Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Auchan kontynuuje program Partnerzy w dekarbonizacji 2030

Firma Auchan Polska realizuje kolejny etap programu „Partnerzy w dekarbonizacji 2030”, którego celem jest zaangażowanie dostawców w działania na rzecz wspólnej dekarbonizacji łańcucha wartości, tworzenie niskoemisyjnej oferty produktowej oraz budowanie odpowiedzialnych relacji z partnerami. Inicjatywa zapewnia dostęp do wiedzy eksperckiej oraz narzędzi, które umożliwiają skuteczne ograniczanie śladu węglowego. W ramach trzeciej transzy programu, w maju br. zainaugurowano cykl webinarów dla firm transportowych. 

PKP S.A. w NATO o strategicznych kierunkach rozwoju

W dniach 20-22 maja 2025 w kwaterze głównej Sojuszu Północno-Atlantyckiego w Brukseli odbyło się posiedzenie sesji plenarnej ds. transportu z udziałem państw członkowskich NATO, przedstawicieli strony cywilnej i wojskowej NATO (SHAPE) oraz najważniejszych ekspertów różnych gałęzi transportu.

Orlen stawia na produkcję syntetycznych paliw lotniczych i zeroemisyjny wodór

Zgodnie ze swoją strategią Orlen chce produkować rocznie 70 tys. t rocznie SAF, czyli zrównoważonego paliwa lotniczego. Unijne wymogi mówią o tym, że do 2035 roku ma ono odpowiadać za 20 proc. wykorzystywanych paliw, bo jest to kluczowy czynnik do dekarbonizacji transportu lotniczego. W pracach nad nowymi typami paliw Orlen pracuje też nad produkcją i wykorzystaniem zielonego wodoru. W rozwoju obu tych segmentów wsparciem ma być konkurs NEON III, ogłoszony niedawno wspólnie z NCBR.

Ochrona równowagi rynkowej i wzmocnienie odporności transportu 

W dniach 21-22 maja 2025 r. wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec reprezentował Polskę podczas Międzynarodowego Szczytu Transportowego ITF w Lipsku. W trakcie intensywnych dwudniowych obrad i spotkań bilateralnych wiceminister podkreślił, że Polska aktywnie łączy solidarność z odpowiedzialnością, dbając o stabilność rynku UE oraz rozwijając odporny system transportowy, oparty na uczciwej konkurencji.

Nowoczesne rozwiązania magazynowe - dlaczego kontenery magazynowe to przyszłość logistyki?

W obliczu dynamicznych zmian w logistyce firmy szukają rozwiązań, które łączą mobilność, oszczędność i niezawodność. Coraz więcej ekspertów z branży wskazuje, że kontenery magazynowe to nie chwilowy trend, ale realna przyszłość zarządzania przestrzenią. Są szybkie w montażu, łatwe do przestawienia i odporne na warunki zewnętrzne, a przy tym znacznie tańsze niż tradycyjne magazyny. To odpowiedź na potrzeby nowoczesnego biznesu, który jest elastyczny i działa bez zbędnych opóźnień.

Diamond Business Park Gliwice umacnia pozycję

White Star Real Estate przedłużyło umowy najmu z trzema długoletnimi najemcami Diamond Business Park Gliwice – nowoczesnego kompleksu logistyczno-produkcyjnego na Śląsku. Castolin, ACL Poland i Rodastal zdecydowali się kontynuować współpracę z właścicielem obiektu, a w jednym przypadku – także zwiększyć wynajmowaną powierzchnię. Wszystkie umowy zostały sfinalizowane bez udziału pośredników przez wewnętrzny zespół leasingowy WSRE.

Nowy ekosystem dla nowoczesnego transportu Wielton EVO

Grupa Wielton redefiniuje podejście do ekonomicznego transportu, wprowadzając Wielton EVO – nowoczesne, zintegrowane rozwiązanie, które łączy wysokiej jakości naczepę kurtynową, cyfrową platformę zakupową oraz pakiet inteligentnych usług w jeden spójny ekosystem. Wielton EVO to odpowiedź na zmieniające się potrzeby branży – zarówno w zakresie kosztów operacyjnych, jak i nowoczesnych narzędzi wspierających zarządzanie flotą.

Potencjał komercyjnych inwestycji średnich miast

Szczecin, Lublin i Bydgoszcz to dziś najlepsze lokalizacje dla inwestycji przemysłowych i magazynowych – wynika z 1. edycji raportu Accolade „Średnie miasta – wielki potencjał inwestycyjny”. To pierwsze w Polsce zestawienie średnich miast, liczących od 100 tys. do 400 tys. mieszkańców, o największym potencjale inwestycyjnym z punktu widzenia rynku nieruchomości komercyjnych, takich jak magazyny czy centra logistyczne. Wschodzącą „gwiazdą magazynową” okazał się Rzeszów. Częstochowa i Gliwice czerpią ze śląskiego potencjału przemysłu motoryzacyjnego, a Zielona Góra i Gorzów Wielkopolski przyciągają dzięki przygranicznej lokalizacji.

Subskrybuj to źródło RSS