Zaloguj się

WIEDZA

Skuteczność integratora w sieci dystrybucji z odroczoną produkcją

W badaniach zaprezentowanych w artykule za cel postawiono określenie standardów obsługi klienta na przykładzie wybranego integratora sieci dystrybucji wyrobów hutniczych. Założono, że poprawa obsługi klienta zgodnie z preferencjami odbiorców przyczyni się do podniesienia skuteczności integratora sieci. Przybliżono metodykę badań wskazując na znaczenie zapewnienia standardów logistycznej obsługi klienta zróżnicowanych dla poszczególnych segmentów. Jako wskaźnik oceny zadowolenia klienta z poziomu logistycznej obsługi klienta wprowadzono indeks satysfakcji klienta (CSI).

Struktura systemów i procesów komisjonowania w projektowaniu magazynów dystrybucyjnych

W referacie autor omawia procesy komisjonowania w aspekcie ich klasyfikacji i usystematyzowania ze względu na przepływ ładunków, przepływ informacji i organizację. Podaje również najważniejsze czynniki i kryteria wyboru systemu komisjonowania. Rozróżnione zostały elementarne systemy komisjonowania (jako podsystemy), które łączone w ramach powiązań organizacyjnych w układach równoległych (strefy komisjonowania) lub szeregowych (stopnie komisjonowania) w złożonych systemach. Tak połączone systemy elementarne, w określonych warunkach organizacyjnych, zdolne są do realizacji (komisjonowania) pojedynczych zleceń, zleceń częściowych, serii zleceń i części serii zleceń. Przedstawioną systematykę oraz zaproponowane kryteria zinterpretowano w przykładzie wyboru systemu komisjonowania dla przykładowego zadania logistycznego magazynu dystrybucyjnego. Wyjaśniono również genezę samego pojęcia „komisjonowanie”, które zastąpiło w latach osiemdziesiątych używane dla tych procesów w Polsce pojęcie ”kompletacji”.

Strategia planowania centralnego w przedsiębiorstwie x

W pracy zaprezentowano wybrane problemy zarządzania siecią dostaw w międzynarodowym przedsiębiorstwie produkcyjno - dystrybucyjnym. Główną uwagę poświęcono strategii centralnego planowania przy wykorzystaniu podejścia S&OP. 1. WPROWADZENIE Jednym z powszechnych problemów występujących w przedsiębiorstwach jest efektywne zarządzanie zaopatrzeniem. Decyzje planistyczne dotyczące tego obszaru działania dotyczą w głównej mierze umiejętnego zarządzania zapasami, tzn. takiego, dzięki któremu można uniknąć nadmiernych stanów magazynowych, a jednocześnie zapewnić odpowiedni poziom obsługi klienta.

Wpływ przekształceń restrukturyzacyjnych górnictwa węgla kamiennego na poziom kosztów procesów magazynowania

Referat przedstawia strukturę i dynamikę kształtowania się kosztów procesów magazynowych pod wpływem restrukturyzacji przedsiębiorstwa. Pozwoli to na efektywne podejmowanie decyzji w obszarze logistyki. Określenie wpływu restrukturyzacji przedsiębiorstw danego sektora na koszty procesów magazynowych przyczyni się do efektywnej optymalizacji przeprowadzania zmian techniczno-organizacyjnych podmiotów w sektorze górniczym.

Skala działania a rozwiązania w zakresie magazynowania i transportu w przedsiębiorstwach przetwórstwa mleka

W artykule przedstawiono wybrane rozwiązania organizacyjno-techniczne w zakresie magazynowania i transportu w polskich przedsiębiorstwach przetwórstwa mleka. Poziom organizacji wybranych obszarów logistyki oceniono w zależności od wielkości przedsiębiorstw mleczarskich. Badane obiekty sklasyfikowano jako mikro&małe (do 49 pracowników), średnie (50-249 pracowników) oraz duże (powyżej 250 pracowników).

Logistyka w przedsiebiorstwach przetwórstwa mięsa

W opracowaniu przedstawiono wybrane rozwiązania organizacyjno-techniczne w zakresie logistyki w polskich przedsiębiorstwach przetwórstwa mięsa. Poziom organizacji wybranych obszarów logistyki oceniono w zależności od wielkości podmiotów. Badane jednostki sklasyfikowano jako mikro (do 9 pracowników), małe (10-49 pracowników), średnie (50-249 pracowników) oraz duże (powyżej 250 pracowników). Uzyskane wyniki badań pozwoliły stwierdzić, że zarówno zakres, jak i poziom stosowanych rozwiązań logistycznych w przedsiębiorstwach branży mięsnej jest bardzo zróżnicowany. Najbardziej rozwinięte rozwiązania w zakresie logistyki posiadały duże i średnie przedsiębiorstwa, w których m.in. najczęściej funkcjonowały odrębne działy logistyki, najczęściej korzystały z usług transportowych oraz najczęściej stosowały zintegrowane rozwiązania informatyczne.

