Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Jak stabilne są prognozy dla sektora TSL w 2024 roku?

Dane z dwóch niezależnych źródeł wskazują na wyraźne ożywienie, zarówno na globalnym, jak i europejskim rynku logistyki kontraktowej. Poprawa po spadkach w 2023 r. ma być widoczna również w światowej spedycji morskiej i lotniczej oraz w europejskim transporcie drogowym. Ostatecznie o kondycji sektora TSL zdecydują najważniejsze czynniki wzrostu, m.in. dynamika PKB, inflacja, ceny paliw, dostęp do finansowania i sytuacja w przemyśle, a na końcu wielka niewiadoma, czyli rozwój wydarzeń na Morzu Czerwonym.

Mobilna transformacja Dachser na rzecz klimatu

Zrównoważony rozwój i działania na rzecz klimatu są integralną częścią kultury korporacyjnej DACHSER. Fundamentalną rolę odgrywają tu energia odnawialna, e-mobilność, a w szczególności rozwój bezemisyjnych łańcuchów dostaw dla europejskich miast. Wszystkie te działania wiążą się z koniecznością integracji procesów uczenia się i osobistych doświadczeń. A jak to wygląda w praktyce? Zajrzyjmy w tym celu do Freiburga. Hendrik wrzuca wsteczny bieg i podjeżdża „Bigster” do palety, wsuwa pod nią widły i bezszelestnie podnosi ładunek. Szybko zabezpiecza towar, skanuje dane dostawy i rusza w drogę. Bigster to rower towarowy zaprojektowany przez Roc-Ket Cargo Bikes GmbH we Freiburgu, opatrzony w charakterystyczne żółto-niebieskie barwy firmy DACHSER.

ESG jako kierunek działań strategicznych przedsiębiorstw

Rozważania dotyczące budowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa uwzględniającej aspekty środowiska, społeczeństwa i etycznego zarządzania (ESG) stają się coraz istotniejsze w różnych sektorach, w tym w logistyce dla przemysłu farmaceutycznego. Dla przedsiębiorców przyjęcie zasad ESG nie tylko przyczynia się do zrównoważonego rozwoju, ale może także prowadzić do poprawy efektywności operacyjnej, poprzez zwiększenie oszczędności i redukcji kosztów, oraz może przełożyć się na wzmocnienie reputacji firmy. W miarę wzrostu świadomości społeczeństwa na temat zmian klimatycznych i odpowiedzialności społecznej, a także obowiązujących ustaw, ESG w błyskawicznym tempie zyskuje na znaczeniu. Tym samym powoli staje się kluczowym aspektem dla przedsiębiorstw, aby pozostać konkurencyjnymi na globalnym rynku.

24% emisji CO2 pochodzi z logistyki

Branża logistyczna odpowiada za 24 proc. światowej emisji dwutlenku węgla, z czego większość wynika z działalności transportowej. W związku ze zmianami legislacyjnymi, takimi jak unijne rozporządzenie o rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), a także naciskiem ze strony konsumentów, inwestorów i partnerów biznesowych, sektor TSL musi podjąć kroki w kierunku redukcji swojego wpływu na planetę. Obecnie wysiłki firm skupione są wokół dekarbonizacji i wdrażania alternatywnych rozwiązań energetycznych, które poza ekologicznym charakterem, mają generować oszczędności.

Folia stretch w biznesie logistycznym

W dzisiejszym biznesowym świecie, gdzie szybkość, efektywność i oszczędność są kluczowe, logistyka odgrywa niezwykle istotną rolę. Jednym z narzędzi, które umożliwiają firmom efektywne zarządzanie logistyką, jest folia stretch. W artykule tym przyjrzymy się bliżej temu, jak folia stretch może być wykorzystywana w logistyce biznesowej oraz jakie są jej główne zalety i praktyczne zastosowania.

Rosnący rynek produktów bez opakowania stawia wyzwania przed handlem i logistyką. Raport FM Logistic

Czy Polacy przekonają się do kupowania ryżu i makaronu na wagę do własnego pojemnika? Jak wynika z raportu Unpacking the question of packaging-free przygotowanego przez FM Logistic, w wielu krajach taka forma zakupów zyskuje na popularności. Dzięki wsparciu ze strony operatorów logistycznych, którzy dostosowują się do specyficznych wymagań tego segmentu, to rozwiązanie staje się dostępne dla coraz większej grupy producentów i dystrybutorów.

Z etykietą

Branża transportowa w Polsce: od konfliktu z Ukrainą do wyzwań 2024 roku. Prognozy ekspertów Bibby Financial Services

Kryzys w branży transportowej jest faktem. Spowolnienie koniunktury gospodarczej w Polsce i Europie - zwłaszcza w produkcji przemysłowej i handlu towarami - znacząco wpłynęły na sytuację finansową polskich przewoźników. Rosnące koszty operacyjne, zmniejszony popyt na usługi transportowe oraz konkurencja ze strony tańszych przewoźników ukraińskich doprowadziły do wzrostu zadłużenia firm i liczby upadłości. Te trudności finansowe stanowią poważne wyzwanie dla sektora TSL, zmuszając transportowców do szukania efektywnych rozwiązań restrukturyzacyjnych i finansowych, aby przetrwać na rynku.

Subskrybuj to źródło RSS