Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

Komentarz tygodnia

Sztuczna inteligencja i cyfryzacja skrócą czas przewozów międzynarodowych

Elektroniczne standardy wymiany informacji o przewozach towarowych mogłyby zaoszczędzić nawet jeden dzień transportu towarów. Zastosowanie nowych technologii i pełne wdrożenie przepisów o cyfryzacji mogą obniżyć koszty administracyjne branży transportowej. Czy sztuczna inteligencja i cyfryzacja skrócą czas przewozów międzynarodowych? Komentarza uidziela Jurgis Adomavičius, założyciel i prezes Bunasta.

Robotyka i automatyzacja w magazynach logistycznych

Korzyści płynące z automatyzacji to znaczne zwiększenie efektywności operacji. Tradycyjne metody pracy, oparte na manualnym sortowaniu i pakowaniu towarów, są czasochłonne i podatne na błędy. Czy automatyzacja pozwali wyeliminować ryzyko pomyłek i niedostatecznych zapasów? Komentarza udziela Michał Kozdrój, Head of Industrial Agency, Knight Frank.

Na czym polega idea zrównoważonego rozwoju w budownictwie magazynowym i jak jest realizowana w Polsce?

Zrównoważony rozwój w budownictwie magazynowym polega na tworzeniu obiektów, które jednocześnie są przyjazne dla środowiska, ale również spełniają wymagania biznesowe. Na czym polega idea zrównoważonego rozwoju w budownictwie magazynowym i jak jest realizowana w Polsce? Komentarza udziela Ewa Zawadzka, Development Director w MDC2.

Logistyka zwrotów i tempo zwracania towarów

Istnieje kilka powodów, dla których konsumenci zwracają swoje zakupy. Szczególnie duże znaczenie ma tutaj bardzo dokładny opis produktu, dający klientowi jak najwięcej informacji przed złożeniem zamówienia. Odpowiednie narzędzia i systemy zapewniają, że właściwy produkt jest wysyłany na pewno do klienta, który go zamówił. Z czego w takim razie może wynikać wzrost liczby zwrotów? Odpowiedzi na to pytanie udziela Łukasz Wolski, dyrektor centrów logistycznych GXO w Poznaniu.

Jak dostarczać przesyłki drobnicowe do centrów europejskich miast, w których stopniowo wprowadzane są zakazy wjazdu pojazdów ciężarowych z silnikami diesla?

Wypracowanie standardu w zrównoważonych dostawach drobnicowych w obszarach miejskich o zerowej emisji wymaga odpowiedniego podejścia. Jak dostarczać przesyłki drobnicowe do centrów europejskich miast, w których stopniowo wprowadzane są zakazy wjazdu pojazdów ciężarowych z silnikami diesla? Komentarza udziela Burkhard Eling, Prezes Zarządu DACHSER.

Zielona transformacja w branży logistycznej

Ostatnie lata przyniosły wiele wyzwań dla branży logistycznej w Polsce. Zakłócenia w łańcuchu dostaw, brak siły roboczej, dostęp do lokalizacji czy wreszcie wymagająca sytuacja geopolityczna oraz gospodarcza. Ubiegły rok to zauważalna zmiana kierunku w trendach oraz potencjale sektora. Czy branża umiejętnie wykorzysta dotychczas zdobyte know-how, rozwinięte nowe technologie oraz zaimplementuje realne zmiany z myślą o szacunku dla środowiska naturalnego? Komentarza udziela Łukasz Łukasiewicz, Operations Manager, SwipBox Polska

Branża TSL szuka optymalizacji

Minione dwa lata były czasem wielkiej próby dla całej branży TSL. Konflikt zbrojny w Ukrainie, rosnące koszty działalności operacyjnej, pozrywane łańcuchy dostaw, spowolnienie w sektorze e-commerce, a także regulacje pakietu mobilności to czynniki, które sprawiły, że utrzymanie rentowności biznesu transportowego stało się obecnie niekwestionowanym wyzwaniem. Firmy wyspecjalizowane w transporcie, logistyce i spedycji zostały zmuszone do poszukiwania nowych rozwiązań optymalizacyjnych. Dziś koncentrują się przede wszystkim na minimalizowaniu spalania całej floty, m.in. poprzez efektywne zarządzanie nią i wdrażanie programów ekonomicznej jazdy, redukcji zużycia energii w biurach i obiektach logistycznych, cyfryzacji kluczowych procesów, ale także nowym sposobom pozyskiwania kontrahentów. Komentarza na temat kondycji polskiego sektora TSL udziela Karolina Olkiewicz, Prezes Zarządu w Spedimo.

Dobre czasy dla magazynów – trendy na 2023 rok

Całkowity wolumen wynajętej powierzchni w 2022 roku był drugim najwyższym wynikiem na polskim rynku magazynowym w historii i wyniósł imponujące 6,8 mln m kw. Odpowiedzią deweloperów na utrzymujący się wysoki popyt na powierzchnię magazynową jest oddanie do użytku w 2022 roku rekordowego wolumenu nowej podaży. Deweloperzy przez cały 2022 rok zrealizowali 4,4 mln m kw., pobijając rekordowy poziom z poprzedniego roku o ponad 1 mln m2. Wysoka aktywność najemców przyczyniła się również do spadku współczynnika pustostanów, który na koniec 2022 roku wyniósł 4,1%. Czy bardzo wysokie zainteresowanie najemców nowoczesną powierzchnią magazynową utrzymujące się kolejny rok z rzędu, przekłada się na dynamiczny rozwój rynku magazynowego w całej Polsce? Komentarza udziela Michał Kozdrój, head of Industrial Agency Knight Frank.

Subskrybuj to źródło RSS