Konkurencyjny transport kolejowy
Czy kolej ma duże szanse, by stać się najefektywniejszym środkiem transportu w Polsce? Jakie należy podjąć działania, by tak się stało?
- 0
- Kategoria: Komentarz tygodnia
- Jakub Majewski
Czy kolej ma duże szanse, by stać się najefektywniejszym środkiem transportu w Polsce? Jakie należy podjąć działania, by tak się stało?
Rynek powierzchni magazynowych oceniany jest w Polsce bardzo dobrze. Wciąż pojawiają się nowe obiekty na mapie Polski, a nasza infrastruktura logistyczna nie odbiega jakością od europejskiej. Jaki to ma wpływ na stawki czynszów w branży logistycznej?
Dynamiczny rozwój e-handlu w Polsce pobudza popyt na powierzchnie przemysłowe i magazynowe. Dodatkowym czynnikiem wzrostu jest atrakcyjność inwestycyjna kraju, która sprzyja ekspansji działających już firm i przyciąga nowych zagranicznych graczy. Dlaczego polski rynek magazynowy jest tak atrakcyjny dla branży e-commerce?
Na rozwój poszczególnych gałęzi gospodarki w ogromnym stopniu mają wpływ nowe technologie. Jakie trendy będą stymulować transformację sektora logistycznego?
Zakaz odpoczynku w kabinie ciężarówki obowiązuje już od kilku miesięcy w krajach europejskich. Dla tysięcy kierowców i właścicieli firm transportowych funkcjonujący przepis jest źródłem sporych problemów. Kary od 60 euro dla kierowcy i 180 dla przedsiębiorcy za każdą godzinę odpoczynku w ciężarówce do nawet 1500 euro za cały 45-godzinny odpoczynek to poważne obciążenie budżetu. Czy jest coś, co mogłoby uspokoić nieco panikę wśród polskich kierowców, przejeżdżających z transportem przez kraje europejskie?
W ostatnich latach powstało w Polsce wiele nowych obiektów logistycznych. Czy poziom polskiej infrastruktury logistycznej dorównuje europejskiej?
H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., podpisała z PKP Intercity umowę na wyprodukowanie 55 wagonów. To rekordowy kontrakt. Jakie znaczenie ma dla kolejnictwa i Cegielskiego?
Agencja rekrutacyjna Logart od 2003 roku świadczy usługi rekrutacji i udostępniania pracowników dla firm z sektora TSL oraz działów logistycznych przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych. Jak ocenia Pan obecną sytuację na rynku pracy w tej branży?