Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

CMA CGM zobowiązuje się do zakupu części transportowo-logistycznej Grupy Bollore

Grupa CMA CGM potwierdziła opcję kupna części transportowo - logistycznej Grupy Bolloré Logistics. Opcja zakupu na wyłączność została potwierdzona po zakończeniu rozmów obu firm, przeprowadzonych 18 kwietnia. Grupa Bolloré przyjęła propozycję jako opcję sprzedaży. Ostateczne sfinalizowanie transakcji jest uzależnione od kilku czynników, m.in. od oceny pracowniczej.

Nowoczesny terminal DB Schenker w Toruniu

DB Schenker do swojej sieci terminali w Polsce włączył 18. placówkę. Nowa inwestycja, warta ponad 50 mln zł, zlokalizowana jest w Toruniu, przy ul. Przelot 74, w strefie inwestycyjno-logistycznej Toruń Wschód. W piątek 12 maja 2023 miało miejsce oficjalne otwarcie terminalu, w którym wzięli udział zarówno przedstawiciele DB Schenker, władze samorządu lokalnego, reprezentanci uczelni i mediów, jak i goście specjalni, w tym Jowita Michalska, założycielka Digital University, organizatorka konferencji Masters&Robots oraz ambasadorka Singularity Group w Polsce.

Nieruchomości logistyczne i biurowe w Europie najbardziej odporne na gwałtowny wzrost cen energii

Z najnowszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Savills wynika, że budynki biurowe i logistyczne w Europie to dwa sektory nieruchomości komercyjnych, które są stosunkowo najbardziej odporne na gwałtowny wzrost cen energii, ponieważ w ich przypadku koszty mediów stanowią stosunkowo niewielką część wszystkich kosztów działalności ponoszonych przez najemców.

Czy Polska będzie miała wystarczającą liczbę publicznych punktów ładowania, aby sprostać nowym celom UE?

Brak wystarczającej infrastruktury do ładowania pojazdów uznaje się za główną przeszkodę na drodze do szybszego wprowadzenia w kraju ciężarówek o zerowej emisji, ale nowa analiza celów UE w tym zakresie pokazuje, że Polska zdoła spełnić nowe normy emisji CO2 dla samochodów ciężarowych. Do 2030 roku kraj będzie miał rocznie 870 GWh energii zasilającej stacje ładowania dla ciężarówek. Stanowi to o 20% więcej niż potrzeba będzie jeżdżącym po Polsce elektrycznym ciężarówkom i autokarom, nawet przy spełnieniu przez producentów zaproponowanej przez KE redukcji emisji CO2 o 45% we wspomnianym roku.

Subskrybuj to źródło RSS