Zaloguj się

WIEDZA

Wpływ opóźnień w realizacji kontraktu budowlanego na wzrost kosztów jego obsługi logistycznej koszty budowy, koszty opóźnień, koszty obsługi logistycznej budowy, szacownie kosztów

Opóźnienia w realizacji kontraktu budowlanego wynikają z różnych przyczyn. Błędy organizacyjne, niesprzyjająca pogoda, braki w dokumentacji, opóźnienia w dostawach, czy robotach podwykonawców. Powodują one wzrost kosztów budowy ponad planowany poziom. W niniejszym opracowaniu usystematyzowano obszary kosztów, w których występują zwiększenia spowodowane opóźnieniami. Wyodrębniono spośród nich koszty obsługi logistycznej kontraktu. Przedyskutowano możliwości określenia tych kosztów ex-post. Niniejsze opracowanie jest także uzasadnieniem konieczności przewidywania wzrostu kosztów spowodowanych opóźnieniami w realizacji kontraktów budowlanych dla ekonomiki kontraktu.

Ocena efektywności, Analiza systemu produkcyjnego.,

Obecne realia konsumpcyjno-informacyjnego XXI wieku stawiają wysokie wymagania wszystkim dobrom użytkowym. Konsument oczekuje produktu o jak najlepszym stosunku jakości do ceny. Wymagany jest więc wzrost jakości, przy jednoczesnym spadku ceny, co może okazać się niezwykle problematyczne z punktu widzenia producenta. W artykule chciałbym przedstawić wyniki analizy wykorzystania parku maszynowego i procesu produkcyjnego przy użyciu współczynnika OEE wykonanej dla przedsiębiorstwa produkcyjnego.

Projekt jako szczególny rodzaj procesu dystrybucji

We współczesnych warunkach funkcjonowania przedsiębiorstw istotna jest implementacja projektów rozumianych jako jednorazowe, rozciągnięte w czasie przedsięwzięcie, które dla realizującej je firmy jest czymś nowym - nie było wcześniej wykonywane. Ich (projektów) celem jest wytworzenie produktu zaspokajającego potrzeby nabywcy. W referacie przedstawiono podstawy teoretyczne projektów ze szczególnym uwzględnieniem obszaru dystrybucji (tj. zdefiniowanie pojęcia, wyróżniki, metodyka, zalety i wady) na podstawie informacji pochodzących z literatury przedmiotu i praktyki gospodarczej.

Transport morski, systemy zobrazowania żeglugi, informatyczne aplikacje transportu morskiego, bezpieczeństwo transportu,

Rozwój technologii informatycznych przyśpiesza procesy digitalizacji wymiany informacji w systemach logistycznych. Z uwagi na swój charakter, globalny zasięg oraz istotną rolę w procesach gospodarczych, transport morski jest obszarem implementacji najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu IT. Należą do nich systemy zobrazowania żeglugi oparte o transmisję sygnału AIS (ang. Automatic Identification System) wykorzystywane w narodowych systemach bezpieczeństwa żeglugi, aplikacje komercyjne dedykowane podmiotom z obszaru gospodarki morskiej oraz aplikacje wspierające zarządzanie operacyjne na poziomie podstawowych procesów logistycznych. Niniejsze opracowanie stanowi próbę kompleksowego ujęcia problematyki wykorzystania systemów monitoringu żeglugi oraz identyfikacji systemów informatycznych stosowanych w lądowo-morskich łańcuchach logistycznych. W artykule zostaną przedstawione aplikacje występujące w ramach regionalnych i narodowych systemów monitoringu żeglugi, wykorzystywane na poziomie strategicznym przez instytucje i agendy rządowe, w większości w ramach koncepcji bezpieczeństwa morskiego.

Oni mają zielone pojęcie. Koncepcja „zielonej logistyki” oczami niemieckich przedsiębiorców branży logistyczno-spedycyjnej zielona logistyka, branża logistyczno-spedycyjna

Zielona logistyka jest koncepcją, która zyskała w ostatnim czasie na znaczeniu. Świadczą o tym liczne publikacje z tego zakresu w literaturze specjalistycznej. Ponieważ jednak jest koncepcją stosunkowo młodą, pojawia się wątpliwość, czy aby na pewno na gruncie praktyki zdążyła się już dostatecznie umocnić. W artykule przedstawiono wyniki badań, których celem było ustalenie, jak niemieckie przedsiębiorstwa branży spedycyjno-logistycznej postrzegają koncepcję zielonej logistyki, czy i w jakim stopniu są gotowe realizować jej założenia w praktyce, a także w jakich obszarach spodziewają się wyzwań związanych z ochroną środowiska i gdzie ich zdaniem wystąpią związane z tym największe trudności. Badania przeprowadził zespół naukowców z Wyższej Szkoły w Heilbronn, w Niemczech, w roku 2010.

