Zaloguj się

WIEDZA

Lepsze zarządzanie danymi mogłoby zmniejszyć obawy menedżerów przed audytami

Nowe badania przeprowadzone przez Canon Europe wykazały, że tylko jeden na czterech menedżerów IT czuje się pewnie wobec nadchodzących audytów. Respondenci wyrażali głębokie obawy dotyczące zarządzania informacjami i danymi w swoich organizacjach. Ankieta przeprowadzona wśród 1709 menedżerów IT z siedmiu krajów (Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Włochy, kraje nordyckie, Niderlandy i Hiszpania) ujawniła znaczące braki w cyfrowej infrastrukturze wielu firm, zwłaszcza w zakresie dostępności danych oraz pełnej kontroli nad procesami przepływu informacji i zarządzania dokumentacją. Te wyzwania są kluczowe dla codziennej pracy menedżerów IT i wymagają działań w kierunku poprawy bezpieczeństwa i zwiększenia efektywności operacyjnej.

Z etykietą

Zrównoważony rozwój na wysokościach: Czy przyszłość widzimy tylko w zielonych barwach?

Zrównoważony rozwój w branży logistycznej, zwłaszcza w obszarze usług lotniczych, wydaje się kluczowy dla przyszłości środowiska, gospodarki i społeczeństwa. Europejska Agencja Środowiska przewiduje, że logistyka będzie odpowiadać za aż 40% globalnych emisji dwutlenku węgla do 2050 roku, chyba że zostaną podjęte właściwe kroki.[1] To z kolei stawia przed firmami wiele wyzwań. Jednak zmiany dotyczą nie tylko wielkich biznesów. Bycie eko przestało być wyłącznie trendem, a stało się realną potrzebą działania na rzecz zmniejszenia emisyjności.

Ryzyka i korzyści dostarczania leków i jedzenie przez jednego kuriera

W Wielkiej Brytanii została wprowadzona usługa, która umożliwia dostarczanie leków przez firmy zajmujące się dowozem jedzenia. Ma to zwiększyć wygodę pacjentów, którzy mogą teraz otrzymywać swoje leki bez konieczności wychodzenia z domu. Idea ta wydaje się obiecującym rozwiązaniem dla wielu chorych, jednak eksperci zwracają uwagę na potencjalne wyzwania związane z tym modelem dostaw.

Czy platformy marketplace zdominują europejską logistykę e-commerce?

Platformy marketplace są już najpopularniejszym modelem zakupowym w Europie, a ich rola ciągle rośnie. Dotyczy to zwłaszcza podmiotów pochodzących z Azji, które przebojem zdobywają kolejne rynki. Na dalszej ekspansji w Europie z pewnością zyska logistyka, a zwłaszcza operatorzy będący w stanie obsłużyć dużych regionalnych graczy, ponieważ to oni generują największy ruch wśród internautów robiących zakupy online. Może być jednak tak, że ogromne wolumeny przesyłek zachwieją równowagą w niektórych obszarach rynku, tak jak ma to miejsce w przypadku przewozów lotniczych.

Londyńska strategia Direct Vision Standard i zezwolenia HGV

Londyńska strategia „Vision Zero” zakłada zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w mieście przez eliminację wypadków skutkujących śmiercią lub poważnymi urazami. W związku z tym na przewoźników nałożone zostały kolejne ograniczenia i wymogi, w tym Direct Vision Standard (DVS) oraz system zezwoleń dla samochodów ciężarowych HGV (Heavy Goods Vehicle). Niespełnienie związanych z nimi wymagań naraża przewoźników na kary. 

Sztuczna inteligencja w branży TSL

Według danych Eurostatu 30% dużych europejskich firm korzysta z technologii sztucznej inteligencji. W tym gronie znalazły się również korporacje z branży TSL. Najbardziej spektakularne przykłady implementacji możemy znaleźć śledząc duże marki, takie jak DHL Freight, GEFCO czy Kuehne + Nagel. Efektem tych wdrożeń były najczęściej: predykcja stawek przewozowych, optymalizacja tras, redukcja zużycia paliwa czy organizacja ładunków.

Europejska sieć drobnicowego transportu żywności to wartość dodana dla klientów

W wyniku niedawnego przejęcia przez DACHSER, z dniem 1 stycznia 2024 r. holenderska firma Müller Fresh Food Logistics stała się również członkiem European Food Network. Jan-Peter Müller, Managing Director wyjaśnia, w jaki sposób jego klienci z sektora handlu detalicznego, produkcji żywności i gastronomii korzystają z silnej europejskiej sieci drobnicowego transportu żywności.

Znakowanie źródłowe towarów w sieciach handlowych

Niemal każdy producent, praktycznie w każdej branży, musi się mierzyć z ogromną konkurencją. Niezależnie od tego czy produkuje produkty spożywcze, odzież, obuwie albo towary luksusowe musi sprostać nie tylko presji cenowej stawianej przez sieci handlowe[1]. Dużym wyzwaniem z perspektywy producenta jest samo podjęcie współpracy z marketami[2]. Co zatem należy zrobić, aby nasze produkty miały wyższą wartość w oczach sprzedawców detalicznych i były chętniej wybierane od produktów konkurencji?

Za kulisami - CEVA Logistics dla logistyki Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024

26 lipca 2024 w Paryżu rozpocznie się ceremonia otwarcia jednej z największych imprez sportowych na świecie – Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024. O przygotowaniach do obsługi logistycznej i wyzwaniach w organizacji pierwszych transportów mówi CEVA Logistics, która razem z Grupą CMA CGM, jest Oficjalnym Partnerem Logistycznym tego wydarzenia i Partnerem Technicznym Sztafety z Pochodnią.

Subskrybuj to źródło RSS