Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Edukacja w kontekście polityki bezpieczeństwa ruchu drogowego na lata 2011-2020

Bezpieczeństwo ruchu drogowego należy do najważniejszych problemów społecznych ze względu na ogromne koszty społeczne i ekonomiczne, które generują wypadki drogowe. Polityka UE w zakresie brd ma na celu zapewnienie bezpiecznego i ekologicznego przemieszczania się obywateli w całej Europie. Aby zrealizować ten cel należy kontynuować prace 3.

Zastosowanie logiki rozmytej do wyznaczania gotowości zautomatyzowanego systemu transportu bliskiego

Od zautomatyzowanych środków transportu bliskiego oczekuje się coraz wyższej gotowości do wykonania zadań transportowych. Wiąże się to z coraz wyższymi wymaganiami dotyczącymi niezawodności i obsługiwalności, a zarazem jakości działania podsystemów urządzenia transportowego, w tym podsystemu sterowania. W artykule zaproponowana została metoda oceny gotowości zautomatyzowanego systemu transportowego z zastosowaniem heurystycznych wskaźników wag będących funkcją wymagań stawianych systemowi i jego elementom. Przedstawiono przykład zastosowania logiki rozmytej do estymacji gotowości urządzenia transportowego, suwnicy pomostowej.

Koncepcja systemu bezpieczeństwa na kolejowych przejściach granicznych ue

W transporcie kolejowym, jako rozległym systemie, zagadnienie zapewnienia bezpieczeństwa publicznego wydaje się szczególnie ważne. Jednym z istotnych problemów w tym obszarze jest bezpieczeństwo publiczne na kolejowych przejściach granicznych, które są przejściami granicznymi Unii Europejskiej. W artykule dokonano identyfikacji zagrożeń bezpieczeństwa publicznego w transporcie kolejowym, w tym na kolejowych przejściach granicznych z państwami nie będącymi członkami Unii Europejskiej.

Bezpieczny komputerowy system atp

Współcześnie w systemach sterowania ruchem w transporcie w coraz szerszym stopniu znajdują zastosowanie komputery, przy pomocy których w łatwy sposób można zrealizować funkcję wynikające z procedur sterowania ruchem w transporcie. Dla zapewnienia bezpieczeństwa działania systemu, poszczególne komputery realizujące funkcję ruchowe łączy się w odpowiednie układy wielokanałowe - w literaturze można spotkać kilka zasadniczych typów stosowanych rozwiązań - sprzętowy układ dwukanałowy, jednokanałowy układ sprzętowy z dwoma programami, itd. System SOP-2P, którego struktura została przedstawiona w artykule, ma najwyższy poziom bezpieczeństwa - SIL 4.

Bezpieczeństwo ruchu drogowego w polsce i norwegii w świetle kształcenia młodych kierowców

Polsce oraz Norwegii. Wskazano podobieństwa i różnice w procedurach dotyczących otrzymania prawa jazdy w tych krajach oraz porównano opinie młodych kierowców dotyczące dodatkowych szkoleń doskonalących technikę jazdy samochodem w pierwszych miesiącach po otrzymaniu prawa jazdy. Wyniki porównania wyraźnie wskazują, że stosowany w Norwegii system jest znacznie bardziej skuteczny w utrzymywanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa na drogach publicznych.

Ocena bezpieczeństwa gazowców lng w aspekcie obowiązujących przepisów prawnych

Rosnące zapotrzebowanie na gaz ziemny spowodowało rozwój alternatywnych do transportu rurociągami metod dostarczania gazu do odbiorców. Jedną z tych metod jest transport naturalnego gazu skroplonego (LNG) statkami zwanymi gazowcami. Gazowce nazywane są zapalniczkami oceanów. Badania naukowe i rozwój techniki spowodowały ciągłą modernizację konstrukcji gazowców, a co za tym idzie zwiększenie bezpieczeństwa przewozu LNG. Gazowce podlegają już od fazy projektowania przez produkcję i eksploatację ścisłym reżimom prawnym.

Metoda wstępnych obliczeń trwałości zmęczeniowej elementów pojazdów mechanicznych

W obliczeniach trwałości zmęczeniowej elementów konstrukcyjnych powszechnie stosuje się metody oparte na hipotezach sumowania uszkodzeń zmęczeniowych. Poza doborem odpowiedniej hipotezy w metodach tych konieczna jest znajomość widma obciążenia, zwykle stanowiącego zbiór cykli sinusoidalnych o zmiennych parametrach (Sa i Sm) oraz charakterystyki zmęczeniowej - zwykle w postaci wykresu zmęczeniowego Wöhlera. W procesie projektowo-konstrukcyjnym z powodu braku materialnych obiektów i możliwości dokonania pomiarów znajomość wymienionych danych jest słaba.

Implementacja technik informatycznych w logistycznym funkcjonowaniu przedsiębiorstw

Gwałtowny rozwój informatyki, zwłaszcza w ostatnich latach, stworzył podstawy do opracowywania i stosowania skutecznych systemów informatycznych, opierających się na komputerowych technikach gromadzenia, przetwarzania, przesyłania i prezentacji danych. Zintegrowane systemy informatyczne pozwalają na symulację różnorodnych działań i ich analizę, a w rezultacie lepsze planowanie i zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie. Systemy informatyczne stanowią skuteczne narzędzia wspomagające integrację informatyczno-decyzyjną. Sprawny przepływ informacji między komórkami przedsiębiorstwa, które realizują procesy współzależne oraz współbieżne pozwala na skrócenie czasu ich realizacji. Dostępność informacyjna (obejmująca większy zakres oddziaływań i zależności) umożliwia spójniejszy proces decyzyjny. W pełni zintegrowane systemy informatyczne pozwalają na efektywne wspomaganie procesów planistycznych sprzedaży, jej prognozowanie, harmonogramowanie produkcji, planowanie potrzeb materiałowych, bilansowanie dostępnych zasobów (ludzkich, wytwórczych, transportowych, magazynowych i finansowych) 4,5.

Wpływ oleju smarującego i biopaliwa na stan techniczny silnika o zapłonie samoczynnym

W referacie zamieszczono informacje dotyczące postępu w zakresie technologii produkcji olejów silnikowych i ich roli w pracy tłokowego silnika spalinowego. Część badawcza obejmuje monitorowanie zmian właściwości fizykochemicznych oleju silnikowego SL/CF SAE 5W/30 EURO IV w okresie eksploatacji silników o ZS zasilanych olejem napędowym Ekodiesel Ultra i biopaliwem B i oceny ich stanu technicznego.
Subskrybuj to źródło RSS