Zaloguj się

WIEDZA

Rola komisjonowania w sterowaniu przepływami produktów

Komisjonowanie to proces obserwowany we wszystkich typach węzłów logistycznych. Charakteryzuje się ono dużą pracochłonnością i koniecznością sprawnej organizacji czynności stanowiących jego elementy. Na podstawie obserwacji funkcjonowania rzeczywistego magazynu operatora logistycznego został opracowany model pozwalający analizować sposoby przemieszczania magazyniera kompletującego ładunki i ich alokację w strefie kompletacyjnej.

Metody obliczania współczynnika korekcji wilgotności i ich wpływ na emisję tlenków azotu

W artykule przedstawiono rezultaty z badań emisyjnych samochodów osobowych z silnikami ZI i ZS oraz pojazdów ciężarowych w warunkach drogowych. Testy wykonywano na odcinku kilkunastu kilometrów podczas jazdy na odcinkach o różnej charakterystyce. Do pomiarów stężenia tlenków azotu wykorzystano mobilny analizator do badań toksyczności SEMTECH-DS firmy SENSORS. Dla każdego pojazdu wykonano po cztery przejazdy, a następnie uśredniono wartość emisji tlenków azotu. Dla poszczególnych wartości obliczono współczynnik korekcji wilgotności według metod: 1065.670, 86.1342-94 SI, 86.1342-94 Diesel oraz 86.1370-2007 NTE. Uzyskane dane posłużyły do opracowania zależności charakteryzujących wpływ metody obliczania współczynnika korekcji wilgotności na emisję tlenków azotu.

Założenia algorytmu fuzji danych w radarowym systemie kontroli ruchu morskiego

Streszczenie: Rozwój na początku obecnego wieku nowych technologii w radiolokacji morskiej, w szczególności radarów pracujących na fali ciągłej z modulacją częstotliwościową (FMCW), możliwości prezentacji i powiększenia wybranych części radarowego sygnału wizyjnego na elektronicznej mapie nawigacyjnej (ENC) spełniającej standard systemu obrazowania elektronicznych map i informacji nawigacyjnych (ECDIS) oraz w zakresie techniki termowizyjnej, a także wdrożenie nowego systemu automatycznej wymiany informacji w relacji statek - stacja brzegowa, stwarzają nowe możliwości kontroli ruchu morskiego. Referat prezentuje założenia algorytmu fuzji danych w brzegowym systemie kontroli ruchu morskiego prezentującym dane na monitorze ECDIS i wyposażonym w: urządzenia radarowe pracujące impulsowo i na fali ciągłej, stację brzegową systemu automatycznej identyfikacji (AIS) i kamerę termowizyjną.

Logistyczny model morskiego portu handlowego

W pracy zaprezentowano próbę modelowania morskiego portu handlowego za pomocą metod analitycznych z wykorzystaniem metodologii analizy systemowej. Prezentowany model dotyczy dużego przedsiębiorstwa portowego, traktowanego jako wielki system społeczno-ekonomiczno-gospodarczy. Zgodnie z zasadami analizy systemowej badany system został zdekomponowany na dwa rozłączne podsystemy, dla których kolejno zbudowano jakościowy model identyfikacyjny i ilościowy model decyzyjny. Przy tworzeniu obu modeli posłużono się elementarnym aparatem logiki, topologii i algebry matematycznej. Docelowy model decyzyjny może być podstawą optymalizacji sterowania (zarządzania) przedsiębiorstwem portowym zarówno na szczeblu strategicznym, jak też na poziomie operacyjnym.

Poprawa efektywności transportu nienormatywnego obsługującego farmy wiatrowe w polsce

Na tym tle pokazano uwarunkowania techniczne i organizacyjne transportu nienormatywnego turbin wiatrowych. Autorzy przeanalizowali istniejące przewozy i wskazano możliwości usprawnienia tych przewozów. W szczególności, pokazano metodologię wyznaczania nienormatywnych intermodalnych korytarzy transportowych do i z farm wiatrowych. Artykuł kończą autorskie wnioski określające strategiczne wskazówki rozwoju przewozów nienormatywnych w Polsce.

Algorytmy symulacji układów cyfrowych

Współczesne systemy sterowania z zastosowaniem techniki cyfrowej, ze względu na znaczne zwiększenie stopnia integracji wymagają weryfikacji poprawności układu cyfrowego już na etapie projektu wstępnego. Jest to realizowane przez symulację opisu logicznego układu. W artykule przedstawiono metody symulacji systemów cyfrowych.
Subskrybuj to źródło RSS