Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

DB Schenker, jeszcze szybciej do Czech

Czechy to jeden z najważniejszych partnerów handlowych Polski zarówno w eksporcie, jak i imporcie towarów. DB Schenker dostarcza rocznie na tym kierunku niemal 17 tysięcy przesyłek (średnio 1400 miesięcznie). Wychodząc naprzeciw tym potrzebom rynku i oczekiwaniom klientów operator z początkiem lutego przemodelował swoją usługę transportową i teraz przesyłki z rejonu Górnego i Dolnego Śląska docierają do dowolnej miejscowości w Czechach w 24 godziny. Z pozostałych lokalizacji czas dostawy wynosi 48 godzin.

Eksperci komentują rok 2024 w branży spedycyjnej

Dalszy wzrost kosztów, napędzany zmianami w przepisach i słabą koniunkturą, będzie jednym z najważniejszych wyzwań dla branży TSL w 2024 roku – tak przewidują spedytorzy. Obawom o utrzymanie budżetów w ryzach towarzyszyć będzie konieczność inwestycji w technologie i ekologię oraz niepokoje związane z dynamiczną sytuacją geopolityczną. Odbicie przynieść może druga połowa roku, ale przedstawiciele branży są ostrożni w swoim optymizmie.

Barometr EFL: TSL rozpędzi się w 2024 roku

Firmy transportowe i logistyczne weszły w 2024 rok w jeszcze lepszych nastrojach niż zakończyły ubiegły rok. Branżowy subindeks Barometru EFL dla TSL na I kwartał tego roku wyniósł 58,1 pkt., o 5,4 pkt. więcej niż kwartał wcześniej. Tak dobrego wyniku sektor nie odnotował od ponad 6 lat – w IV kwartale 2017 roku odczyt wyniósł 63,8 pkt. 34% przedsiębiorstw prognozuje wyższą sprzedaż, a 15 % większe inwestycje. Coraz mniejszym wyzwaniem pozostaje także inflacja. Tylko 15 % przedstawicieli sektora TSL się jej obawia, o 12 p.p. mniej niż kwartał wcześniej.

Wzrasta liczba dostaw do punktów out-of home

2023 roku europejscy e-klienci powrócili do korzeni, a ich główne kryteria zakupu są proste: cena i przejrzystość cech produktu, łatwość zakupu i zwrotu, punktualność i elastyczność dostawy. Kryteria te w znacznym stopniu definiują rosnący i obserwowany już od kilku lat sukces dostaw poza domem i platform C2C. Na popularności zyskują także nadania i odbiory w punktach OOH, z których w Europie korzysta już ponad 44% regularnych e-kupujących. Nowa edycja Barometru e-Shopper od Geopost przedstawia, jak zmieniły się postawy e-konsumentów na przestrzeni ostatniego roku.

GXO prowadzi pilotażowy projekt robotyki magazynowej wspomaganej AI 

GXO Logistics, Inc. ogłosił współpracę z kalifornijskim deweloperem robotyki Dexterity, której celem jest realizacja pilotażowego projektu robotyki magazynowej wspomaganej sztuczną inteligencją służącemu podniesieniu wydajności i bezpieczeństwa procesów depaletyzacji dla wiodącej marki kosmetycznej.

Podniesienie opłat drogowych w krajach UE nowym wyzwaniem dla firm transportowych

Od 1 grudnia 2023 roku Niemcy, jako pierwszy kraj Unii Europejskiej, zwiększyły stawki opłat drogowych. Jest to odpowiedź na unijne przepisy z 2022 roku. Termin wdrożenia przepisów przez państwa członkowskie do marca 2024 roku sprawia, że nasi zachodni sąsiedzi stali się pionierem w dostosowywaniu się do nowej polityki. Na podwyżki zdecydowały się również Węgry oraz Austria. Jaki wpływ mają te zmiany na branżę transportową?

Subskrybuj to źródło RSS