Zaloguj się

WIEDZA

Rola i znaczenie technologii informatycznych w organizacji i zarządzaniu transportem

Rozwój transportu oraz rozszerzenie zakresu usług oferowanych przez przedsiębiorstwa TSL wymusił na organizatorach transportu przystosowanie się do coraz bardziej złożonych potrzeb klientów wymagających od nich zarządzania całym łańcuchem usług związanych z zaopatrzeniem i dystrybucją, a nie tylko organizacji zwykłego procesu transportowego. W tym celu nieodzownym narzędziem stały się technologie informatyczne, które współcześnie znajdują zastosowanie we wszystkich dziedzinach życia i działalności człowieka. Możliwość szybkiego przesyłania ogromnych ilości danych i informacji w dowolne miejsce pozwala na wzrost potencjału przewozowego oraz lepszą sprawność i skuteczność wszelkiego rodzaju działań w transporcie.

Wpływ zastosowania paliwa z dodatkiem etanolu do zasilania silników spalinowych na skład spalin

Silniki spalinowe od momentu rozpoczęcia ich eksploatacji stały się bezpiecznym (w porównaniu z silnikami parowymi), wydajnymi i mobilnymi źródłami energii mechanicznej. Otworzyły nowy etap w konstrukcji maszyn i urządzeń mobilnych i pojazdów. Pomimo licznych modyfikacji i zmian ich zasada działania oraz podstawowe elementy budowy nie uległy zmianie.

Szanse i bariery działań proekologicznych w aglomeracji miejskiej na przykładzie miasta Gdynia

Stale postępujący proces urbanizacji doprowadził do sytuacji, w której większość ludności żyje w miastach. Tym samym wszystko, co związane jest z bytowaniem człowieka, nagromadzone w jednym miejscu powoduje wiele problemów natury ekologicznej. Są to między innymi: wzrastająca liczba aut osobowych, wzmożone potoki przepływu towarów, przestarzałe środki komunikacji miejskiej, brak właściwej gospodarki odpadami komunalnymi i nieukształtowane wzorce proekologiczne mieszkańców.

Badanie stopnia zapotrzebowania na szkolenia logistyczne w wybranych mikroprzedsiębiorstwach transportowych województwa pomorskiego

Przeprowadzone badania wykazały, że korzystanie z reguł logistyki w mikroprzedsiębiorstwach transportowych jest mało doceniane przez właścicieli tych firm. Okazało się, że właściciele mikroprzedsiębiorstw są przekonani, że prowadzą firmy najlepiej jak to jest możliwe w danej sytuacji, a przede wszystkim nie czują potrzeby poszukiwania i wdrażania nowych form zarządzania. Są przekonani, że żadne programy i działania logistyczne nie są wstanie poprawić ich sytuacji, w związku z tym nie są im potrzebne.

Konkurencja w sektorze TSL - cena czy jakość?

W artykule została zaprezentowana branża TSL oraz aspekty konkurowania w tym sektorze. Przedstawione zostały determinanty, które najczęściej wpływają na wybór dostawcy usług logistycznych - cena i jakość. W ostatniej części artykułu zostały zaprezentowane wyniki badań dotyczące oceny dostawców usług logistycznych przez klientów reprezentującuch dwie grupy odbiorców - B2C i B2B.

Bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu w Bydgoszczy na przykładzie ruchu rowerowego. Zdarzenia drogowe z udziałem rowerzystów w latach 2007-2011

Polska jest krajem z niechlubnymi statystykami dotyczącymi zdarzeń drogowych, w tym zdarzeń z udziałem niechronionych uczestników ruchu - rowerzystów i pieszych. W roku 2004, kiedy to przystąpiliśmy do Unii Europejskiej, na drogach ginęło średnio 18,1 rowerzystów na milion mieszkańców (średnia UE wynosiła 4,1).

Kierunki przewozu żywności w kontenerach chłodniczych w Rosji

Celem artykułu jest przedstawienie kierunków przewozu żywności w kontenerach chłodniczych w Rosji. W 2011 roku ogólne obroty kontenerowe rosyjskich portów morskich, jak i wielkość przewozu żywności wzrosły w porównaniu z rokiem 2010. Podstawowym i stałym kierunkiem dostarczenia żywności w imporcie jest Moskwa.

Subskrybuj to źródło RSS