu Market Insights ON.

Raport o stanie rynku pocztowego 2023

Roczny raport o stanie rynku pocztowego tworzony przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, wskazuje kierunek, w którym branża pocztowa zmierza od wielu lat. W 2022 roku mieliśmy do czynienia z powiększaniem rynku pocztowego, głównie za sprawą branży kurierskiej. Zgodnie z trendami z lat poprzednich, rynek przesyłek listowych kurczy się, ale po raz pierwszy od 2019 roku jego wartość ma dodatnią dynamikę. Wyniki raportu komentuje Janusz Konopka - Prezes Zarządu Speedmail, największego alternatywnego operatora pocztowego w Polsce.

Linia kolejowa CPK między Warszawą i Łodzią z dużym dofinansowaniem z UE

Komisja Europejska przyznała spółce Centralny Port Komunikacyjny dofinansowanie w wysokości ok. 290 mln zł (prawie 64 mln euro) z instrumentu CEF “Łącząc Europę” na opracowanie projektu budowlanego dla strategicznej linii Kolei Dużych Prędkości między Warszawą i Łodzią. Nowy 140-kilometrowy odcinek KDP dwukrotnie skróci czas przejazdu między tymi dwoma miastami, włączając lotnisko CPK w sieć kolejową.

Z etykietą

Elektryfikacja ciężkiego transportu drogowego stworzy ponad 20 tys. nowych miejsc pracy

Polska jest jednym z liderów drogowego transportu ciężarowego w Unii Europejskiej. Odpowiadał on za przewóz 380 mld tkm (tonokilometrów) w 2021 r. - najwięcej w całej UE i o 24 proc. więcej od drugich w zestawieniu Niemiec. Polska flota samochodów ciężarowych w 2021 r. liczyła 1,15 mln pojazdów. Sektor ten zatrudniał 486 tys. osób w 2020 r., co stanowiło 15 proc. wszystkich zatrudnionych w tym sektorze w Unii Europejskiej. Branża TSL stoi obecnie przed zmianami wynikającymi z unijnych norm emisji CO2 dla pojazdów ciężarowych, które wymuszą jego elektryfikację. Polski Instytut Ekonomiczny w raporcie „Elektryfikacja sektora drogowego transportu ciężkiego”, stworzonym we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych, analizuje scenariusze elektryfikacji tej gałęzi gospodarki i wskazuje możliwe konsekwencje ekonomiczne.

Subskrybuj to źródło RSS