Rosnące zwroty w e-commerce
O rozwoju e-commerce, rosnącej liczbie zwrotów i sposobach na ich ograniczenie rozmawiamy z Aleksandrem Milonem, Dyrektorem GXO Contract Logistics.
O rozwoju e-commerce, rosnącej liczbie zwrotów i sposobach na ich ograniczenie rozmawiamy z Aleksandrem Milonem, Dyrektorem GXO Contract Logistics.
Polska firma ELESA+GANTER zmierzyła się z następującymi wyzwaniami:
Do świata biznesu coraz liczniej wkraczają przedstawiciele pokolenia Y. Jak pokazuje raport "E-commerce B2B - biznes w sieci", młodzi przedsiębiorcy i pracownicy stymulują szereg zmian w handlu B2B online. Na znaczeniu zyskuje doświadczenie użytkownika związane z procesem zakupu, w tym dopasowanie do preferencji kupujących, także w zakresie komunikacji. W efekcie sektor B2B e-commerce będzie się coraz bardziej upodabniał do sektora B2C.
Nowoczesny rozwiązania klasy WMS (Warehouse Management System) stanowią istotny element sprawnie funkcjonującego magazynu. Poprzez automatyzację kluczowych procesów magazynowych, pomagają efektywnie zarządzać składowanymi towarami, skrócić czas realizacji rutynowych czynności, optymalizować kluczowe działania, czy poprawiać sprawność całego łańcucha dostaw. Podejmując decyzję o wyborze systemu WMS warto postawić na zaawansowane technologicznie rozwiązanie, które jest oparte o sztuczną inteligencję.
Każdy z nas ma świadomość tego, jak szybko rozwija się e-commerce. Niezliczone ilości artykułów naukowych i branżowych oraz raportów, dostarczają nowej wiedzy i informacji na temat wartości tego wzrostu. A te są niezwykle imponujące: W 2020 r. globalna sprzedaż e-handlu osiągnęła wartość 4,28 bln dol., co stanowi wzrost o 27,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Handel elektroniczny stanowi ok. 19% globalnej sprzedaży detalicznej. W 2020 roku Polacy w przestrzeni online dokonali zakupów na ponad 15,3 mld EUR, co oznacza wzrost o ok. 32% w stosunku do roku 2019. Obecnie ok. 150 tys. polskich przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż swoich produktów i usług przez Internet.
Przedłużenie okresu używalności odzieży przez użytkowników jest najistotniejszym elementem gospodarki o obiegu zamkniętym w branży fashion. Wartość odzieży, która trafia na wysypiska szacuje się na kwotę 460 mld USD. W latach 2000-2015 sprzedaż odzieży ogółem podwoiła się, osiągając poziom 100 mld sztuk. Wartość rynku artykułów używanych w USA jest szacowana na kwotę 9 mld USD. Do roku 2025 wzrost ma przekroczyć 47 mld USD.
W rozmowach o e-commerce często podnosi się kwestię zrównoważonego rozwoju. Dodatkowe opakowania, sztuczne wypełniacze, metry folii plastikowej, wzmożony ruch samochodów dostawczych itp. - to wszystko sprawia, że dynamiczny wzrost e-commerce budzi uzasadnione obawy o wpływ e-biznesu na środowisko naturalne. Co można zrobić, aby handel online stał się bardziej eco-friendly?
Kilka firm kurierskich dostarcza już w Polsce przesyłki przy pomocy rowerów e-cargo. Czy pomogą one rozwiązać problemy ostatniej mili?
Palety – choć w swojej budowie są wytworem naprawdę prostym – stanowią nieodłączną część światowego transportu i logistyki. Dziś trudno jest wyobrazić sobie przewóz różnorakich ładunków czy też ich magazynowanie bez użycia palet. Te (najczęściej) drewniane konstrukcje stanowią jednak również wyzwanie dla specjalistów logistyki – zwłaszcza jeśli mamy na myśli ekonomię ich transportu w samochodach ciężarowych.
Elektromobilność i mikromobilność to trendy, o których coraz mocniej słychać w dzisiejszych rozważaniach na temat przyszłości rozwoju transportu. Nie tylko samego transportu (rozumianego jako idee czy też strategie miast i państw), ale tego jak będziemy w niedalekiej przyszłości się przemieszczać. Zarówno na wakacje (elektryczny samolot?), nad polskie morze, ale przede wszystkim - do pracy, na zakupy, na wieczorne wyjście.