Zaloguj się

WIEDZA

Optymalizacja systemów transportu i magazynowania poprzez wprowadzanie szeroko pojętej automatyzacji w kontekście konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku europejskim

Nowocześni liderzy na europejskim rynku posiadają rozbudowaną sieć logistyczną dystrybucji swoich produktów, zaawansowaną pod względem technologicznym i informacyjnym. Zapewnia im to stałą i ugruntowaną pozycję oraz przewagę konkurencyjną. Jest to istotne z punktu widzenia dystrybutorów produktów na całą Europę. Na międzynarodowym rynku funkcjonuje prężnie działająca infrastruktura logistyczna, będąca fundamentem niezbędnym dla odpowiedniego działania przedsiębiorstwa. Firma musi sprostać wymaganiom, obecnie bardzo zmiennego i wymagającego rynku europejskiego. Przedsiębiorstwa konkurują w zakresie bezbłędnego dostarczenia produktów z magazynu do odbiorcy finalnego w jak najkrótszym czasie. Jest to możliwe poprzez skrócenie czasu poszczególnych operacji oraz wyeliminowanie potencjalnych błędów ludzkich. W tym celu w logistyczną sieć dystrybucji wprowadzana jest na dużą skalę automatyzacja zarówno transportu wewnętrznego, jak i procesów magazynowania.

Przewozy intermodalne w Polsce na tle przewozów w Unii Europejskiej

Rozwój gospodarki światowej w sposób znaczący oddziałuje na kształt transportu. Przemiany techniczno-technologiczne wpływają też na zmiany rodzaju przewożonego ładunku, co z kolei ma znaczenie dla wielkości poszczególnych segmentów ładunków. Coraz więcej wozimy towarów wysoko przetworzonych; zwiększa się też wartość ładunku. Wszystko to kształtuje też oczekiwania klientów usług przewozowych w zakresie świadczonych usług.

Problem wyboru tras dostaw z uwzględnieniem różnych środków transportu

The Council of Logistics Management sformułowała w 1997 roku następującą definicję logistyki: "Logistyka to ta część procesu w łańcuchu dostawczym, która planuje, wdraża i steruje skutecznym i efektywnym przepływem i przechowywaniem towarów, usług i odpowiednich informacji od miejsca wytworzenia do miejsca wykorzystania, w celu spełnienia wymagań klientów". W definicji tej zaakcentowano istotne znaczenie planowania dla sprawnego przepływu dóbr w łańcuchu dostaw.

Wariantowy projekt podsystemu konfekcjonowania w magazynie dystrybucyjnym

Duże zróżnicowanie zamówień klientów prowadzi do konieczności uelastyczniania profilu działalności magazynów, w tym magazynów dystrybucyjnych. Magazyn dystrybucyjny jest to inaczej magazyn handlowy, czyli według [1] "zapewniający rozdział oraz ciągłość zaopatrzenia materiałowego i konsumpcji, w którym spełniane są głównie funkcje rozdziału, komisjonowania, transportu wewnętrznego i pakowania".

Analiza procesu transportowego wybranej klasy materiałów niebezpiecznych

Transport to działalność człowieka, której celem jest przemieszczanie w przestrzeni osób i ładunków za pomocą odpowiednich środków transportu oraz tworzenie usług wspomagających, bezpośrednio z tym związanych. Transport to główny element łańcucha logistycznego, ponieważ występuje pomiędzy wszystkimi ogniwami procesu produkcji, dystrybucji i konsumpcji.

Raport Banku Pekao - Branża transportowa w Polsce - nadchodzi czas zawirowań

Branża transportowo-logistyczna jest jednym z kół zamachowych polskiej gospodarki. To ponad 150 tys. podmiotów dających pracę ponad 800 tys. ludziom i generujących łącznie ponad 270 mld zł obrotów. Branżę, która ma za sobą okres dynamicznego wzrostu, czeka jednak szereg wyzwań wynikających ze zmian w krajowym i międzynarodowym otoczeniu regulacyjnym, gospodarczym oraz technologicznym - podsumowują w najnowszym raporcie eksperci Banku Pekao.

