Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

FIEGE i YOKOHAMA - profesjonalna logistyka opon

Firma YOKOHAMA, znany i renomowany producent opon, dołączyła do grona klientów FIEGE. Przedmiotem współpracy będzie obsługa logistyczna w centrum dystrybucyjnym w Mszczonowie, a także transport krajowy i międzynarodowy.

DHL eCommerce Polska rozwija współpracę z siecią Żabka

DHL eCommerce Polska ogłasza nawiązanie bezpośredniej współpracy z siecią sklepów Żabka. Nowy model kooperacji, oparty na bezpośredniej umowie obu partnerów, pozwoli na zwiększenie efektywności sieci DHL POP i zoptymalizuje proces zarządzania przesyłkami, dając jednocześnie możliwość realizacji wspólnych działań promocyjnych i komunikacyjnych. Przesyłki DHL obsługiwane będą w zdecydowanej większości z ponad 10 000 sklepów sieci Żabka, stanowiącej ważne ogniwo sieci punktów obsługi paczek (DHL POP) i automatów paczkowych (DHL POP BOX). Sieć out of home delivery (OOH) DHL eCommerce ma w Polsce już ponad 18 tysięcy punktów.

Świadectwo pochodzenia towaru przy odprawie celnej

Rośnie eksport produktów rolno-spożywczych z Polski. Jak podaje Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa “w minionym roku przedsiębiorcy sprzedali za granicę towary o rekordowej wartości ponad 51 mld euro, to o ponad o 8 proc. wyższą niż rok wcześniej.” Wciąż jednak nie wszystkie firmy radzą sobie z procedurami. – Branża spożywcza musi dokładnie wiedzieć, jak prawidłowo określać pochodzenie produktu, by przejść bez przeszkód każdą odprawę celną. Nieprawidłowe podanie kraju pochodzenia towaru może skutkować postępowaniem karno-skarbowym, a w konsekwencji nałożeniem kar na producenta – komentuje Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Subskrybuj to źródło RSS