Scenariusze vmi w branży automotive w infor erp ln

Innowacyjność obok wieloaspektowości to podstawowe cechy nowoczesnego łańcucha dostaw. Zadaniem takiego łańcucha dostaw jest odpowiednio szybka reakcja na zmiany w popycie, czyli oczekiwania klientów. Niezbędna jest tu więc integracja i współpraca pomiędzy partnerami handlowymi. Jedną z metod stosowanych w innowacyjnych łańcuchach dostaw są tzw. techniki ciągłego uzupełniania. Techniki te bazują na partnerstwie przedsiębiorstw w obszarach planowania, prognozowania oraz uzupełniania zapasów, przy wykorzystaniu technologii informacyjnych. Częstą formą takiej współpracy jest VMI - Vendor Managed Inventory (Zarządzania Zapasami przez Dostawców). Należy pamiętać, że w takiej współpracy informacja jest zasobem strategicznym. Bez odpowiednich narzędzi informatycznych nie jest więc możliwa koordynacja i optymalizacja procesów logistycznych.

Doskonalenie procesów utrzymania ruchu w przedsiębiorstwie branży hutniczej

Artykuł prezentuje zastosowanie koncepcji Autonomicznego Utrzymania Ruchu w procesach realizowanych w przedsiębiorstwie hutniczym. Koncepcja ta stanowi jeden z podstawowych filarów metodyki podnoszenia efektywności procesów w obszarze logistyki produkcji. Autonomiczne Utrzymanie Ruchu, jako trzon zarówno WCM i TPM stawia na maksymalizację wydajności maszyn i urządzeń poprzez zastosowanie działań zapobiegających awariom w całym okresie użytkowania oraz angażuje pracowników z działów produkcyjnych i utrzymania. Autonomiczne Utrzymanie Ruchu angażuje także wszystkie szczeble zarządzania tak, aby wykorzystywać aktywność małych zespołów w działania typowo prewencyjne.

Logistyczne wsparcie organizacji wypoczynku młodzieży szkolnej miasta gliwice

W artykule podjęto próbę zidentyfikowania problemów natury logistycznej w obszarze organizacji wypoczynku młodzieży szkolnej miasta Gliwice. Autorki omówiły istotę wypoczynku z punktu widzenia turystyki, jego rolę w życiu młodych ludzi a także ukazały kryteria wyboru zachowań turystycznych, umożliwiających jego realizację. W artykule zamieszczono wyniki badań przeprowadzonych wśród młodzieży szkolnej miasta Gliwice na temat ich preferencji turystycznych, sposobów realizacji podróży oraz oczekiwań w obszarze wypoczynku. Ponadto zidentyfikowano potencjalne bariery natury logistycznej w tym obszarze. Autorki zaproponowały przykładowe możliwości rozwojowe logistyki w obszarze organizacji wypoczynku młodzieży szkolnej ze szczególnym uwzględnieniem konieczności kształcenia wyspecjalizowanej kadry logistycznej na rzecz obsługi turystycznej w celu zaspokojenia nieustannie rosnących potrzeb wspomnianej grupy turystów.

Strategie rozwoju portów polskich w konkurencyjnym otoczeniu portów regionu morza

W artykule przedstawiono strategie rozwoju portów polskich Gdynia i Gdańska, koncentrując się na przedstawieniu najważniejszych działań organizacyjnych, marketingowych i infrastrukturalnych uwzględniając funkcjonowanie w globalnych morsko-lądowych łańcuchach transportowych. Przedstawiono otoczenie konkurencyjne portów polskich oraz zaprezentowano wybrane działania prywatyzacyjne, inwestycyjne i udział w projektach Unii Europejskiej sprzyjające wzmocnieniu pozycji konkurencyjnej portów polskich o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej. W artykule znajdują się uaktualnione wyniki najnowszych badań prowadzonych w ramach projektu „Model systemu logistycznego Polski jako droga do komodalności transportu w Unii Europejskiej”.
Subskrybuj to źródło RSS