Optymalizacja potencjału podsystemu obsługi transportowo-magazynowej przedsiębiorstwa

Coraz większa złożoność procesów logistycznych oraz powiązana z ich realizacją niepewność zmuszają do stosowania zaawansowanych metod obliczeniowych wspieranych technikami informatycznymi w zakresie akwizycji danych w czasie rzeczywistym, jak również ich późniejszej obróbki statystycznej. W metodach tych należy z oczywistych względów zachować kompromis między ich złożonością obliczeniową a jakością uzyskiwanych rozwiązań. Niezbędne jest również uwzględnianie zjawiska niepewności w realizacji procesów logistycznych.

Czy kolej ma szansę na swój renesans

Efekt cieplarniany, smog, to tylko niektóre z zagadnień dotyczących naszego środowiska, które w ostatnim okresie czasu często pojawiają się w mediach. Bardzo dużo mówi się przy tym o konieczności ograniczenia emisji szkodliwych substancji z pieców gospodarstw domowych, zapominając przy tym, iż istotnym czynnikiem zanieczyszczeń jest też transport, w którym wiodącą rolę w tej niechlubnej kwestii odgrywa towarowy transport samochodowy. Wśród przyjaznych dla środowiska naturalnego, a raczej należałoby określić, mniej szkodliwych gałęzi transportu, możemy wymienić transport wodny i kolejowy.

Raport Cushman & Wakefield - Last Link: Quantifying the Cost

Z najnowszego raportu "Last Link: Quantifying the Cost", przygotowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield, wynika że ostatnie ogniwo w łańcuchu dostaw w branży e-commerce może stanowić co najmniej 50% łącznych kosztów związanych z łańcuchem dostaw. Raport został sporządzony w oparciu o nowo opracowany model Total Last Link Cost (TLLC), który umożliwia deweloperom, inwestorom i najemcom określenie łącznych kosztów ostatniego ogniwa dla dowolnej nieruchomości. "Ostatnie ogniwo" oznacza etap końcowy łańcucha dostaw w sektorze e-commerce, realizowany przy użyciu samochodów dostawczych lub rowerów elektrycznych na terenie miejskim i wiejskim do punktu odbioru albo domu odbiorcy.

Klient e-sklepu chce mieć wpływ na logistykę ostatniej mili

Rozmowa z dr hab. Arkadiuszem Kawą, Dyrektorem Sieć Badawcza ŁUKASIEWICZ - Instytutu Logistyki i Magazynowania

Michał Koralewski: Panie Dyrektorze, ile jest wart e-handel w Polsce?
Arkadiusz Kawa: W ubiegłym roku było to około 50 mld złotych. Szacuje się, że w całym roku 2019 dla segmentu B2C będzie to około 60 miliardów złotych. Jeśli weźmiemy pod uwagę B2B, to jest to nawet dziesięć razy więcej.

M.K.: Gwałtowny rozwój e-handlu sprawił, że ostatnia mila stała się niezwykle ważnym elementem łańcucha dostaw. Ma nie tylko wpływ na jakość całego procesu dostawy, ale także na wizerunek sklepu. Konsumenci oczekują krótkiego czasu dostawy, odpowiedniego zabezpieczenia i kompletności przesyłki, estetycznego sposobu jej opakowania i możliwości wpływu na termin wizyty kuriera. Jak spełnić te oczekiwania?
A.K.: To bardzo trudne zadanie, ponieważ klient kupujący przez internet różni się od klienta w handlu tradycyjnym. Jest dużo bardziej wymagający. W handlu tradycyjnym klient bierze ze sklepu produkt, który akurat jest dostępny na półce, płaci za niego i wychodzi ze sklepu, trzymając towar w ręce. Natomiast w e-handlu klient tak naprawdę kupuje obietnicę realizacji zamówienia. Kupuje deklarację, że otrzyma właściwy produkt we właściwej liczbie i stanie, że otrzyma go w założonym czasie i w miejscu, które wybrał. Ale czy tak będzie? Tego do samego końca nie wie ani klient, ani sprzedawca.

Subskrybuj to źródło RSS