Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

DACHSER wprowadza bezemisyjne dostawy do centrum Hamburga

DACHSER rozpoczyna nową erę w logistyce miejskiej, wprowadzając do Hamburga swoją zrównoważoną koncepcję bezemisyjnych dostaw DACHSER Emission-Free Delivery. Od sierpnia 2023 roku operator logistyczny rozpoczął dostawy bezemisyjne przesyłek nieschłodzonych do odbiorców znajdujących się w centrum miasta.

Panattoni z finasowaniem od BNP Paribas i budową w regionie warszawskim

Panattoni, deweloper nieruchomości przemysłowych, rozpoczyna kolejną inwestycję w pobliżu Warszawy. Firma ruszyła z budową Panattoni Park Grodzisk V w Natolinie, a realizacja zostanie sfinansowana kredytem w wysokości 17 mln euro. Projekt w pierwszym etapie osiągnie 25 000 m kw., a jednym z najemców będzie globalna firma produkcyjna.Mazowiecki rynek nieruchomości przemysłowych potwierdza swoją niesłabnącą atrakcyjność dla najemców. Panattoni przekroczyło w regionie już 2 mln m kw. dostarczonej powierzchni, a ponad 80 000 m kw. pozostaje w budowie.

Nowe elektryczne pojazdy ciężarowe Volvo dla bezemisyjnego transportu miejskiego

Dzięki zasięgowi do 450 km na napędzie elektrycznym, o 50 procent krótszemu czasowi ładowania i nowym funkcjom bezpieczeństwa aktywnego, nowe elektryczne ciężarówki Volvo są przeznaczone do użytku w środowisku miejskim, umożliwiając bezpieczny transport miejski i logistykę o zerowej emisji.

DHL Parcel zmienia się na DHL eCommerce

DHL Parcel, jedna z wiodących firm na rynku usług kurierskich w Polsce, rozpoczyna proces zmiany nazwy. Nowa nazwa spółki – DHL eCommerce – ma podkreślać przynależność do międzynarodowej dywizji DHL eCommerce w ramach Grupy DHL oraz odzwierciedlać globalne cele marki i podkreślić jej silną specjalizację w rozwiązaniach dla e-handlu.

Cena nie jest najważniejsza w e-commerce

Raport „E-commerce w Polsce” pokazuje, że zakupy online cieszą się największą popularnością wśród respondentów z dużych miast (powyżej 200 tys. mieszkańców) – 34%. Z kolei w średnich i małych miastach z takiego rozwiązania korzysta odpowiednio 22% i 23% badanych. Najmniej liczna grupa ankietowanych to mieszkańcy wsi – 21%. Badania wskazują, że kobiety częściej robią zakupy online niż mężczyźni, ale jest to niewielka różnica – 52% w stosunku do 48%. Cena nie jest natomiast najbardziej istotnym czynnikiem, wpływającym na decyzje zakupowe.

HAVI Logistics podwaja powierzchnię w MLP Poznań

Globalna firma zajmująca się innowacjami, optymalizacją i zarządzaniem łańcuchem dostaw wiodących marek wynajęła ponad 16 tys. m kw. nowej powierzchni w ramach rozbudowywanego centrum MLP Poznań. Obiekt dla firmy HAVI Logistics wyposażony zostanie m.in. w panele fotowoltaiczne, pompy ciepła i stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Przekazanie gotowej powierzchni planowane jest na początku II połowy 2024 r. W zawarciu transakcji doradzali eksperci z Działu Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych w Colliers.

Subskrybuj to źródło RSS