Optymalizacja łańcucha dostaw z poziomu operatora logistycznego -model matematyczny Łańcuch dostaw, optymalizacja, programowanie całkowitoliczbowe, outsourcing

W artykule przedstawiono autorski model optymalizacji łańcucha dostaw z punktu widzenia operatora logistycznego. Model został sformułowany w postaci zagadnienia programowania liniowego całkowitoliczbowego z funkcją celu określająca koszty dystrybutora, producenta oraz transportu. W prezentowanej wersji modelu uwzględniono jego dynamikę poprzez dodanie do indeksów zmiennych decyzyjnych wymiaru czasu. Przeprowadzono szczegółową dyskusję modelu z omówieniem ograniczeń, parametrów i zmiennych decyzyjnych. Dodatkowo w artykule zaprezentowano aktualny stan outsourcingu usług logistycznych.

Identyfikacja obiektów dyskretnych w kontekście propagacji zaburzeń filtry estymacyjne, algorytmy genetyczne, programowanie liniowe, simpleks, energetyka, funkcja celu

W referacie przedstawiono propozycję identyfikacji obiektów dyskretnych wykorzystującej koncepcje filtrów estymacyjnych. Podstawę proponowanej metody identyfikacji stanowią zmodyfikowane algorytmy estymacji. Postuluje się dołączenie filtrów estymacyjnych do kategorii pojęć związanych z filtrami adaptacyjnymi, sieciami neuronowymi i algorytmami genetycznymi. Kontekstem aplikacyjnym artykułu są zagadnienia logistyki wybranych elementów wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej, w szczególności kontroli jakości energii dostarczanej do odbiorców końcowych. Prezentowane wyniki obejmują wybrane elementy projektu w ramach prac podstawowych w zakresie archiwizacji i szybkiej identyfikacji sygnałów elektrycznych. Modelowanie systemu propagacji zaburzeń zrealizowano przy wykorzystaniu pakietu PSCAD X.

Organizacja transportu w usłudze logistycznej zakładu produkcyjnego logistyka, system transportu

W referacie opisano organizację transportu gotowych wyrobów z zakładu produkcyjnego do odległego magazynu w centrum logistycznym. Wywóz wyrobów z zakładu odbywa się bieżąco z uwzględnieniem dobowego systemu ich zdania, ustawowego czasu pracy kierowcy i zmianowych czasów pracy personelu transportu wewnętrznego. Na przykładzie prezentowanych w referacie danych zaproponowano modyfikacje, które mogą zapewnić stałą liczbę pojazdów oczekujących na załadunek.

Transport morski, systemy zobrazowania żeglugi, informatyczne aplikacje transportu morskiego, bezpieczeństwo transportu,

Rozwój technologii informatycznych przyśpiesza procesy digitalizacji wymiany informacji w systemach logistycznych. Z uwagi na swój charakter, globalny zasięg oraz istotną rolę w procesach gospodarczych, transport morski jest obszarem implementacji najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu IT. Należą do nich systemy zobrazowania żeglugi oparte o transmisję sygnału AIS (ang. Automatic Identification System) wykorzystywane w narodowych systemach bezpieczeństwa żeglugi, aplikacje komercyjne dedykowane podmiotom z obszaru gospodarki morskiej oraz aplikacje wspierające zarządzanie operacyjne na poziomie podstawowych procesów logistycznych. Niniejsze opracowanie stanowi próbę kompleksowego ujęcia problematyki wykorzystania systemów monitoringu żeglugi oraz identyfikacji systemów informatycznych stosowanych w lądowo-morskich łańcuchach logistycznych. W artykule główna uwaga zostanie zwrócona na przedstawienie aplikacji komercyjnych bazujących na dostępnym sygnale AIS, adresowane do podmiotów gospodarki morskiej, w tym operatorów logistycznych w celu usprawnienia zarządzania na poziomie zintegrowanym oraz aplikacje wsparcia procesów w ramach lądowo - morskich łańcuchów logistycznych.
Subskrybuj to źródło RSS