Jednym z podstawowych celów przedsiębiorstwa w długim horyzoncie czasowym jest osiąganie zysku. Sposobem, aby wspomóc osiągnięcie tego celu, jest efektywne sterowanie procesami logistycznymi związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Obsługa klienta w świetle literatury
Konsumenci postrzegają ofertę przedsiębiorstwa w aspekcie trzech atrybutów tj. ceny, jakości produktu oraz obsługi klienta. Ostatni z wymienionych elementów - obsługa klienta zajmuje jedno z głównych miejsc w sferze działań logistycznych i marketingowych. Jak twierdzi Ballou termin "obsługa" bądź "obsługa klienta" jest szerokim pojęciem, które może obejmować wiele elementów, począwszy od dostępności produktu aż do obsługi posprzedażowej.
W latach 80. i 90. ubiegłego wieku postępująca globalizacja wymusiła na przedsiębiorcach konieczność kooperacji w procesach logistycznych po to, by dostarczać klientowi produkt bądź usługę we właściwym czasie, w odpowiedniej ilości, we właściwym stanie, po właściwym koszcie. Rozpoczął się tym samym proces włączania coraz większej liczby podmiotów do wspólnego działania.
W artykule została zaprezentowana branża TSL oraz aspekty konkurowania w tym sektorze. Przedstawione zostały determinanty, które najczęściej wpływają na wybór dostawcy usług logistycznych - cena i jakość. W ostatniej części artykułu zostały zaprezentowane wyniki badań dotyczące oceny dostawców usług logistycznych przez klientów reprezentującuch dwie grupy odbiorców - B2C i B2B.
Globalization, increased competition and greater consumer awareness growing and growing demands, these are the reasons inducing the production of safe and healthy food. In times of growing competition for customers, ensuring the health safety of the product produced follows not only from the need to meet legal requirements, but must be an essential element in the marketing strategy of the company. However, it requires constant monitoring of every stage of production, at all levels of the food chain, from primary production through processing and distribution, to the date of purchase by the consumer. Supervision over the production, processing and distribution of food allows you to minimize or eliminate the risks. This is achieved through quality assurance systems play the role of monitoring tools.