Zaloguj się

WIEDZA

Wpływ zmian technologicznych na logistykę produkcji

Współczesne koncepcje zarządzania koordynują procesy zachodzące w organizacji w celu zwiększenia ich efektywności. W ramach zarządzania logistycznego następuje sterowanie przepływami produktów (usług) i informacji. Zarządzanie jest procesem dynamicznym, podlegającym ciągłym zmianom otoczenia wewnętrznego oraz zewnętrznego przedsiębiorstwa. Odpowiednia i szybka reakcja na zmiany niejednokrotnie jest wyznacznikiem sukcesu przy przyjmowaniu zleceń, bieżącej obsłudze albo dystrybuowaniu produktów.

Zabezpieczenie logistyczne ekspedycyjnych działań sił morskich

W artykule dokonano analizy zmian strukturalno-funkcjonalnych ekspedycyjnych sił morskich znajdujących się na wyposażeniu głównych aktorów politycznych. W następnej kolejności przedstawiono punkty krytyczne rozbudowy zdolności sił morskich. Zasadniczą część artykułu stanowią rozważania nad istotą zabezpieczenia logistycznego działań sił połączonych oraz ich struktur organizacyjnych.

Strategie konkurencji łańcuchów dostaw żywności i ich przyszłość w unii europejskiej

Streszczenie: W artykule przedstawiono strategię rozwoju łańcuchów żywnościowych w Polsce opartą na wykorzystaniu technologii informacyjnych. Jest nią strategie przezroczystości stanowiąca adaptację strategii lidera kosztowego M. Portera w warunkach działania w gospodarce sieciowej. Strategią uzupełniającą strategię przezroczystości stanowi strategia elastyczności wykorzystująca techniki outsourcingu dla dostosowania się zarządzania łańcuchami dostaw do przyszłych potrzeb klientów. Stanowi adaptację strategii różnicowania M. Portera do działania w warunkach wykorzystania technologii informacyjnych. Obie te strategie są nad-rzędne do substrategii, realizowanych przez jednego z dwóch integratorów, jakimi mogą być sieci handlowe, czy wielcy producenci żywności. Możliwość ich realizacji będzie dokonana za pomocą platformy śledzenia i monitorowania żywności.

Możliwości zastosowania rozwiązania blackberry enterprise dla firmy logistyczno-transportowej

Ameryki Pn. i w krajach Europy Zachodniej. Duża popularność tego rozwiązania wynika z szczególnych cech i usług którymi są: pełny nadzór przepływu informacji, komunikacja bezpośrednia indywidualna i zbiorowa, wysoki poziom bezpieczeństwa przekazywanych danych. W artykule przedstawiono istotę, jak i potencjalne możliwości wykorzystania BlackBerry w firmie transportowo-logistycznej.

Obsługa klienta w koncepcji logistyczno - marketingowej

Obsługa klienta w świetle literatury
Konsumenci postrzegają ofertę przedsiębiorstwa w aspekcie trzech atrybutów tj. ceny, jakości produktu oraz obsługi klienta. Ostatni z wymienionych elementów - obsługa klienta zajmuje jedno z głównych miejsc w sferze działań logistycznych i marketingowych. Jak twierdzi Ballou termin "obsługa" bądź "obsługa klienta" jest szerokim pojęciem, które może obejmować wiele elementów, począwszy od dostępności produktu aż do obsługi posprzedażowej.

Globalizacja łańcuchów logistycznych

W latach 80. i 90. ubiegłego wieku postępująca globalizacja wymusiła na przedsiębiorcach konieczność kooperacji w procesach logistycznych po to, by dostarczać klientowi produkt bądź usługę we właściwym czasie, w odpowiedniej ilości, we właściwym stanie, po właściwym koszcie. Rozpoczął się tym samym proces włączania coraz większej liczby podmiotów do wspólnego działania.

Konkurencja w sektorze TSL - cena czy jakość?

W artykule została zaprezentowana branża TSL oraz aspekty konkurowania w tym sektorze. Przedstawione zostały determinanty, które najczęściej wpływają na wybór dostawcy usług logistycznych - cena i jakość. W ostatniej części artykułu zostały zaprezentowane wyniki badań dotyczące oceny dostawców usług logistycznych przez klientów reprezentującuch dwie grupy odbiorców - B2C i B2B.

The importance of GLOBAL GAP for food safety in the supply chain

Globalization, increased competition and greater consumer awareness growing and growing demands, these are the reasons inducing the production of safe and healthy food. In times of growing competition for customers, ensuring the health safety of the product produced follows not only from the need to meet legal requirements, but must be an essential element in the marketing strategy of the company. However, it requires constant monitoring of every stage of production, at all levels of the food chain, from primary production through processing and distribution, to the date of purchase by the consumer. Supervision over the production, processing and distribution of food allows you to minimize or eliminate the risks. This is achieved through quality assurance systems play the role of monitoring tools.

Subskrybuj to źródło RSS