Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

CARGOUNIT zakupiło nowe lokomotywy Siemens Mobility

CARGOUNIT, polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, a także jeden z wiodących tego typu podmiotów w Europie odebrała kolejne dwie lokomotywy Vectron oraz zdecydowała się zakupić nowe lokomotywy od Siemens Mobility. Łącznie CARGOUNIT będzie mieć w swojej flocie aż 33 pojazdy Siemensa.

Edukacja, reshoring i sztuczna inteligencja, czyli trendy w robotyce na 2023 rok

Po pandemicznej stagnacji rynek robotyki wrócił na ścieżkę dynamicznych wzrostów. W 2021 roku na świecie zainstalowano rekordową liczbę 517 tys. robotów przemysłowych. Na świeczniku znalazła się Polska, która zanotowała imponującą, bo nawet większą niż Chiny, dynamikę wzrostu (56 proc. więcej instalacji niż rok wcześniej). Oficjalnych, globalnych danych za 2022 rok jeszcze nie ma, ale wzrost może być jednocyfrowy, przy czym stagnację na rynku chińskim, dotkniętym pandemicznymi obostrzeniami, ma rekompensować bardzo dobra sprzedaż w Ameryce Północnej.

CIECH Cargo nawiązuje współpracę z Grupą OT Logistics

CIECH Cargo, spółka logistyczna wchodząca w skład Grupy CIECH, nawiązała strategiczną współpracę z największym operatorem portowym w Polsce – Grupą OT Logistics. Dzięki temu CIECH Cargo nie tylko rozpoczął realizację przewozów węgla z portów w Świnoujściu i Gdyni dla dwóch dużych odbiorców – Elektrowni Opole oraz Grupy Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn S.A. — ale także wykonuje zlecenia transportowe dla innych, mniejszych podmiotów. To kolejny krok CIECH Cargo w kierunku dywersyfikacji realizowanych przewozów oraz zwiększenia skali usług transportowych wykonywanych na rzecz spółek spoza Grupy CIECH.

DSV - Global Transport and Logistics automatyzuje usługi magazynowe

DSV wprowadza najnowsze rozwiązania technologiczne do swoich magazynów i rozpoczyna proces robotyzacji usług. W Łozienicy k. Szczecina powstanie pierwszy system AutoStore dla klientów logistycznych. Obiekt dedykowany głównie branży e-Commerce wzmocni pozycję woj. zachodniopomorskiego jako HUBu logistycznego dla krajów Nordyckich czy Niemiec. Inwestycja ma zostać oddana do użytku na początku 2024 roku.

Brakuje kobiet na stanowiskach zarządczych – raport „Kobiety na rynku pracy 2022”

Polki często pełnią funkcje kierownicze, utożsamiając objęcie stanowiska kierowniczego z sukcesem zawodowym. Inaczej wygląda jednak kwestia najwyższych w firmach stanowisk zarządczych. Jak wynika z raportu Hays „Kobiety na rynku pracy 2022” zaledwie 16 proc. firm jest zarządzanych przez kobiety. Profesjonalistki rzadziej od mężczyzn aspirują też do objęcia funkcji prezeski czy dyrektorki zarządzającej. Powodem takiego stanu rzeczy mogą być nadal niesprzyjające karierom kobiet działania firm, jak i brak wiary w swoje kompetencje.

Czy logistyka to branża męska? O przywództwie kobiet w raporcie Forum Kobiet w Logistyce

Teorie o tym, że branża logistyczna jest mocno zmaskulinizowana nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistym stanie rynku pracy. Liczba kobiet tu pracujących wynosi obecnie 47% ogółu zatrudnionych (Według badania Przyjazny Pracodawca TSL 2022, autorstwa Pracujwlogistyce.pl i TransLogistica Poland.) Przy tym, najmniej kobiet spotkamy w transporcie drogowym – około 18%, a najwięcej w usługach stricte logistycznych, w niektórych firmach nawet powyżej 60%. Jeżeli chodzi o liczbę kobiet na stanowiskach przywódczych niestety odsetek pań je zajmujących nie przekracza 20%. Nadal istnieje wiele społecznych i ekonomicznych barier, które uniemożliwiają paniom sięganie po stanowiska menedżerskie. Pomimo postępu w zakresie równości płci mamy jeszcze długą drogę do przebycia, aby wyrównać szanse kobiet na rynku pracy – tak wynika z raportu Forum Kobiet w Logistyce pt. „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej”.

Subskrybuj to źródło RSS