Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Algorytm wyznaczania wielo-towarowego maksymalnego przepływu w grafach skierowanych

W pracy przedstawiono algorytm wyznaczania maksymalnego przepływu wielo-towarowego w oparciu o algorytm Dinica wyznaczania maksymalnego przepływu jedno-towarowego. Algorytmem Dinica wyznaczono ścieżki i płynące nimi strumienie miedzy każda parą s-t. Idea zaprezentowanego algorytmu polega na umożliwieniu przepływu towarów krawędziami wchodzącymi w skład wyznaczonych ścieżek w sposób zrównoważony. Ograniczeniu podlegają jedynie strumienie o największych wartościach.

Ubezpieczeniowe aspekty piractwa morskiego

Eskalacja przemocy na morzu coraz dotkliwiej dotyka transport i logistykę morską. Według obserwacji International Maritime Bureau (IMB)2 liczba ataków pirackich wzrosła z 239 w 2006r. do aż 445 w roku 2010. Do 22 lipca 2011 miało już miejsce 292 incydentów pirackich, przetrzymywanych zaś było 20 statków, w większości wraz z zakładnikami.3 Analizując statystyki IMB z 2010r. można zauważyć, że około 75% wszystkich ataków pirackich przeprowadzono w ośmiu lokalizacjach, uznawanych obecnie za najbardziej newralgiczne obszary, do których należą: Somalia, Zatoka Adeńska, Indonezja, Morze Południowochińskie, Bangladesz, Nigeria, Malezja oraz Morze Czerwone.4

granicznym posiada ważne połączenia - przez kanał Odra - Szprewa na południu i Odra -

Havela na północy - z Berlinem i dalej z zachodnio - europejskim systemem dróg wodnych śródlądowych. Odra jest drugą co do wielkości rzeką w Polsce. Powierzchnia dorzecza liczona do Roztoki Odrzańskiej - wynosi 118 611 km, długość rzeki ok. 847 km (od źródeł do jeziora Dąbie), długość drogi wodnej 741,60 km liczona od ujścia Opawy w Ostrawie km 0,00 (ok. 105 km biegu rzeki) do ujścia Odry Wschodniej do jez.

Organizacja logistyki w przedsiębiorstwach

Właściwie wkomponowanie sfery logistyki w strukturę zarządzania przedsiębiorstwem może stanowić istotny element w usprawnieniu systemu kształtowania i realizacji przepływów materiałowych oraz informacyjnych, pozwalający na wzrost potencjału przedsiębiorstw oraz efektywniejszego ich wykorzystania. Istotną kwestią często jest jednak wybór, czy logistyka powinna być samodzielnym działem funkcjonalnym, czy też podporządkowanym innym działom podstawowym.

Problemy bezpieczeństwa ruchu kołowych pojazdów specjalnych

Streszczenie: Niniejszy artykuł dotyczy zagadnień związanych z bezpieczeństwem wojskowych pojazdów kołowych. W treści artykułu przeprowadzono analizę literaturową badań prowadzonych z udziałem kołowych pojazdów wojskowych. Podstawą do prowadzonych analiz są zawarte w treściach publikacji wyniki badań eksperymentalnych i symulacyjnych. Poruszane zagadnienia mają ścisły związek z bezpieczeństwem pojazdów stąd też tytuł artykułu.

Innowacyjny system zabezpieczenia przejazdów szp-1

W artykule opisano innowacyjny system zabezpieczenia przejazdów kolejowych SZP-1, który został opracowany w ramach projektu ESTER. System ten jest ekonomiczną alternatywą w stosunku do obecnie stosowanych m.in. dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, w tym transmisji radiowej oraz niekonwencjonalnych źródeł energii elektrycznej. System SZP-1 przeznaczony jest do stosowania na liniach kolejowych małoobciążonych.

Niektóre aspekty zasilania paliwami alkoholowymi silników o zapłonie iskrowym

W artykule przedstawiono analizę produkcji alkoholi na świecie i w Polsce oraz ich zastosowanie jako paliw do silników spalinowych. Zaprezentowano również wyniki badań dwupaliwowego silnika o zapłonie iskrowym Fiat 1100MPI z wielopunktowym wtryskiem alkoholu i benzyny w okolice zaworu dolotowego. Zasilanie silnika realizowano przez prototypowy układ dolotowy posiadający podwójne wtryskiwacze sterowane elektronicznie. W artykule przedstawiono porównawcze wyniki badań wybranych parametrów silnika. Badania pokazały korzystny wpływ dodatku alkoholu na sprawność silnika i toksyczność spalin, szczególnie dla większych udziałów alkoholu i obciążeń silnika. Przedstawiono również niektóre ograniczenia w stosowaniu zasilania dwupaliwowego.

Zastosowanie metody współczynników wrażliwości z wykorzystaniem funkcji trefftza w badaniach wymiany ciepła w minikanale

W referacie przedstawiono sposób określenia współczynnika przejmowania ciepła przy wrzeniu w przepływie płynu chłodniczego przez minikanał prostokątny, ogrzewany asymetrycznie. Lokalne wartości współczynnika przejmowania ciepła wyznaczono dzięki rozwiązaniu dwuwymiarowego zagadnienia odwrotnego przewodnictwa ciepła. Zagadnienie to rozwiazano za pomocą metody Beck`a (metody współczynników wrażliwości) w połączeniu z metodą funkcji Trefftza.

Technicznego w aspekcie jego niezawodności

W artykule przeanalizowany został problem ekonomicznej oceny niezawodności naprawialnego obiektu technicznego. Wyjaśniono znaczenie szacowania całkowitego kosztu istnienia obiektu (LCC), określono typowe elementy LCC oraz omówiono relacje jakie zachodzą między niezawodnością a LCC. Następnie scharakteryzowano parametry niezawodności ściśle powiązane z LCC, a także przedstawiono teoretyczny model analizy LCC oparty na niezawodności obiektu technicznego. Wykazano również istotność uwzględniania charakterystyk niezawodnościowych obiektu przy wyliczaniu kosztów eksploatacji ponoszonych w pełnym okresie jego trwałości.

Centra dystrybucyjne i logistyczne Pomorza Środkowego

Powstanie centrów logistycznych jest zjawiskiem przestrzennym wynikającym z globalizacji rynków. Przedsiębiorstwa poprzez centra dystrybucyjne poszukują sposobów redukcji kosztów związanych z całym łańcuchem logistycznym wewnątrz przedsiębiorstwa lub na zasadzie outsourcingu wykorzystują terminale firm spedycyjnych. Dostęp do centrów dystrybucyjnych i logistycznych staje się determinantą wzrostu gospodarczego danego regionu. Celem referatu jest zaprezentowanie roli centrum logistycznego w łańcuchu logistycznym przedsiębiorstw Pomorza Środkowego i znaczenia ich w rozwoju regionu.
Subskrybuj to źródło RSS