Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Transport wodny śródlądowy w obsłudze kontenerowych obrotów portów morskich

Polityka transportowa UE koncentruje się od lat na zaspokojeniu rosnących potrzeb w sposób przyjazny dla środowiska, czego efektem jest wzrost efektywności i bezpieczeństwa w transporcie. Niestety nadal, zarówno w transporcie ładunków jak i pasażerów, dominuje najbardziej szkodliwy dla środowiska transport samochodowy, a potencjał bardziej efektywnych i przyjaznych dla środowiska gałęzi transportu, czyli transportu kolejowego i wodnego śródlądowego, nie jest wykorzystany w przewozach na duże odległości.

Determinanty rozwoju przewozów kontenerowych na tle uwarunkowań infrastrukturalnych i organizacyjnych w Polsce

Operowanie dużymi, kontenerowymi jednostkami ładunkowymi, usprawniającymi kosztochłonne i czasochłonne czynności manipulacyjne w procesach przeładunkowo-składowych w coraz bardziej złożonych łańcuchach dostaw jest już powszechne. Globalny charakter relacji gospodarczych wymusza dynamiczny rozwój tej formy operowania ładunkami w wymiarze masowym. Sprzyja to oczywiście degresji kosztów transportu i składowania w funkcji pokonywanych odległości i przemieszczanej w ten sposób masy ładunkowej, na czym korzystają zarówno operatorzy, jak i odbiorcy.

Transport lotniczy typu cargo w Polsce - ryzyko i bariery rozwoju

Rola transportu lotniczego w Polsce
Transport lotniczy zarówno w Polsce, jak i na świecie kojarzy się przede wszystkim z lotami pasażerskimi i to zazwyczaj na duże odległości. Często pomija się rolę tego środka lokomocji biorąc pod uwagę transport towarów. Celem nadrzędnym poniższej pracy jest zwrócenie uwagi na ważną gałąź transportu towarów, jaką jest lotnictwo cargo oraz ocena zagrożeń i bariery jego rozwoju.

Wybrane zagadnienia związane z przewozami ładunków szybko psujących się na terenie Unii Europejskiej

Globalizacja i zniesienie granic celnych w Unii Europejskiej stworzyło nowe możliwości świadczenia usług przewozowych dla polskich przedsiębiorstw transportowych na terenie Europy Zachodniej. Firmy polskie są konkurencyjne cenowo, jak również pod względem jakości świadczonych usług, dzięki czemu są chętnie wykorzystywane przez zachodnich spedytorów jako podwykonawcy. Przedsiębiorstwa te jednak muszą doskonale znać rynek, przepisy i obyczaje panujące w krajach wspólnoty.

Analiza dynamiki i rytmiczności dziennych opłat drogowych w systemie ETC w Polsce

System elektronicznej opłaty za przejazd po drogach krajowych został wprowadzony w Polsce 1 lipca 2011 roku. Objęto nim pojazdy o DMC powyżej 3,5 t, różnicując opłaty ze względu na masę pojazdu wraz z ładunkiem oraz klasę ekologiczności pojazdu.

Koszty transportu i ceny usług transportu samochodowego

Klasyfikacja kosztów
Pod pojęciem kosztu należy rozumieć wyrażone w jednostkach pieniężnych zużycie fizyczne i naturalne rzeczowych składników majątku trwałego i usług oraz opłacenie pracy ludzkiej, w celu uzyskania zamierzonych przez jednostkę efektów w postaci przychodów i zysku z tytułu prowadzonej działalności produkcyjnej lub usługowej.

Subskrybuj to źródło RSS