Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Oszacowanie kosztów budowy kolei linowej w krakowie na terenie błonia - kopiec kościuszki - zoo

W referacie zaprezentowano projekt budowy kolei linowej na trasie BłoniaKopiec Kościuszki-ZOO w Krakowie. Przedstawiono różne warianty trasy, z których został wybrany najbardziej odpowiedni do istniejących warunków. Podano koszt poszczególnych części systemu kolei linowych oraz przeprowadzono oszacowanie opłacalności finansowej inwestycji przy założonych parametrach.

Czasy reakcji kierowców

Czas reakcji jest jednym z podstawowych parametrów charakteryzujących kierowcę, bardzo istotnym w analizach sytuacji wypadkowych w ruchu drogowym. W pracy opisano badania dotyczące oceny czasu reakcji, przeprowadzone w trzech środowiskach: na typowym urządzeniu stosowanym w pracowniach psychologii transportu (tzw. reflektometrze), w symulatorze jazdy samochodem (autoPW) oraz na torze samochodowym (Tor Kielce). We wszystkich środowiskach testy przeprowadzono dla tej samej grupy kierowców. W artykule przedstawiono charakterystykę badań w każdym środowisku oraz pokazano przykładowe wyniki

Modyfikacja obróbką elektroerozyjną powłok natryskanych naddźwiękowo

W pracy podjęto próbę wytwarzania przeciwzużyciowych warstw powierzchniowych hybrydową metodą naddźwiękowo-elektroiskrową. Powłoki z WC12Co i WC17Co zostały naniesione systemem do natrysku naddźwiękowego TAFA-JP-5000. Modyfikacja powłok obróbką elektroerozyjną została wykonana za pomocą urządzenia ELFA-541. Ocenę własności powłok przeprowadzono na podstawie analizy mikrostruktury, badaniach tribologicznych oraz pomiarach mikrotwardości i chropowatości.

Struktury gui do baz danych w zastosowaniu do sterowania ruchem ulicznym

Badania te mają też bezpośrednie przełożenie na praktyczne zastosowania w regulacji ruchem aglomeracjach miejskich. W niniejszym opracowaniu przedstawiono wyniki badań dotyczące modelu struktur danych oraz interfejsu GUI do bazy danych dla systemu wspomagającego projektowanie planów świateł z wykorzystaniem programowania urządzeń sterujących zainstalowanych na skrzyżowaniach.

Ośrodki szkoleniowe flot sojuszniczych w procesie przygotowania specjalistycznego oficerów dla potrzeb służb technicznych PMW w latach 1919-1989

Od momentu powołania do życia Polskiej Marynarki Wojennej, do niej przybywali oficerowie pochodzenia polskiego, którzy na skutek różnych zawirowań losowych, znaleźli się na terytorium danego zaboru, tam ukończyli stosowne szkoły i rozpoczęli służbę we flotach państw zaborczych. Powstająca PMW najbardziej potrzebowała oficerów, którzy posiadali odpowiedni staż służby na okrętach lub w sztabach, a także byli wysokiej klasy specjalistami. Niestety, jak się okazało wśród kadry oficerskiej, było więcej oficerów starszych ze znacznym doświadczeniem dowódczym i kierowniczym, na wysokich stanowiskach flot zaborczych, niż oficerów młodszych. Można humorystycznie powiedzieć, że wówczas w PMW było więcej „wodzów” niż „Indian”, co musiało negatywnie wpływać na sprawność tworzenia struktur organizacyjnych sił morskich odradzającego się państwa. Ten problem miała rozwiązać specjalna komisja weryfikacyjna dla oficerów PMW.

Problematyka wykorzystania różnych form transportu w aspekcie zrównoważonego rozwoju infrastruktury transportowej

W artykule przedstawiono charakterystykę infrastruktury transportu w aspekcie jej wpływu na realizację procesów przewozowych. Dokonano również charakterystyki wybranych wskaźników monitorujących wykorzystanie różnych form transportu. Ponadto w artykule przedstawiono również identyfikację wybranych wskaźników dotyczących struktury przewozowej, dostępności do sieci transportowej oraz oceny infrastruktury transportu w aspekcie jego zrównoważonego rozwoju.

Logistyka kontraktowa

Celem referatu było wykazanie, iż przedsiębiorstwa zaliczane do polskiego sektora MŚP nawiązują ścisłe relacje z usługodawcami logistycznymi w ramach logistyki kontraktowej. Został określony zakres funkcji, które to powszechnie zlecane są do wykonania zewnętrznym wykonawcom oraz postawiona teza o zależności ilości i struktury przekazywanych funkcji od dostępności danego podmiotu MŚP do usługodawców logistycznych. Głównym założeniem referatu było określenie dostępności podmiotów MŚP do usług logistycznych oraz wpływu jaki poziom tej dostępności wywiera na wybór określonego modelu logistyki kontaktowej.

Eksperymentalna analiza możliwości zastosowania układów sprężystych w wibroizolacji torowisk

Eksperymentalna analiza możliwości zastosowania układów sprężystych jest złożona i składa się z następujących elementów: eksperymentalne badania elementów sprężystych, modelowaniu dynamiki torowiska z uwzględnieniem przyjętych do wibroizolacji elementów sprężystych, eksperymentalnym badaniu na stanowisku doświadczalnym a następnie eksperymentalnym badaniu w rzeczywistych warunkach skuteczności zastosowanej wibroizolacji torowisk oraz rozprzestrzenianiu się drgań w środowisku. Pracę wykonano w ramach projektu badawczego 4875/B/TO2/2010/38.

Analiza możliwości programu komputerowego przeznaczonego do symulacji taktycznych rozwinięć linii wężowych z samochodów pożarniczych

W pracy zaprezentowano możliwości komputerowego programu do badania taktycznych rozwinięć linii wężowych z samochodów pożarniczych. Ze względu na wysokie koszty badań laboratoryjnych i poligonowych, analizę taktycznych układów gaśniczych prowadzi się obecnie coraz częściej przy zastosowaniu specjalistycznych programów komputerowych, przy pomocy których przeprowadza się ich symulację. Jedyny w Polsce tego typu program został opracowany, przetestowany i zaimplementowany jako ćwiczenie w ramach laboratorium Hydromechaniki w Szkole Głównej Służby Pożarniczej. Umożliwia on wyznaczenie wszystkich istotnych parametrów rozwinięć linii wężowych z wybranych samochodów gaśniczych przy zadanych warunkach początkowych pożaru wybranego obiektu. Wyniki są prezentowane zarówno w formie tabelarycznej jak i graficznej z możliwością ich wydrukowania na drukarce.
Subskrybuj to źródło RSS