Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: transport i spedycja

Port Gdynia uruchamia jeden z najnowocześniejszych terminali pasażersko-promowych na Bałtyku

COVID-19 nie zahamował szybkiego rozwoju portu w Gdyni. Po siedmiu miesiącach tego roku odnotował on ponad 12-procentowy wzrost ogółem i 14-procentowy wzrost w przeładunku kontenerów, które są swoistym barometrem eksportu i koniunktury gospodarczej. Pandemia nie wstrzymała też inwestycji w gdyńskim porcie, w którym już 23 września br. zostanie oddany do użytku jeden z najnowocześniejszych terminali pasażersko-promowych na Bałtyku. Zgodnie z przyjętą w końcówce lipca uchwałą rządu w Porcie Gdynia powstanie zaplecze do obsługi morskich farm wiatrowych.

Furgonetka wprowadza usługę przesyłek ekspresowych w 40 miastach

Furgonetka wprowadziła usługę przesyłek ekspresowych w 40 miastach, dzięki której odbiorcy mogą otrzymać paczkę nawet w 40 minut. Będą z niej mogli korzystać mieszkańcy m.in. Białegostoku, Gdańska, Gdyni, Lublina, Łodzi, Krakowa, Poznania, Warszawy czy Wrocławia.

PEKAES rozwija sieć połączeń w Europie

PEKAES, jeden z wiodących operatorów logistycznych, wzmacnia sieć połączeń międzynarodowych w Europie. Ostatnie tygodnie przyniosły uruchomienie dodatkowych linii na europejskich trasach, a także dalsze inwestycje w infrastrukturę terminalową.

Dachser uruchomił codzienną linię z Sosnowca do Eurohubu w Niemczech

Dachser uruchomił codzienne połączenie z Sosnowca do Überherrn. Nowa bezpośrednia linia drobnicowa obsługuje import i eksport pomiędzy Polską a Niemcami. Linia zapewnia także dostawy z Niemiec do Poznania oraz Wrocławia, przy wykorzystaniu kontenerów wymiennych.

Niechlubne rekordy na polskich autostradach

W ponad 6 tys. wypadków zginęło blisko 1 tys. osób, a ponad 9 tys. zostało rannych - to bilans ostatnich 20 lat na polskich autostradach. Eksperci wskazują, że pomimo upowszechnienia się autostrad w Polsce wielu kierowców wciąż nie nauczyło się jeździć po nich prawidłowo.

Porty w Szczecinie i Świnoujściu na fali wzrostu

Modernizacja i pogłębienie toru wodnego Świnoujście - Szczecin do 12,5 m będzie krokiem milowym w rozwoju obu portów. Tej inwestycji towarzyszy szereg dodatkowych przedsięwzięć, które przygotują porty na przyjęcie nawet dwukrotnie więcej ładunków niż dziś, a to z kolei wpłynie na przyspieszenie rozwoju całego regionu.

Subskrybuj to źródło RSS